انویدیا و InworldAI روی NPCهای بازی‌های آینده کار می‌کنند

هوش مصنوعی در بازی‌های نسل بعدی شخصیت‌ها واقع‌گرایانه‌تری را به‌ارمغان خواهد آورد. ازاین‌رو، انویدیا و InworldAI روی NPCهای بازی‌های آینده کار می‌کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا با Inworld AI همکاری می‌کند تا NPCهایی به‌شکل واقعی را در بازی‌های نسل بعدی به‌ارمغان بیاورد و در‌عین‌حال تکنولوژی ACE خود را با ویژگی‌های پیشرفته‌ی انیمیشن و گفتار بهبود می‌بخشد.

wccftech می‌نویسد که انویدیا برای اولین‌بار در Computex 2023 فناوری ACE (Avatar Cloud Engine) خود را با هدف کمک به توسعه‌دهندگان برای یکپارچه‌سازی مدل‌های منحصربه‌فرد صدا و گفت‌وگو و حرکت در شخصیت‌های بازی به‌نمایش گذاشت. سپس این فناوری با ابزارهای NeMo SteerLM از انویدیا بهبود یافت که امکانات بیشتری از سفارشی‌سازی را برای ویژگی‌های هر شخصیت فراهم می‌کند.

اکنون انویدیا با ACE به سطح بعدی می‌رود؛ زیرا این فناوری حالا امکان واقع‌گرایی و دسترس‌پذیری بیشتری را به NPCها و آواتارها و انسان‌های دیجیتالی می‌بخشد. مدل جدید ACE امکان استفاده از APIهای ابری مختلف برای تشخیص خودکار گفتار (ASR)، تبدیل متن به گفتار (TTS)، ترجمه ماشینی عصبی (NMT) و Audio2Face (A2F) را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

تمامی این ابزارها در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام موجود هستند و با ابزارهای رندرینگ محبوب مانند Unreal Engine 5 که به‌عنوان قدرتی برای توسعه‌ی تجربه‌های بازی‌های نسل بعدی AAA خواهد بود، عالی کار می‌کنند.

ویدئو

انویدیا نه‌تنها روی فناوری‌های خود کار می‌کند؛ بلکه با شرکت‌های نوپا که در حال خلق شخصیت‌های بازی‌های نسل بعدی از‌طریق استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند، همکاری می‌کند. یکی از این شرکت‌های نوپا Inworld AI است.

ایکس‌باکس با Inworld AI همکاری کرده است تا ابزار توسعه‌ی بازی همراه با هوش مصنوعی را ایجاد کند که می‌تواند داستان‌ها و مأموریت‌ها و گفت‌وگوهای پویا را برای بازی‌های AAA در آینده فراهم کند. در‌حال‌حاضر، مدرها (modder) از این تکنولوژی در بازی‌های موجود استفاده کرده‌اند.

وبلاگ انویدیا به جزئیات بیشتری درباره «موتور کاراکتر» هوش مصنوعی Inworld می‌پردازد که پس از جذب سرمایه‌ی مالی از شرکت‌های معتبری مانند Lightspeed Studios و Microsoft و Samsung‌، قرار است به‌صورت متن‌باز منتشر شود. جزئیات ارائه‌شده‌ی انویدیا نشان می‌دهد که سه لایه‌ی اصلی موتور کاراکتر عبارت‌اند از:

  • لایه‌ی مغز شخصیت: با هماهنگی با مدل‌های یادگیری ماشین چندگانه‌ی شخصیت، مانند مدل‌های تبدیل متن به گفتار، تشخیص خودکار گفتار، احساسات، حرکات و انیمیشن‌ها عملکرد شخصیت را هماهنگ می‌کند. این می‌تواند به NPCهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی امکان یادگیری و سازگاری و مدیریت روابط و انجام اقدامات محرک را بدهد. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی اهداف و اقدامات، با برنامه‌ریزی NPCها به رفتار خاصی در پاسخ به ورودی بازیکنی خاص، رفتار کنند.
  • لایه‌ی مش تطبیقی: به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا پارامترهایی برای محتوا و مکانیزم‌های ایمنی، کنترل دانش و داستان را تنظیم کنند. توسعه‌دهندگان با استفاده از ویژگی ارتباطات می‌توانند داستان‌های اتفاقی ایجاد کنند؛ به‌طوری‌که یک اتفاق می‌تواند بر‌اساس رفتار بازیکنان دربرابر NPC متحد به دشمن تبدیل شود یا برعکس.
  • لایه‌ی هوش مصنوعی زمان واقعی: این لایه‌ی هوش مصنوعی زمان واقعی عملکرد و قابلیت مقیاس‌پذیری بهینه را برای تجربه‌های زمان واقعی فراهم می‌کند.

اجرای موتور شخصیت نیازمند سخت‌افزارهای هوش مصنوعی قدرتمند است و برای این منظور، Inworld AI از شتاب‌دهنده‌های A100 Ampere از انویدیا استفاده می‌کند که به شرکت ارزش بهترین عملکرد با هزینه‌ی بهینه را ارائه می‌دهد.

ویدئو

فناوری‌هایی مانند NVIDIA ACE و موتور شخصیت Character Engine از Inworld AI واقعاً مرزهای ممکن و آنچه می‌توان از‌طریق هوش مصنوعی مولد دست‌ یافت، به چالش می‌کشند. انویدیا در آینده برنامه‌های زیادی برای هوش مصنوعی دارد؛ از‌جمله رویکردهای کاملاً نورونی برای رندرینگ و این فقط نمونه‌ای از آن چیزی است که انتظار داریم.

انتظار می‌رود یکی از بزرگ‌ترین عناوین AAA که از تکنولوژی ACE انویدیا استفاده می‌کند، بازی S.T.A.L.K.E.R 2 باشد که در سال آینده منتشر خواهد شد و قطعاً منتظریم که با استفاده از هوش مصنوعی نسل بعدی NPCها را به حرکت درآورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.