آیا ربات چت Bard جایگزین جستجوی گوگل می شود؟

درست کمتر از یک ماه پیش، گوگل با معرفی برنامه جدید ربات چت هوش مصنوعی خود به نام Bard، بسیاری از افراد در صنعت فناوری را شگفت زده کرد.

به گزارش تکناک، در آن زمان، گوگل گفت که Bard طراحی شده است که وسعت دانش جهان را با قدرت، هوش و خلاقیت مدل های بزرگ زبان ترکیب کند.

با این حال، زمانی که نسخه نمایشی آنلاین Bard اطلاعات نادرستی را در مورد تلسکوپ فضایی جیمز وب ارائه کرد، بسیاری احساس کردند که گوگل در تلاش است تا محصولی را برای رقابت با سرویس ChatGPT شرکت OpenAI عرضه کند.

این نظر حتی توسط بسیاری از کارمندان گوگل نیز به اشتراک گذاشته شد. اکنون CNBC ادعا می کند که رهبر تیم توسعه دهنده Bard در تلاش است تا از ربات چت دور شود و به عنوان جایگزینی برای جستجوی گوگل به کار رود.

این داستان گزارش می دهد که گوگل در اوایل این هفته یک جلسه همه جانبه برگزار کرد. این شامل حضور جک کراچیک بود که سرپرستی تیم توسعه Bard را بر عهده دارد. او به سوالات فروم داخلی گوگل پاسخ داد. یکی از آنها بر روی بارد متمرکز شده بود که می گفت: چرا فکر می کنیم اولین برنامه بزرگ باید جستجو باشد که هدف اصلی آن یافتن اطلاعات واقعی است؟

بر اساس گزارش ها، کراوچیک با این جمله پاسخ داد. من فقط می خواهم خیلی واضح بگویم: Bard یک جستجوگر نیست. او گفت که قرار است از برد به عنوان یک “همراه خلاق” استفاده شود. با این حال، او اعتراف کرد که گوگل نمی تواند کاربران را از دسترسی به Bard به عنوان یک برنامه جستجو بازدارد.

در حالی که تیم در حال کار برای بهبود پاسخ‌های Bard برای یافتن اطلاعات بود، کراوچیک افزود: اما همانطور که می‌خواهید به سفرهای جستجو محور بیشتری وارد شوید، ما قبلاً یک محصول برای آن به نام موتور جستجو داریم.

طبق گزارش CNBC، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل نیز در این جلسه حضور داشت. او به سوالی از انجمن خود پاسخ داد. کارمندی که نامش فاش نشده بود، گفت که احساس می کند Bard یک واکنش تند و سریع بدون استراتژی دارد. پیچای ظاهراً احساس دیگری داشت.

برخلاف مایکروسافت که از کاربران خارجی دعوت می کند تا بینگ چت جدید خود را آزمایش کنند، گوگل همچنان در حال آزمایش Bard به صورت داخلی با کارمندان خود است. در جلسه این هفته، پیچای گفته است که جزئیات بیشتر در مورد راه اندازی عمومی Bard پس از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت (Google I/O) خواهد بود و تاکنون هیچ تاریخی برای برگزاری آن رویداد اعلام نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.