۴ فضانورد جدید ناسا به ایستگاه فضایی اعزام شدند

ناسا دقایقی پیش ۴ فضانورد از 4 کشور مختلف را با کپسول SpaceX Dragon 4 بر فراز موشک فالکون ۹ برای انجام مأموریتی ۶ ماهه، به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

به گزارش تکناک، این پرتاب موفقیت‌آمیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ساعت 3:27 بامداد شنبه، 26 اوت به وقت آمریکا، از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، در مدار قرار گرفتند. ماموریت SpaceX Crew-7 هفتمین ماموریت تجاری چرخشی خدمه ناسا است.

فضاپیمای دراگون حامل جاسمین مقبلی، فضانورد ناسا، آندریاس موگنسن، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA)، ساتوشی فوروکاوا، فضانورد آژانس کاوش فضایی ژاپن (JAXA)، و کنستانتین بوریسوف برای یک سفر علمی در آزمایشگاه مداری است.

بیل نلسون، مدیرعامل ناسا گفت  “کرو-7 یک نمونه درخشان از توانمندی‌های آمریکایی و هم چیزهایی است که می‌توانیم انجام دهیم وقتی با یکدیگر کار می‌کنیم”،. “در داخل ایستگاه، خدمه بیش از 200 آزمایش علمی و نمایش تکنولوژی انجام خواهند داد تا برای مأموریت‌ها به ماه، مریخ و فراتر از آن آماده شوند، در حالی که همه این‌ها به نفع بشریت بر روی زمین خواهد بود.

در همکاری با کشورها در سراسر جهان، ناسا بهترین ذهن‌های علمی را برای توانمندسازی مأموریت‌های خود معرفی کرده است، و این مسئله واضح است که می‌توانیم وقتی با یکدیگر کار می‌کنیم بیشتر یاد بگیریم و کارهای بیشتری انجام دهیم.

طی پرواز دراگون، شرکت SpaceX یک سلسله از اقدامات اتوماتیک فضاپیما را از مرکز کنترل مأموریت خود در هاثورن، کالیفرنیا، نظارت خواهد کرد، و تیم‌های ناسا عملیات ایستگاه فضایی را طی کل پرواز از مرکز کنترل مأموریت در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون نظارت خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.