معرفی 5 گوشی هوشمند جمع و جور برای خرید در سال 2022

علیرغم اینکه گوشی‌های هوشمند هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند،  اما هنوز صفحه نمایش برخی از آن‌ها حدود ۶ اینچ هستند.

به گزارش تکناک، در این مقاله بهترین پیشنهادهای مورد نظر خود از میان گوشی هوشمند جمع و جور موجود در بازار را عنوان کرده‌ایم.

به منظور بهره‌مندی از پنل‌های OLED بزرگ‌تر، صفحه‌نمایش‌های مدرن گوشی‌های هوشمند تقریباً به طور کامل لبه‌های خود را حذف کرده‌اند. صفحه نمایش های 6 تا 7 اینچی که زمانی برای فبلت‌ها (فون+تبلت) در نظر گرفته می‌شدند، اکنون در میان گوشی های هوشمند محبوب، استاندارد شده اند.

اگر دوست دارید بتوانید گوشی خود را در یک دست بگیرید یا آن را بدون خراب کردن مدل جین خود در جیب بگذارید، تسلیم نشوید. برخی از برندها هنوز هم در حال تولید گوشی‌های هوشمند جمع و جوری هستند که ویژگی‌هایشان مضحک به نظر نمی‌رسد.

با توسعه بازار، سازندگان از آستانه نمادین صفحه نمایش 6 اینچی، برای یک گوشی هوشمند کوچک فراتر رفته اند. در نتیجه، دستگاه هایی با پنل های 6.1 اینچی که در حال حاضر به عنوان صفحه نمایش کوچک در نظر گرفته می شوند، نیز در این موارد یافت می‌شوند. این موارد همچنین شامل گوشی‌های هوشمند تاشو که از دیگر گزینه‌های طراحی جمع و جور است، می‌شود.

digikala

در اینجا برترین انتخابهای ما درموردگوشی هوشمند جمع و جور  موجود عنوان شده‌است. پیشنهاد می کنیم این مقاله را به طور کامل بخوانید تا بتوانید گوشی های هوشمند منتخب را با هم مقایسه کنید.

بهترین گوشی هوشمند جمع و جور

آیفون ۱۳ مینی

با وجود شایعاتی مبنی بر اینکه این فرمت ممکن است از چرخه تولید حذف شود، اپل از آیفون 13 مینی به عنوان جانشین آیفون 12 مینی رونمایی کرد. با این مدل ما قادر به استفاده از یک نسخه کوچکتر و جمع و جورتر از آیفون 13 با ویژگی‌های ظاهری یکسان هستیم. علاوه بر این، 13 مینی با وجود داشتن صفحه نمایش 5.4 اینچی بزرگتر از آیفون SE 2020، به لطف لبه های نازک تر، ابعاد کوچکتر اما کمی ضخیم‌تر است، و همچنان به راحتی در جیب جا می‌شود و استفاده از آن با یک دست همچنان لذت‌بخش است.

در این مدل دقیقاً از همان قطعات آیفون 13 ، نسخه بزرگتر آن، استفاده شده است. بنابراین، از پردازنده بسیار قدرتمند Bionic A15 و باتری بزرگتری نسبت به SE بهره‌مند است. با شارژ 1 ساعت و 30 دقیقه کامل آن، این مدل عملکرد مناسبی نسبت به دیگری دارد و در واقع به این معناست که آیفون 13 مینی بدون شارژ مجدد برای یک روز کامل کارایی دارد.

این گوشی از حسگرهای دوربین آیفون 12 پرو بهره‌مند است که عملکرد در نور کم را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. بنابراین، اپل چند نقص کوچک در نسل قبلی را با این ویژگی برطرف کرده است و با این تغییر، آیفون 13 مینی را در بالاترین جایگاه گوشی های هوشمند جمع‌و جور  قرار می دهد. این گوشی جدیدترین مدل مینی اپل است و این شرکت این مدل را در نسل آیفون 14 ارائه نکرده است.

گلکسی  S22

گوشی هوشمند جمع و جور

گلکسی 22S یکی از گوشی های هوشمند مورد انتظار سال 2022 بود. این گوشی، در میان مدل‌های استاندارد سری S گلکسی سامسونگ، کمترین ظرفیت باتری موجود را دارد، اما همچنان یک محصول رده بالا محسوب می‌شود. صفحه نمایش 6.1 اینچی این دستگاه به طور موثر آن را در کلاس فعلی گوشی های هوشمند جمع و جور قرار می دهد.

عوامل تعیین کننده ای از جمله فرمت و انتخاب مواد، موجب ارائه ارگونومی استثنایی آن می‌شود. صفحه نمایش AMOLED فول اچ دی، عملکرد فوق العاده ای مانند همیشه در گوشی‌های سامسونگ فراهم می‌کند. بازی ها و فیلم ها به لطف رنگ سنجی دقیق و ریفرش ریت تطبیقی 120 هرتزی صفحه نمایش آن، بهتر به نظر می رسند.

اگرچه طراحی این گوشی هوشمند از بهترین ها می‌باشد، نیاز به ارتقا عملکرد دارد. در مقایسه با تراشه Snapdragon 8 Gen 1، مدل مجهز به Exynos 2200 موجود در چند منطقه، عملکرد کندی دارند. باتری 3700 میلی آمپر ساعتی آن عالی نیست و از دیگر از نقص های همیشگی موجود در گوشی های هوشمند جمع و جور است.

