درخشش آیفون 14 پرو در رویداد جهانی موبایل

رویداد جهانی موبایل بارسلون یا همان MWC 2023 اوایل این هفته آغاز شد و بخش عمده ای از این مراسم به معرفی گوشی های جدید اختصاص یافت.

به گزارش تکناک، رویداد امسال بسیار مهم بود، زیرا یکی از اولین رویدادهای تکنولوژی بعد از زمان همه گیری کرونا است. ما شاهد عرضه بسیاری از محصولات جدید مانند سری Xiaomi 13 برای بازارهای جهانی، Realme GT3 و سری Honor Magic5 بودیم. طبق معمول، این رویداد عرصه ای برای چندین تکنولولوژی دیگر نیز بود که بازار را در سال های آینده تغییر خواهد داد.

شرکت هایی که برنده جوایز GLOMO شدند

مانند هر سال، انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار، چندین برنده جایزه GLOMO را برای به رسمیت شناختن نوآوری در تکنولوژی معرفی کرد. جوایز جهانی موبایل (GLOMO) معتبرترین جوایز در صنعت تکنولوژی هستند. این جوایز توسط برجسته ترین کارشناسان صنعت تکنولوژی مورد قضاوت قرار می گیرند. امسال شاهد بودیم که جوایز مهم زیادی به هواوی و تمامی فناوری های ارتباطی مرتبط با آن تعلق گرفت. همچنین اپل جایزه ای را برای آیفون 14 پرو و ​​ارتباطات ماهواره ای پیشگامانه آن دریافت کرد.

بخش گوشی های هوشمند

در بخش جوایز «Mobile Tech» شاهد بودیم که هواوی جوایز زیادی را از آن خود کرد. ممکن است که این برند غول گوشی های هوشمند نباشد، اما قطعا در فناوری هایی که صنعت تلفن های هوشمند را حرکت می دهد، نقش دارد. ضمنا فناوری 5G این شرکت، همچنان از نظر نوآوری پیشرو است. این برند به دلیل زیرساخت شبکه تلفن همراه و موفقیت خود جوایزی را نیز کسب کرد. همچنین این برند، برنده جایزه کارخانه هایی با بیشترین اتصال 5G در جهان شد. البته این جایزه با Midea و China Mobile تقسیم شد. شرکت دیگری به نام Rakuten Symphony برنده جوایز بهترین نرم افزار شبکه و بهترین راه حل ابری شد. جایزه ممتاز فناوری موبایل به ایستگاه پایه EdgeQ’s 5G  برای تولید یک تراشه به وسیله ی هوش مصنوعی تعلق گرفت.

بخش Digital Everything

در بخش Digital Everything، Metro Pacific Health برنده بهترین نوآوری موبایل برای زندگی دیجیتال شد. SK Telecom برنده بهترین نوآوری موبایل برای استفاده به منظور موقعیت یابی شد و جایزه “LITMUS” را دریافت کرد. جایزه بهترین نوآوری موبایل برای Web3 به Authena for Secured Phygitals تعلق گرفت. جایزه بهترین اپراتور موبایل به VEON تعلق گرفت. بهترین نوآوری موبایل اقتصادی به Metro Guangzhou، China Mobile و ZTE داده شد.

بهترین گوشی های معرفی شده در رویداد  MWC 2023

اپل در رویداد MWC شرکت نکرد. اما با این حال این غول تکنولوژی جایزه خود را برای فناوری خوب در آیفون 14 پرو دریافت کرد. این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه، برنده جایزه شد. همچنین اپل به لطف قابلیت Emergency SOS Via SOS خود برنده یک جایزه دیگر در بخش نوآوری های پیشگامانه شد. این قابلیت یک تکنولوژی پیشرو برای اپل بود و پتانسیل تغییر کلی صنعت دستگاه های تلفن همراه را دارد.

این ویژگی به کاربران سری آیفون 14 پرو اپل اجازه می‌دهد حتی زمانی که در مکان‌های دور افتاده هستند یا در خطر هستند، یک پیام هشدار ارسال کنند. حتی اگر جایی باشید که آنتن نداشته باشید، همچنان می‌توانید به لطف این فناوری، یک پیام هشدار ارسال کنید. این ویژگی در کنار سیستم تشخیص تصادف در آیفون ها و اپل واچ ها کار می کند. این  قابلیت، توانایی پتانسیل نجات جان افراد را دارد، و به همین دلیل، یک قابلیت بسیار مهم است. شایان ذکر است که اکنون چندین برند دیگر برای ارائه این قابلیت تلاش می کنند. ممکن است تا چند سال آینده همه گوشی های موبایل مجهز به این قابلیت شوند.

علاوه بر اپل، TCL Mobile نیز در بخش دستگاه ها جایزه دریافت کرد. این برند جایزه بهترین دستگاه را برای ساعت NXTWEAR خود دریافت کرد.

بخش TECH4GOOD

جایزه بهترین نوآوری موبایل برای بازارهای نوظهور، بازهم به هواوی تعلق گرفت.جایزه بهترین نوآوری و فراگیری موبایل به SK Telecom، LBStech، و SAPEON کره تعلق گرفت.

جوایز رهبری دولت و دستاوردهای خارق العاده

جایزه رهبری به کشور هند داده شد . وقتی صحبت از دستاوردهای خارق العاده به میان می‌آید، مجموعه‌ای از افراد متمایز را دیدیم که برنده جوایز شدند. این جایزه به Doreen Bogdan-Martin، Hon رئیس GSMA  اهدا شد.

اطلاعات بیشتر در مورد رویداد MWC 2023

این جوایز برای برندها و سازمان هایی که در این رویداد شرکت می کنند بسیار مهم است. همچنین این جوایز می تواند به برندهای گوناگون انگیزه بدهد تا تکنولوژی های خود را ارتقا دهند. این جوایز مطمئناً برای این برندها اهمیت زیادی دارد.

همانطور که قبلاً گفتیم، رویداد MWC 2023 معمولاً به عنوان عرصه ای برای عرضه گوشی های جدید عمل می کند. شرکت‌ها در این رویداد هرساله محصولات و تکنولوژی های جدید خود را را رونمایی می‌کنند. شرکت آنر در این رویداد اولین باتری جهان که با کربن سیلیکون ساخته شده است را معرفی کرد. این تکنولوژی جدید، نوید افزایش 12 درصدی ظرفیت باتری دستگاه های تلفن همراه را می دهد. با نزدیک شدن به پایان رویداد MWC 2023، ما فقط می‌توانیم منتظر مجموعه جدیدی از اتفاقات و تکنولوژی های خوب در MWC 2024 باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.