گوگل هوش مصنوعی مولد Duet AI را معرفی کرد

گوگل در چند هفته گذشته ویژگی هایی را برای کمک به کاربران در نوشتن در Gmail و Docs آزمایش کرده است. اکنون این هوش مصنوعی مولد با نام جدید Duet AI for Google Workspace در برنامه‌های Sheets، Slides و Meet در دسترس قرار می‌گیرد.

به گزارش تکناک، Duet AI حس همکاری محتوا محور و به همین ترتیب رابطه بین کاربران و هوش مصنوعی مولد را ارتقا خواهد می‌بخشد.

در Gmail، Google Docs و Slides، یک پنل جانبی Duet AI به نام “sidekick” تعبیه خواهد شد و احتمالا در کنار آواتار نمایه در گوشه سمت راست بالا قرار خواهد گرفت و ایمیل یا سند مورد نظر را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. در Google Slides، ممکن است بتوان یادداشت‌هایی از هر اسلاید برای فرد ارائه دهنده تولید کرد.

در Google Slides، تصاویر از درخواست‌های متنی با استفاده از هوش مصنوعی مولد تولید می‌شود و در پانل کناری با استفاده از گزینه «Help me visualization» می‌توان سبک مورد نظر خود را از میان موارد none،photography، illustration، flat lay، background و clip art انتخاب کرد. سپس مجموعه‌ای از ۶ تا ۸ طرح متفاوت به همراه  گزینه «View more» نمایش داده خواهد شد.

در Google Meet از Duet AI برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه استفاده خواهد شد. این عملکرد ظریف به مخاطب حس خوب و ارزشمندی و همچنین برداشتی از مسائل دارای اهمیت از نظر کاربر را می‌دهد و می توان تنها با چند کلیک آن تصویر را با یک تصویر به همان اندازه خیره کننده تعویض کرد.

Google Sheets از هوش مصنوعی مولد برای تولید خودکار جدول با استفاده از ارائه گزینه «Help me organize» استفاده می‌کند. به عنوان مثال می‌توان با درخواست «فهرست مشتری و حیوان خانگی برای سگ‌گردانی» با ستون‌هایی مانند نام سگ، آدرس، ایمیل، تاریخ، زمان، مدت زمان و نرخ ارائه شده، در تنظیم لیست از آن کمک گرفت. پس از ارائه درخواست، قبل از درج، یک پیش نمایش دریافت خواهید کرد.

در نتیجه، به سادگی با توصیف وظیفه مورد نظر،  Sheets طرحی برای کمک به سازماندهی شما ایجاد خواهد کرد.

این سه ویژگی به همراه افزایش ۱۰ برابری دسترسی آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد از هفته گذشته، به Google Workspace Labs اضافه خواهد شد. به گفته گوگل از ماه مارس، «صدها هزار» آزمایش کننده از این قبیل این ویژگی‌ها را بررسی کرده‌اند.

این ویژگی‌ها در اواخر امسال در حساب‌های Workspace تجاری و مصرف‌کننده در دسترس عموم قرار می‌گیرند. تا آن زمان به منظور بررسی آنها می‌توانید این پیوند را labs.withgoogle.com را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.