مقایسه دو گوشی S23 FE  و A54 سامسونگ

گلکسی S23 FE  و A54 اخیرا به عنوان محصولات میان رده جدید سامسونگ به بازار عرضه شده اند و توانسته اند نگاه مشتریان را به خود جلب کنند.

به گزارش تکناک، در ادامه مقایسه ای میان این دو گوشی انجام شده که در ادامه می توانید بخوانید.

گلکسی S23 FE

گلکسی اس 23 FE، مشخصاتی از جمله کیفیت ساخت قوی و دوربین های مستحکم در یک بسته جذاب، فرصت های زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر می خواهید یک رمپ در اکوسیستم سامسونگ داشته باشید، این یک گزینه عالی است.

مزایا:

  • قطعات آلومینیوم و شیشه
  • رتبه IP68
  • چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1

معایب:

  • باتری کوچکتر 4500 میلی آمپر ساعتی

Samsung Galaxy A54 5G

Samsung Galaxy A54 یک گوشی میان رده با صفحه نمایش روشن و شفاف، دوربین ثابت و طراحی باریک و شیک است. اگر نمی خواهید زیاد خرج کنید، انتخاب بسیار خوبی است.

مزایا:

  • نمایشگر عالی
  • دوربین اصلی عالی
  • طراحی شیک

معایب:

  • دوربین عکس ها را بیش از حد اشباع می کند
  • قاب پلاستیکی

اخبار و شایعات قبل از عرضه مورد انتظار Samsung Galaxy S23 FE منتشر شده است و اکنون که تاریخ عرضه آن را می‌دانیم، انتظارات بالاست. اما چگونه این گوشی با گلکسی A54 قدیمی و قابل اعتماد مقایسه می‌شود؟

مشخصات و در دسترس بودن

Galaxy S23 FE  در تاریخ 4 اکتبر 2023 برای سفارش در دسترس است. شما می توانید مدل 128 گیگابایتی یا مدل 256 گیگابایتی را انتخاب کنید. این گوشی در رنگ های نعنایی، بنفش، کرم، گرافیتی، نیلی و نارنجی موجود است. قیمت مدل پایه از 600 دلار شروع می شود و در 26 اکتبر عرضه می شود.

گلکسی A54 در نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 400 دلار و در T-Mobile با قیمت 99 دلار (با خرید خط جدید) در دسترس است. همچنین نسخه 256 گیگابایتی آن که در ایالات متحده موجود نیست، در بازارهای دیگر قابل تهیه است. رنگ‌های موجود در ایالات متحده شامل گرافیتی و بنفش جذاب می باشد، در حالی که بازارهای دیگر رنگ‌های سفید جذاب و سبز لوکس را نیز دارا هستند. شما می‌توانید آن را مستقیماً از سامسونگ یا از فروشگاه‌های شخص ثالث خریداری کنید.

طراحی و ساخت

پرچمداران و گوشی‌های ارزان‌تر مدتی است که از نظر طراحی به هم نزدیک شده‌اند و گلکسی S23 FE و گلکسی A54 گوشی‌های شیک و باریکی هستند.

Galaxy S23 FE دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی و استاندارد IP68 است. در اطراف پشت این گوشی سه لنز دوربین وجود دارد که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند. این گوشی دارای فریم آلومینیومی و پنل پشتی گوریلا گلس 5 است.

گلکسی A54 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی است اما از استاندارد IP67 کمی مقاوم تر است. این گوشی دارای سه دوربین است که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند و همچنین یک گوریلا گلس 5 در پشت آن قرار دارد، اما از پلاستیک برای قسمت هایی از پوسته خود استفاده کرده است.

اگرچه کیفیت ساخت این گوشی‌ها به طور کلی تقریباً مشابه است، اما گلکسی S23 FE به لطف رتبه IP بالاتر و قاب آلومینیومی خود در این مورد برنده است. با این حال  احتمالاً لازم باشد از یک قاب خوب برای محافظت بیشتر از این گوشی استفاده شود.

