استفاده بیش از حد از فناوری موجب ناهنجاری‎ جسمی می‌شود

یافته های محققان نشان می دهد انسان های آینده ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از فناوری دچار ناهنجاری هایی شوند.

به گزارش تک ناک، پیشرفت‌های فناوری نحوه کار و عملکرد افراد را تغییر می‌دهد و اغلب این فرآیند را سرعت می‌بخشد یا کارایی بیشتری ایجاد می‌کند. با این حال، این احتمال وجود دارد که فناوری بر بدن ما تأثیر بگذارد، به خصوص از استفاده مکرر از آن.

یک پروژه تحقیقاتی به سفارش TollFreeForwarding هشدار می دهد که استفاده بیش از حد از فناوری می تواند باعث ایجاد ناهنجاری شود.

محققان با یک طراح سه بعدی برای ایجاد تصاویری از “انسان آینده” همکاری کردند که مشکلات مربوط به استفاده روزانه بیش از حد از فناوری را نشان می دهد. محققان نام مدل سه بعدی را Mindy گذاشتند.

digikala

برای نشان دادن تأثیر استفاده بیش از حد از فناوری بر بدن انسان، به ویژه در یک دوره زمانی طولانی، این تیم نتایج سایر تحقیقات علمی در این زمینه همچنین نظرات کارشناسان در مورد این موضوع، به ویژه اثرات منفی که فناوری می تواند بر بدن انسان داشته باشد، مورد مطالعه قرار دادند. طراحی های ایجاد شده در تصاویر مبتنی بر استفاده مداوم از تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و سایر اشکال فناوری بود.

اثرات بر روی کمر

محققان پیش‌بینی می‌کنند که Mindy در آینده کمر خمیده خواهد داشت. این امر ناشی از استفاده بیش از حد از اشیاء فناوری مدرن است که بر نحوه نشستن و ایستادن افراد تأثیر می گذارد. آنها بر این باورند که نگاه مداوم از پایین به تلفن هوشمند و نگاه کردن به صفحه کامپیوتر می‌تواند به قسمت‌هایی از بدن فشار وارد کند و منجر به قوس‌دار شدن پشت و ناهماهنگی ستون فقرات شود.

کالب بک ، متخصص سلامت و تندرستی در Maple Holistics گفت:ساعت‌ها نگاه کردن به تلفن، گردن شما را تحت فشار قرار می‌دهد و ستون فقرات شما را از تعادل خارج می‌کند. در نتیجه، ماهیچه‌های گردن شما باید تلاش بیشتری برای حمایت از سر شما انجام دهند.

او همچنین اشاره کرد که نشستن در مقابل کامپیوتر برای ساعت‌ها می‌تواند بالاتنه را از جلوی باسن بیرون بکشد،  به صورتی که بالاتنه به‌طورعمودی صاف و هم‌تراز با باسن نباشد.

بازوها و دست ها تغییر کرده اند

یکی دیگر از ویژگی های قابل مشاهده تصویر سه بعدی، چیزی است که محققان آن را «پنجه متنی» می نامند، که به آن سندرم تونل کوبیتال نیز می گویند. یک بیماری عصبی در آرنج که باعث بی حسی در انگشتان می شود که ناشی از استفاده مداوم از تلفن هوشمند است. این اصطلاح جدید برای توضیح این موضوع ابداع شد که چگونه دست به دلیل نگه داشتن مداوم تلفن هوشمند، شکل دائمی پنجه ای به خود می گیرد.

نیکولا جورجویچ پزشک و یکی از بنیانگذاران Med Alert Help میگوید چند سال پیش، استفاده از اینترنت موبایل از دسکتاپ پیشی گرفت و ما اکنون اینترنت را در دست داریم. با این حال، نحوه نگه داشتن تلفن هایمان می تواند باعث ایجاد فشار در نقاط تماس خاص شود و باعث ایجاد “پنجه متنی” شود که به سندرم تونل کوبیتال معروف است.

انسان‌های آینده نیز ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از فناوری، آرنج 90 درجه داشته باشند. این مشکل از توسعه ناهنجاری پنجه متن و سندرم تونل کوبیتال، همچنین استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند به وجود می آید. جورجویچ گفت، این تغییر فیزیکی ناشی از فشار یا کشش عصب اولنار است که در یک شیار در سمت داخلی آرنج قرار دارد.

گردن تحت تأثیر استفاده از فناوری قرار خواهد گرفت

دکتر دانیل ریو ، پزشک در بیمارستان نیویورک پرسبیتریان توضیح داد که وضعیت قرارگیری تصویر سه بعدی میندی، تأثیر فناوری را بر گردن نشان می دهد. زمانی که با کامپیوتر کار می کنید یا به تلفن خود نگاه می کنید، عضلات پشت گردن باید منقبض شوند تا سر شما را بالا نگه دارند ، هر چه بیشتر به پایین نگاه کنید ماهیچه های گردن تحت تنش بیشتری برای بالا نگه داشتن سر قرار میگیرند.

 سایر ویژگی ها که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که انسان‌های آینده جمجمه ضخیم‌تری برای محافظت از مغز در برابر تشعشعات تلفن‌های هوشمند خواهند داشت و انسان‌ها پلک دوم را برای محافظت از چشم‌ها در برابر فشار و نور آبی بیش از حدی که از صفحه نمایش ساطع میشود خواهند ساخت.

Kasun Ratnayake محققی در دانشگاه تولدو می‌گوید: انسان ممکن است پلک داخلی بزرگ‌تری ایجاد کند تا از قرار گرفتن در معرض نور بیش از حد جلوگیری کند، یا عدسی چشم ممکن است به گونه‌ای تکامل یافته باشد که نور آبی ورودی را مسدود کند، اما نورهای با طول موج بالا مانند سبز، زرد یا قرمز را مسدود نمی‌کند.

فناوری یک دارایی بزرگ است، اما جالب است بدانید که احتمالاً استفاده بیش از حد از فناوری چه تأثیری بر بدن انسان در طول زمان خواهد داشت.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.