قسمت دوربین دستگاه دارای سه سنسور بسیار کاربردی است و کارایی بالایی دارد اما هنوز به منظور گرفتن عکس های بی عیب و نقص، تعدادی تغییرات در تنظیمات آن باید اعمال کرد. نه تنها این گوشی هوشمند کوچک با قیمت 799 دلار مقرون به صرفه است، بلکه با توجه به کیفیت سامسونگ، امکانات استفاده از یک گوشی هوشمند جمع و جور را به شما می‌دهد.

ایسوس زن‌فون ۹

گوشی های هوشمند رده بالایی که به جنبه ابعاد جمع و جور توجه می‌کنند، غیر معمول به‌نظر می‌رسند. اما ایسوس با پافشاری بر طراحی آن، نمونه‌ای عالی را در زنفون 9 ارائه کرده‌است. این دستگاه پرچمدار در اندازه‌ی جمع و جور، یک فرمت بسیار نادر تلقی می‌شود.

گوشی هوشمند جمع و جور

این گوشی شامل صفحه نمایش AMOLED  5.9 اینچی بی‌نظیر با قابلیت پخشFull HD +  با وجود ابعاد کوچک آن می‌شود. این قابلیت با ریفرش ریت متغیر آن ارتقا یافته است و به منظور ارائه بهترین تجربه به کاربر، با توجه به نحوه استفاده از آن، بین 120 هرتز و 60 هرتز متغیر است.

این گوشی علیرغم اندازه کوچکش، بسیار قدرتمند است. به عبارت ساده، پردازنده اسنپدراگون 8+ نسل 1 به همراه هشت گیگابایت رم ، سیستم آن را تکمیل و عملکرد عالی‌ای در بازی ارائه می‌دهد.

و در نهایت، این گوشی هوشمند کوچک، استقلال شگفت انگیزی ارائه می دهد. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی زن‌فون ۹ استقامت فوق العاده ای به آن بخشیده و به راحتی یک روز و نیم دوام می‌آورد. با استفاده از این دستگاه بهترین تجربیات قابل تصور را با مزیت اضافه شارژ یک ساعت و ربعه تجربه خواهید کرد.

کیفیت عکس زن‌فون تنها نقطه ضعف آن برخلاف دیگر ویژگی‌های آن است. با توجه قیمت آن، باید تمرکز بیشتری روی دوربین این دستگاه می‌شد، اما در عوض، به یک سنسور دوگانه در پشت بسنده کرده‌است تنها عملکرد متوسطی فراهم می‌کند.

پیکسل A۶

گوگل با ارائه پیکسل A۶، نسخه ارزان تر و کوچکتر از سری پیکسل 6، عملکرد خوبی داشته و مزیت های قابل توجه زیادی به آن اضافه کرده است. این ویژگی‌ها شامل وزن سبک، قابلیت استفاده لذت بخش و همچنین برخورداری از صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED کاملاً کالیبره شده و فوق العاده‌ای با وجود ریفرش محدود ۶۰ هرتزی آن، می‌شود.

گوشی هوشمند جمع و جور

گوشی جدید گوگل به لطف تراشه Tensorآن، با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی، تمام درخواست های کاربر را با یکپارچه سازی نرم افزاری بی عیب و نقص خود (اندروید 12 قابل ارتقا به اندروید 13) انجام می دهد. علاوه بر آن، در گرفتن عکس سرآمد است. عملکرد آن درثبت پرتره، عکس در شب و اهداف متحرک بسیار عالیست. وتنها  با قیمت 449 دلار، قطعا در رده خود بی رقیب است.

این گوشی هوشمند از استقلال مناسبی برخوردار است، اما سرعت شارژ 18 واتی آن ناامیدکننده است. با این حال، پیکسل A۶ بدون شک گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال یک SmartPhone (handheld mobile telephone/computer) کوچک، جذاب و قوی، با قیمت مناسب هستند.

گلکسی  Z FLIP 4

ممکن است در مورد گنجاندن Galaxy Z Flip 3 با توجه به اندازه 6.7 اینچی آن گیج شده باشید. Z Flip 4 هنگام تا شدن بسیار کوچک است و نصف اندازه اصلی خود خواهد بود. وزن کم 187 گرمی دستگاه، موجب تلقی آن به”شیء کوچک” و قرار گیری آسان در جیب می‌شود.

طبیعتا سامسونگ به انتقادات وارد شده به Z Flip 3 توجه کرده و در نسخه جدید برای رسیدگی به آن تلاش کرده است. این رسیدگی به ویژه در مورد عمر باتری که از 7 به 11 ساعت افزایش یافته است صادق است. به طور واضح قابلیت جدیدی به ارمغان نیاورده‌است، اما هر روز به روز قابلیت‌های آن معقول‌تر می‌شود. از سوی دیگر، شارژ آهسته آن موجب نارضایتی کاربران شده، و این مورد نقص خاصی است که به نظر نمی رسد سامسونگ، این تولیدکننده کره ای قصد برطرف کردن آن را داشته باشد.

استفاده از جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 نیز ایده خوبی است، زیرا بدون گرم شدن بیش از حد توان خوبی برای دستگاه فراهم می‌کند. صفحه نمایش بدنام آن، یک پنل تطبیقی ​​بسیار با کیفیت، 22:9، 120 هرتز است. سامسونگ هنوز باید برای ارتقا آن تلاش کند زیرا چین آن هنوز قابل تشخیص است. دوربین این گوشی به نظر عملکرد بسیار خوبی دارد، اما هنوز با گلکسی S22 فاصله دارد. Z Flip 4 گوشی هوشمند متمایزی است. زیرا صفحه نمایش بزرگی را در بسته بندی بسیار کوچک ارائه می دهد. شامل ایراداتی می‌شود. اما در مجموع، تجربه‌ی خوشایندی به کاربر می‌دهد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.