گوگل ابزار هوش مصنوعی تولید ویدئو Lumiere را معرفی کرد

مدل جدید هوش مصنوعی Lumiere که توسط گوگل توسعه یافته است می تواند ویدیوهای کوتاه و واقع گرایانه یا سورئال ۵ ثانیه ای ایجاد کند.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از سایت NewAtlas در حوزه تولید ویدئو توسط هوش مصنوعی، پیشرفت‌ها با سرعت شگفت‌انگیزی صورت گرفته و مدل جدید بی‌نظیر گوگل، Lumiere، استانداردها را دگرگون کرده است.

Lumiere قادر است ویدئوهای کوتاه پنج ثانیه‌ای را با کیفیت بی‌نظیر و واقع‌گرایانه یا سورئالیستی تولید کند. این مدل می‌تواند تصاویر ثابت یا بخش‌هایی از آن‌ها را به پاسخی متحرک برای درخواست‌های متنی تبدیل کند، با توصیفی از آنچه می‌خواهید ببینید.

Lumiere قادر است یک تصویر را بگیرد، سبک آن را تقلید کند و سپس با استفاده از این سبک، مجموعه‌ای از ویدئوها در موضوعات مختلف ایجاد کند که به قدری شبیه یکدیگر هستند که گویی از یک آژانس برندسازی برآمده‌اند. Lumiere فقط با یک درخواست ساده می‌تواند ویدئوی شما را به هر چیزی که درخواست کنید تبدیل کند، اعم از لگو، اوریگامی یا گل،.

اگر دموی ارائه شده توسط Lumiere در ویدئوی بالا را در نظر بگیریم، این سیستم دارای پیشرفته‌ترین توانایی‌های «تصویرسازی درون ویدئو» است که تا به حال شاهد آن بوده‌ایم. با استفاده از Lumiere، شما می‌توانید به راحتی روی قسمت‌هایی از تصویر که دوست ندارید نقاشی کنید و Lumiere آن بخش‌ها را به طرز شگفت‌انگیزی پر می‌کند، به گونه‌ای که مگر به دنبال آن باشید، احتمالاً متوجه تغییرات نخواهید شد. نامزد سابق در ویدیوی مورد علاقه‌تان؟ دیگر مشکلی نیست.

تیم تحقیقاتی اعلام کرده است که «معماری U-net فضا-زمانی» Lumiere امکان تولید کل ویدئو را به صورت یک‌جا و در یک مرحله فراهم می‌کند. در روش‌های قبلی تولید ویدئو با مدل های هوش مصنوعی ، معمولاً یک فریم ابتدایی و یک فریم پایانی ایجاد می‌شد. سپس، تلاش می‌شد تا با استفاده از هوش مصنوعی، اتفاقات و تحولاتی که بین این دو نقطه ممکن بود رخ دهد، پیش‌بینی و بازسازی شود.

با ویژگی “Inpainting” ابزار Lumiere  بخشی از کادر را خالی کنید و آن را برای شما پر می کند

در حال حاضر، پروژه Lumiere تنها یک مطالعه تحقیقاتی است که باعث می‌شود گوگل بتواند از چالش‌هایی نظیر خنثی‌سازی تهاجمی سیستم برای رعایت قوانین کپی‌رایت، جلوگیری از اطلاعات غلط، تأمین امنیت، مقابله با سخنان نفرت‌پراکن، برهنگی، حفظ حریم خصوصی و دیگر موضوعات محافظت شود.

این فرآیند به طور حتمی به کاهش کیفیت نتایج خروجی در این مدل‌های تولیدی منجر می‌شود. با این حال، این پیشرفت هنوز هم قابل توجه است و مشاهده اینکه چگونه افراد جسور و ساختارشکن هنگام دسترسی به Lumiere، با آن کار خواهند کرد، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.