معرفی آی‌مک اپل مجهز به M3 در اواخر امسال

طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال آماده سازی یک آی‌مک جدید مجهز به پردازنده M3 برای عرضه در نیمه دوم سال جاری میلادی است.

به گزارش تکناک،  به احتمال زیاد، آی‌مک جدید با همان صفحه نمایش 24 اینچی مدل قبلی و تراشه M3 قدرتمندتر ساخته شده با پردازشگر 3 نانومتری عرضه خواهد شد.

به گفته گورمن، آی‌مک جدید حداقل تا سه ماه وارد تولید انبوه نخواهد شد، اما همچنان ممکن است در نیمه دوم سال جاری با همان رنگ‌های قبلی از جمله آبی، نقره‌ای، صورتی و نارنجی عرضه شود.

گورمن می‌گوید آی‌مک جدید در «مراحل نهایی توسعه» است و اپل در حال انجام «آزمایش‌های تولید دستگاه» است. این اطلاعات با شایعات منتشر شده پیشین گورمن مبنی بر عرضه آی‌مک در سال 2023 همسو است.

سایر جزئیات فاش شده توسط گورمن نشان دهنده احتمال ایجاد برخی تغییرات در جای‌گیری و طراحی اجزای داخلی دستگاه و فرایند متفاوت نصب نمایشگر روی پایه آی‌مک است.

آی مک مجهز به M1 که در سال 2021 عرضه شد.

ارتقاء آی‌مک با تاخیر همراه بوده‌ و اپل دو سال خط تولید آن را به‌روز نکرده است. مدل 2021 اولین مدل آن با تراشه سیلیکون این شرکت و اندازه نمایشگر بزرگ و مجموعه ای از رنگ های جدید است.

طبق اطلاعات گورمن، علاوه بر آی‌مک جدید، اپل آماده عرضه مک‌بوک ایر 15 اینچی، مک‌بوک ایر 13 اینچی ارتقا یافته و مک پرو مجهز به تراشه M2 Ultra است.

با توجه به اینکه این شرکت به تازگی مک‌بوک مجهز به M2 را در سال گذشته عرضه کرده است، و تراشه M2 را برای مدل بزرگ‌تر 15 اینچی در نظر گرفته است، پیش‌بینی گورمن وجود تراشه M3 در مک‌بوک ایر 13 اینچی اپل است.

امسال، سال پرمشغله ای برای اپل خواهد بود. انتظار می‌رود این شرکت تراشه جدید M3 و هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار خود را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در ماه ژوئن به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.