چگونه ویژگی‌های ایمنی را در گوشی های اندرویدی تنظیم کنیم؟

اکثر گوشی‌های اندرویدی این روزها شامل چندین ویژگی ایمنی می‌شوند. این ویژگی‌ها در صورت نیاز کاربر در شرایط استراری بسیار کمک میکند

اکثر گوشی های اندرویدی این روزها شامل چندین ویژگی ایمنی می‌شوند. این ویژگی‌ها به کاربر امکان حفظ ایمنی در موقعیت های خطرناک، تماس با مسئولین در صورت نیاز و حتی ارسال خودکار هشدار هنگام تصادف رانندگی شدید، را می‌دهد.

به گزارش تکناک، از آنجایی که این ویژگی های ایمنی در گوشی های اندرویدی (Android : open-source operating system for mobile devices created by Google) می توانند به معنای واقعی سرنوشت‌ساز باشند، باید به منظور اجرا، تنظیم شوند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

هم سری پیکسل از گوگل و هم دستگاه‌های اندروید سامسونگ با آخرین رابط کاربری One UI 5، مجموعه‌ای از ابزارها را به منظور اجتناب از خطر یا دریافت کمک در صورت نیاز ارائه می‌دهند.

هنگام راه اندازی اولیه یک دستگاه، این تنظیمات به راحتی نادیده گرفته می شوند. با وجود هیجان زیاد هنگام تهیه یک دستگاه جدید، تنظیم مجموعه ایمنی درست مطابق با تنظیمات برگزیده خود به اندازه اعمال تنظیمات دیگر در دستگاه اهمیت دارد.

برنامه ایمنی پیکسل گوگل

در مجموعه گوشی های اندرویدی پیکسل، گوگل از برنامه Personal Safety استفاده می‌کند. این برنامه مرکز مستقیم همه ویژگی های ایمنی شخصی مورد استفاده در تلفن است. به عنوان مثال، این برنامه امکان تنظیم دستگاه برای برقراری یک تماس اضطراری، اشتراک گذاری اضطراری، تشخیص تصادف خودرو و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

 

تماس اضطراری یک ابزار ارزشمند برای گوشی های اندرویدی است و در دستگاه پیکسل هنگام استفاده از آن، امکان تماس فوری با مقامات محلی، ارسال متن به همراه موقعیت مکانی و به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای به مخاطبین اضطراری و حتی ضبط ویدیویی از وضعیت کاربر را فراهم می‌کند. این ویژگی با ۵ بار متوالی فشار دادن دکمه پاور فعال می‌شود. این کار را فقط در مواقع اضطراری واقعی انجام دهید.

یکی دیگر از ویژگی های عالی این گوشی اندرویدی اشتراک گذاری اضطراری است. اشتراک گذاری اضطراری ابزار دیگری با امکان تماس با دوستان و خانواده خود و همچنین به روز‌رسانی خودکار از موقعیت و وضعیت تلفن کاربر است. اشتراک‌گذاری اضطراری حالت طولانی و کمتر فوری تماس اضطراری است و و با وجود استفاده از آن در مواقع نگران کننده، شامل میانبر دکمه ای نمی‌شود، بلکه باید از طریق برنامه Personal Safety در پیکسل فعال شود.

گوشی اندرویدی پیکسل همچنین دارای ویژگی ای به نام بررسی ایمنی( safety check ) است. این ویژگی در اصل یک تایمر است و اگر تا زمان اتمام شمارش معکوس آن را خاموش نکنید، مکان شما را به مخاطبین اضطراری اعلام می‌کند. این ویژگی برای پیاده روی یا حتی رفتن به فروشگاه در شب کاربردی است و یک شبکه ایمنی عالی تشکیل می‌دهد.

آخرین ویژگی بزرگ این برنامه، تشخیص تصادف خودرو است. در صورت تشخیص تصادف توسط دستگاه پیکسل، شمارش معکوس شروع می‌شود. اگر به موقع به درخواست پاسخ ندهید، پیکسل با مقامات محلی تماس می‌گیرد و اطلاعات مکان و تصادف خودروی شما را به آنها اطلاع می‌دهد. در واقع، تشخیص تصادف خودروی پیکسل برای کمک به نجات جان افراد پس از تصادفات واقعی خودرو طراحی شده است.

برای فعال کردن هر یک از این موارد و یافتن نسخه‌های نمایشی مفید کافی است به برنامه Safety در دستگاه پیکسل خود بروید.

  1. در دستگاه پیکسل، برنامه Safety را باز کنید.
  2. روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید.
  3. هر ویژگی را مرور کنید و تنظیمات برگزیده خود را پیکربندی کنید.
  4. Demo هر ویژگی را بزنید و عملکرد آنها را مشاهده کنید.

چگونه ویژگی‌های ایمنی را در گوشی های اندرویدی تنظیم کنیم؟

ویژگی های ایمنی سامسونگ

دقیقاً مانند گوگل، سامسونگ نیز گوشی های اندرویدی گلکسی خود را همراه با ویژگی‌های ایمنی ارزشمند مورد استفاده ارائه می‌کند. با اینکه در سامسونگ برنامه‌ی جداگانه‌ای برای تنظیم این ویژگی‌ها وجود ندارد، این دستگاه‌ها شامل یک صفحه تنظیمات با برخی از ابزارهای مشابه موجود در دستگاه های دیگر مانند تماس اضطراری و هشدارهای اضطراری می‌شوند.

حالت تماس اضطراری در One UI 5 کمی متفاوت است. این حالت به طور خودکار با مقامات محلی تماس نمی گیرد، بلکه باید یک مخاطب اضطراری را به عنوان گیرنده تنظیم کرد. یک راه حل، تخصیص یک مخاطب تماس اضطراری با شماره اضطراری مسئولین است. همچنین، امکان ارسال یک پیام اضطراری به چندین مخاطب وجود دارد. این عملکرد با کلید کناری – دکمه پاور – فعال می شود و می توان آن را به صورت سه یا چهار دکمه پیکربندی کرد.

یکی دیگر از ابزارهای مفید در مجموعه گوشی های اندرویدی سامسونگ، هشدارهای اضطراری بی سیم متشکل از خطرات و تهدیدات شدید و هشدارهای کودک‌ربایی است. همچنین امکان فعال‌کردن هشدارهای زلزله محدود به مناطق خاص وجود دارد.

تنظیم ویژگی های ایمنی سامسونگ آسان است و تنها چند دقیقه زمان می‌برد.

  1. در دستگاه گلکسی خود، به تنظیمات بروید.
  2. Safety and emergency را پیدا کنید. روی آن بزنید.
  3. هر یک از تنظیمات را مرور و آنها را بر اساس تنظیمات برگزیده خود پیکربندی کنید..

در مجموع، تنها چند دقیقه تنظیم درست ویژگی‌های ایمنی در گوشی های اندرویدی زمان می برد و حتی درNothing Phone (1)   برنامه Safety  گوگل ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.