تغییر الگوریتم شبکه اجتماعی X به‌نفع حساب‌های کوچک‌تر

شبکه اجتماعی X

ایلان ماسک در پستی اعلام کرد که شبکه اجتماعی X در حال آماده‌سازی خود برای انتشار به‌روزرسانی عمده ای در الگوریتمش است که به‌نفع حساب‌های کوچک‌تر تمام می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X، با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی اعلام کرد که در چند روز آینده، به‌روزرسانی بزرگی در الگوریتم توصیه‌گر منتشر می‌شود. پست‌ها و حساب‌هایی که مشمول این به‌روزرسانی الگوریتم شبکه اجتماعی X (American social networking service) می‌شوند، آن‌هایی خواهند بود که خارج از شبکه‌ی دوستان و دنبال‌شوندگان کاربران هستند.

این تغییر فرصتی برای تولیدکنندگان محتوای کوچک‌تر فراهم می‌کند تا مخاطبان گسترده‌تری آن‌ها را کشف کنند. به‌عبارت‌دیگر، به‌روزرسانی جدید با برنامه‌ی ماسک برای تبدیل‌‌کردن شبکه اجتماعی X به پلتفرم تولیدکنندگان محتوا مطابقت دارد.

در چند ماه گذشته، شبکه اجتماعی X با افزودن ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از پست‌های بلندمدت که محدودیت کاراکتر را تا ۲۵هزار نویسه برای اشتراک پولی این پلتفرم افزایش می‌دهد و امکان بارگذاری ویدئوهای دو‌ساعته و مهم‌تر از همه راه‌اندازی برنامه‌ی تقسیم درآمد تبلیغاتی سعی کرده است این پلتفرم را برای تولیدکنندگان محتوا به پلتفرمی جذاب تبدیل کند.

ایده‌ی بزرگ‌تر این است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه داده شود تا جامعه‌ی مخاطبان خود را در شبکه اجتماعی X بسازند و سپس از‌طریق ترکیبی از درآمد تقسیم‌شده‌ی تبلیغات و اشتراک‌ها، پست‌های خود را پولی کنند؛ جایی که طرفداران می‌توانند برای دسترسی به محتوای انحصاری هزینه پرداخت کنند.

شایان ذکر است که ویژگی‌های دیگری نیز با‌توجه‌به ارتباط تک‌به‌تک بین طرفدار و خالق طراحی شده‌اند؛ از‌جمله پشتیبانی از دریافت درخواست‌های پیام از مشترکان و افزودن ویژگی‌های تماس صوتی و تصویری. این قابلیت‌ها می‌توانند شبکه اجتماعی X را به جایگزینی شایسته برای Cameo تبدیل کند

با‌این‌حال، تا‌کنون استقبال تولیدکنندگان محتوا از شبکه اجتماعی X روشن نیست. درحالی‌که برخی در حال ساختن جامعه‌ی مخاطبان کوچکی در این پلتفرم هستند، بیشتر اوقات تولیدکنندگانی که به‌دنبال کسب درآمد هستند، به پلتفرم‌های بزرگ‌تر مانند یوتیوب و تیک‌تاک و اینستاگرام مراجعه می‌کنند تا به دنبال‌کنندگان و مخاطبان گسترده‌تری دست یابند.

بااین‌حال، تغییر الگوریتم شبکه اجتماعی X اگر موفقیت‌آمیز باشد، به تولیدکنندگان محتوای کوچک‌تر می‌تواند دسترسی بیشتری در این پلتفرم بدهد که به‌نوبه‌ی خود استفاده از X را افزایش می‌دهد و قابلیت کشف را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.