شرکت BTM پهپاد با قابلیت ویژه می سازد

اداره مالکیت فکری بریتانیا حق اختراع یک پهپاد نوآورانه به نام "BMT Sparrow" را به شرکت BTM برای دستگاه انتقال محموله اعطا کرده است.

اداره مالکیت فکری بریتانیا حق اختراع یک پهپاد نوآورانه به نام “BMT Sparrow” را به شرکت BTM برای دستگاه انتقال محموله هوا به زمین مستقل خود اعطا کرده است.

به گزارش تکناک، این دستگاه قابلیت ویژه ای را برای پهپاد هایی که وظیفه تحویل بسته، به ویژه در محیط های پیچیده را دارند، ارائه می دهد.

پهپاد BMT Sparrow مشکل پهپاد های حمل و نقل بزرگ و پر سر و صدا که باید در مقصد محموله فرود بیایند یا در ارتفاع کم معلق شوند را حل می کند. این شرایط خطرات بالقوه ای را برای افراد در محیط های حساس و به هم ریخته ایجاد می کند. پهپاد جدید از سیستم‌ وینچ پهپادهای تحویل بسته فعلی که کنترل بار ضعیفی به ویژه در شرایط باد دارند، استفاده نمی کند و عملکرد متفاوتی دارد.

BMT Sparrow به صورت مستقل از پهپاد اصلی در انتهای پایین خط اتصال، همراه با محموله قرار می گیرد و دارای موتور، سنسورها و سیستم های محرکه خاص خود است. این دستگاه می تواند به طور مستقل فرود خود را با استفاده از یک درام داخلی کنترل کند و تنظیمات افقی دقیق را با استفاده از چهار فن فشاری کوچک و بی صدا انجام دهد. پهپاد تحویلی بزرگتر می تواند در موقعیت بالاتر بماند و صدا و خطر را برای افراد روی زمین کاهش دهد.

دستگاه BMT Sparrow بسیار کوچکتر از پهپاد است. نیازی به روتورهای قدرتمند بالابر ندارد و برای تحویل ایمن، دقیق و بی صدا در محیط های چالش برانگیز یا حساس عالی است. پهپادهای تحویل بار سنتی باید باتری‌های سنگین و با ظرفیت بالا و روتورهای قدرتمند را حمل کنند تا نیروی بالابرنده مورد نیاز را تولید کنند. این شرایط آنها را بزرگ، پر سر و صدا و بالقوه خطرناک می‌کند.

دستگاه جدید خودران می‌تواند ظرفیت کامل یک پهپاد بزرگ را بدون سروصدا و خطر برای افراد روی زمین فراهم کند. دستگاه BMT Sparrow خود و محموله را در امتداد پهپاد اصلی، پایین می آورد و دارای یک درام کابل داخلی برای کنترل ارتفاع، چهار عدد فن فشاری کوچک جانبی برای تنظیمات افقی و تمام سنسورها و نیروی لازم است.

طرح مفهومی BMT Sparrow به پهپاد تحویل بار بزرگتر اجازه می دهد تا بالاتر از محیط شلوغ زمین در موقعیت مقصد باقی بماند. این دستگاه حضور فیزیکی کوچکتر و ساکت تر و تحویل بسته ایمن تر و دقیق تری در مکان های مختلف، از جمله فضاهای محدود و زیرساخت های شهری ارائه می دهد. با استفاده از این رویکرد، تحویل ایمن و کنترل شده از ارتفاع 200 فوتی در شرایط باد و از ارتفاع 500 تا 1000 فوتی در شرایط بادهای خفیف امکان پذیر است.

دستگاه خودران BMT Sparrow راه‌حلی برای چالش‌های ناشی از پهپادهای سنتی ارائه می‌دهد که به فضاهای باز نیاز دارند و خطراتی را برای مردم و حیوانات روی زمین ایجاد می‌کنند. دستگاه جدید امکان تحویل ایمن تر و دقیق تر را در محیط های پیچیده و شلوغ فراهم می کند.

نام شرکت سازنده این پروژه نوآورانه مشخص نشده است و مشخص نیست که دستگاه BMT Sparrow چه زمانی برای کاربردهای تجاری در دسترس خواهد بود. با این حال، اعطای حق ثبت اختراع نشان دهنده نقطه عطف مهمی در توسعه فناوری های مرتبط با پهپاد های تحویل محموله است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.