نوشتن در پلتفرم X پولی می‌شود!

اگر می‌خواهید از طریق وب‌سایت خود در نیوزلند و فیلیپین به پلتفرم X، سرویسی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد بپیوندید، آماده باشید که سالانه بیش از یک دلار برای این امتیاز هزینه کنید.

به گزارش تکناک، این اشتراک X (Twitter : American social networking service)، بخشی از برنامه به نام “Not A Bot” است و در این دو کشور آغاز می‌شود و طبق بیانیه‌ای که در روز سه‌شنبه در مرکز کمک خود منتشر کرده است، طراحی شده است تا “تلاش‌های قابل توجهی که قبلاً برای کاهش اسپم، دستکاری شدن پلتفرم و فعالیت ربات‌ها در حال انجام بود را تقویت کند.”

بر اساس بیانیه مذکور، علاوه بر این، کاربران جدید وب در نیوزلند و فیلیپین باید برای تأیید حساب کاربری خود با شماره تلفن هزینه بپردازند. مجله Fortune اولین بار اعلام کرد که ماسک قصد دارد در کمتر از یک ساعت بعد از انتشار اعلان پلتفرم X، از کاربران جدید 1 دلار در سال دریافت کند.

بیانیه پلتفرم X توضیحی درباره اینکه چرا اشتراک 1 دلاری تنها برای کاربران جدیدی که از طریق وب به آن ملحق می‌شوند و نه از طریق برنامه موبایل، و چرا برنامه Not a Bot فقط در دو کشور عرضه می‌شود، ارائه نمی‌دهد. می‌تواند حدس زد که X در این مناطق فعالیت بیشتری از سوی ربات‌ها مشاهده کرده و ایجاد حساب‌های جعلی از طریق وبسایت بسیار آسان‌تر است. طبق اظهارات شرکت، “کاربران جدیدی که از اشتراک خودداری می‌کنند، تنها قادر خواهند بود عملیات ‘فقط خواندن’ مانند مشاهده پست‌ها و تماشای ویدیوها را انجام دهند.”

(به طور گیج کننده ای، شرایط و ضوابط «Not A Bot» نشان می دهد که افراد می توانند از برنامه های X iOS و Android نیز مشترک شوند، حتی اگر پست اصلی در مرکز راهنمای X فقط وب را مشخص کند.)

این برنامه جدید به علاوه اشتراک اصلی پلتفرم X با قیمت 8 دلار در ماه است. ماسک اعتقاد دارد این اقدام به مهار ارتش ربات‌ها کمک خواهد کرد، اگرچه تخمین زده می‌شود تنها یک درصد بسیار کمی از کاربران هزینه می‌پردازند. در همین حال، او درباره اینکه زمانی که بر روی X صرف می‌شود همچنان بیشتر از همیشه است، خوشحال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.