تراشه های زیرپوستی پرداخت های اعتباری را تسهیل می کنند

راننده تسلا از تراشه زیرپوستی استفاده میکند

شاید به زمانی نزدیک می شویم که همه چیز از کلید گرفته تا کارت های اعتباری را به خاطر تزریق یک تراشه در زیر پوست دستمان، کنار بگذاریم.

به گزارش تک ناک، اگر چه این تغییر زیستی ممکن است موافقان زیادی نداشته باشد اما برخی دیگر کاشت تراشه های کوچک در زیر پوست خود را شروع کرده اند که به آنها اجازه دسترسی به خودروهای خود و حتی اسناد مهم را می دهد.

براندن دالالی یکی از دارندگان خودرو الکتریکی تسلا از جمله کسانی است که یکی از این بایو مادیفایرهای جدید را زیر پوست خود کاشته است وبه دومین فردی تبدیل شده که از این تراشه استفاده می کند.

به گزارش سایت خبری Teslarati  تراشه زیر پوستی اول او را قادر می سازد تا قفل خانه خود را بدون کلید آنالوگ  باز کند و کاربران گوشی‌های هوشمند را به یک پورتال وب حاوی نمونه کارها، اطلاعات تماس، اطلاعات پزشکی و کارت واکسیناسیون کووید-19 هدایت می‌کند. دومی به او این توانایی را می‌دهد که قفل تسلای  خود را با لمس مچ دستش روی در ماشین باز کند.

براندن دالالی از تراشه زیرپوستی در را باز می کند

دالالی نگفت چه برندی تراشه قبلی را ساخته است، اما سازنده «کلید» تسلا VivoKey Apex است، یک تراشه عنصر امن NFC بدون تماس. او هر دو تراشه را توسط یک سوراخ‌کن حرفه‌ای کاشته است.

این دستگاه سوراخ کن همان روشی معمول  سوراخ کردن زیر پوستی را استفاده می کند اما به‌جای زیور آلات ، یک تراشه زیر پوستی را  نصب می کند. هزینه کاشت با سوراخ کردن زیر پوستی یکسان است. مجموع هزینه دالالی برای  کاشت تراشه 400 دلار شده است و300 دلار هم برای خود تراشه و100 دلار برای قرار دادن آن زیر پوستش هزینه کرده است.

دالالی اولین کسی نیست که این فناوری را امتحان می کند. Amie Dansby که در یوتیوب محتوی تولید می کند یک تراشه VivoKey بازکننده تسلا را در زیر پوست ساعد خود در سال 2019 قرار داد و این تجربه را در کانال خود ثبت کرد. خود دالالی همچنین به Teslarati گفت که او بخشی از یک گروه بتا 100 نفره است که این فناوری را در حین تکامل آزمایش می کند.

گام بعدی در تکامل تراشه زیرپوستی تسهیل پرداخت ها است . پس از تایید قانون‌گذاران، تراشه جدید دالالی به او این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های بدون تماس را در پایانه‌های کارت اعتباری انجام دهد، مانند عملکرد ضربه زدن روی کارت فیزیکی یا فناوری تلفن هوشمند که اپل و گوگل پی  از آن استفاده می کنند

کسانی که (به طور قابل درک) نسبت به کاشت تراشه زیرپوستی مانند این شک دارند، معمولاً دغدغه امنیتی بالایی دارند. تمام ویژگی این فناوری این است که بدون تماس است اما اگر مسواک زدن با دستگاه اشتباه به طور تصادفی اطلاعات خصوصی شما را فاش کند آیا  ممکن است امنیت خانه شما به خطر بیفتد؟ اما دیگران استدلال می کنند که این سناریو وِیژه و  غیر واقعی است.

بعید است که شخصی در اواسط تراکنش با یک دستگاه کارت اعتباری مخالفت کند، به خصوص اگر از ابتدا قصد نداشته باشد که بخشی از آن تراکنش باشد. به طور مشابه، دسترسی به پورتالی که اطلاعات خصوصی کاربر تراشه را در خود جای داده است، نیاز به تماس نزدیک و عمدی دارد. مانند در امان ماندن از  جیب برها در مترو، جلوگیری از انتشار اطلاعات خصوصی فرد و احتمالاً فقط نیازمند کمی احتیاط و عقل سلیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.