تغییر مدل زبان ربات هوش مصنوعی Bard

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل، در پادکست هارد فورک از نیویورک تایمز اعلام کرد مدل زبان هوش مصنوعی Bard از LaMDA به PalM تغییر خواهد کرد.

به گزارش تکناک، ربات چت هوش مصنوعی  Bard در اوایل ماه مارس برای استفاده آزمایشی عمومی راه اندازی شد. با این حال، عملکر اولیه آن زیاد مطلوب نبوده است، زیرا Bard پاسخ‌های دقیقی مانند Bing Chat مایکروسافت ، ارائه نکرده است. در واقع، میخائیل پاراخین، رئیس تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، اظهار داشت که Bard بسیار از چت بینگ عقب است.

با این حال، Google Bard (artificial intelligence chatbot) به لطف تغییر مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی خود، به زودی می تواند بهتر با بینگ چت رقابت کند. در حال حاضر، Bard از مدلی استفاده می کند که مجموعه داده های آموزشی نسبتاً کمی دارد.

در واقع، ممکن است که تغییر مدل زبان Bard از LaMDA به PalM در حال حاضر اتفاق افتاده باشد زیرا پیچای اظهار داشت وقتی Bard به صورت عمومی عرضه شود از مدل PalM استفاده خواهد کرد. او افزود که PalM قابلیت های بیشتری چه در استدلال، چه در کدنویسی به ارمغان خواهد آورد،.

پیچای همچنین در مورد پیشرفت گوگل بارد (بات‌مکالمه هوش مصنوعی) به طور کلی اظهار داشت:همه ما در مراحل بسیار بسیار اولیه هستیم. ما حتی مدل‌های توانمندتری برای عرضه در طول زمان خواهیم داشت. اما این که چه کسی اول است، برای ما مهم نیست اما درست انجام دادن آن برای ما بسیار مهم است.

همچنین بحث های زیادی در مورد نحوه استفاده و تنظیم ربات های چت مانند Bard، Bing Chat و ChatGPT وجود دارد. در واقع، گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی، مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتال اخیراً از کمیسیون تجارت فدرال آمریکا خواسته است که شرکت مادر ChatGPT OpenAI را به دلیل نقض احتمالی قوانین حمایت از مصرف کننده بررسی کند. پیچای در پادکست بیان کرد که وضع مقررات برای هوش مصنوعی «بیش از حد مهم» است، اما افزود: همچنین حوزه‌ای بسیار مهم است که نمی‌توان آن را به خوبی تنظیم کرد.

در بخش بعدی این مصاحبه، مدیر عامل گوگل گفت: ما در حین کار بر روی Assistant، محدودیت هایی را در نحوه نزدیک شدن به Assistant با رویکرد فناوری اصلی که داشتیم، درک کردیم. بنابراین، کار روی LaMDA را برای برقراری یک دیالوگ محاوره‌ای به جای یک رویکرد فناوری انجام دادیم.

این صحبتها از این جهت مهم است که گوگل در هفته گذشته تیم Assistant را با تمرکز بر Bard، بازسازی کرده است.

با این حال،گوگل در زمینه تأثیر و منفعت مواجهه کاربر با این تغییرات در تیم Assistant ، هنوز چیزی برای به اشتراک گذاشتن نداشت . پیچای در این مورد گفت: گوگل متعهد به ساختن تجربه‌ای عالی از Assistant برای همه است و تلاش می کند به افراد کمک می کند کارهایشان را بهتر انجام دهند، چه در خانه باشند، چه در ماشینشان یا در حال حرکت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.