نمایشگر

این دو گوشی هر دو دارای صفحه نمایشی با قطر 6.4 اینچ هستند. هر دو دارای رزولوشن FHD+ و نرخ تجدید 120 هرتز هستند که باعث می‌شود تا حد زیادی با هم مطابقت داشته باشند. ما صفحه نمایش A54 را در طول آزمایش خود دوست داشتیم و متوجه شدیم که در انواع نورها بسیار روشن است. یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی در بالا این گوشی وجود دارد و این موضوع برای S23 FE نیز صادق است.

به سختی می توان گفت که چه کسی در این قسمت برنده می شود، زیرا صفحه نمایش ها بسیار شبیه به هم هستند.

عملکرد و نرم افزار

گلکسی اس 23 FE به اندازه کافی عرضه نشده است تا بتوانیم آن را به درستی آزمایش کنیم، اما می‌توانیم از روی مشخصات آن، ایده‌ای درباره عملکرد آن به دست آوریم. این گوشی از تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 و 8 گیگابایت رم استفاده می کند. این تراشه در برخی از گوشی های پرچمدار یافت می شود و به خوبی کار می کند. گوشی های که از این تراشه بهره می برند اصولا حتی با انجام کارهای سنگین، هنگ نمی کنند و لگ نمی زنند. در ترکیب با اندروید 13، احتمالا گلکسی اس 23 FE به خوبی از پس اکثر کارهای روزانه و همچنین بازی های موبایلی بر می آید.

گلکسی A54 از چیپست اگزینوس 1380 سامسونگ استفاده می کند. ما متوجه شدیم که این مورد بسیار خوب کار می کند، به خصوص پس از حذف برخی از bloatware های پیش فرض که از قبل نصب شده بودند. A54 دارای اندروید 13 به طور پیش فرض است و بدون هیچ شکایتی در طول تست ما به راحتی اجرا شد. این مورد به همراه 6 گیگابایت رم کافی است تا گلکسی A54 در لیست بهترین گوشی های ما به عنوان یک میان رده محکم قرار گیرد.

با اینکه به طور قطعی نمی توان گفت که کدام گوشی در اینجا بدون اجرای کامل برنده خواهد شد، اما می توان گفت که کدام یک از آنها اکثر وظایف را به خوبی انجام می دهد.

دوربین

Samsung Galaxy S23 FE دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی است. در جلو این گوشی یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین یک حالت دید در شب برای عکس‌های در نور کم و Super HDR دریافت می‌کنید. دقیقاً مانند عملکرد کلی این گوشی، باید دوربین آن را نیز آزمایش کنیم تا با اطمینان بگوییم عملکرد آن چگونه است. اما با توجه به مشخصات آن، قطعا به نظر می رسد که این گوشی برای گرفتن عکس های عالی مجهز شده است.

گلکسی A54 نیز دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی فوق العاده 32 مگاپیکسلی این گوشی بزرگتر از S23 FE است. اگرچه دوربین‌های این گوشی را دوست داشتیم، اما عکس‌هایی که در نور خورشید می‌گرفت به شدت اشباع شده بود. این مسئله ممکن است در اینستاگرام خوب به نظر برسد، اما اگر می خواهید تصاویر واقعی تری داشته باشید، کمی دور از انتظار است. در سایه، دوربین این گوشی در ثبت جزئیات واقعی بهتر عمل کرد. لنز ماکرو نیز مانند لنز اولتراواید کار خوبی انجام داد. حالت شب آن کمی بیشتر یک حالت ترکیبی بود که برای به دست آوردن نتایج خوب به مداخله دستی نیاز داشت.

بدون آزمایش نمی‌توان گفت که آیا گلکسی اس 23 FE موفق شده است یا خیر، اما مشخصات خام آن بسیار خوب است. با این حال، A54  به هیچ وجه عکس های بدی نمی گرفت.

کدام یک برای شما مناسب است؟

این دو گوشی نمونه های بسیار خوبی از رقابت گوشی های میان رده با برخی پرچمداران هستند. Galaxy S23 FE از نظر دوام و کیفیت ساخت مزایایی دارد که کمی جذاب‌تر می‌شود. به علاوه، در صورت تمایل می توانید نسخه 256 گیگابایتی آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.