معرفی 10 شهر هوشمند آینده نگر جهان

شهرهای پایدار، هوشمند و آینده نگر در حال گسترش هستند و نسل جدیدی از طراحان، برنامه ریزان و معماران در تلاش برای ایجاد شهر هوشمند پایدارتر و قابل زندگی هستند.

به گزارش تکناک، مفاهیم شهر هوشمند که به آینده می نگرند، عموماً شامل ارتباطات پیشرفته، هوش مصنوعی و حفاظت جهانی می شود.

در اینجا، ما فهرستی از ده پروژه شهر هوشمند آینده‌نگر جهان را گردآوری کرده‌ایم که یا قبلاً ساخته شده‌اند یا قرار است به زودی تکمیل شوند:

اکو آتلانتیک – نیجریه

این پروژه شهر هوشمند یک شهر جدید است که در زمین های احیا شده در امتداد ساحل لاگوس ساخته می شود. این اولین نمونه در نوع خود در آفریقا خواهد بود و محیطی پایدار را برای ساکنان خود ارائه می دهد. این شهر دارای یک منطقه تجاری مرکزی، هتل های لوکس و مناطق مسکونی خواهد بود.

 

شهر جنگلی – مالزی

شهر جنگلی یک پروژه عظیم شهر هوشمند در مالزی است که چهار جزیره را پوشش می دهد. این شهر دارای فضاهای مسکونی، تجاری و سرگرمی خواهد بود که همگی با فضاهای سبز و سیستم های حمل و نقل هوشمند به هم متصل می شوند.

منطقه بین المللی گجرات- هند

این شهر هوشمند در ایالت گجرات ساخته می شود تا به عنوان یک مرکز مالی بین المللی عمل کند. این پروژه شامل فضاهای اداری، مناطق مسکونی و زیرساخت های اجتماعی خواهد بود.

زیبی- کانادا

زیبی یک پروژه شهر هوشمند است که در سواحل رودخانه اتاوا در حال توسعه است. این شهر با ساختمان‌های سبز، انرژی‌های تجدیدپذیر و اولویت بر پیاده‌روی، بر پایداری تمرکز خواهد داشت.

آئروتروپلیس وسترن سیدنی- استرالیا

یک پروژه شهر هوشمند است که هدف آن ایجاد یک قطب اقتصادی پررونق در منطقه است. این شهر در اطراف فرودگاه جدید وسترن سیدنی ساخته خواهد شد و شامل فضاهای تجاری، مسکونی و صنعتی خواهد بود.

اسمارت کالاساتاما- فنلاند

یک پروژه شهر هوشمند است که در هلسینکی در حال ساخت است. این شهر بر زندگی پایدار تمرکز خواهد داشت و شامل منابع انرژی تجدیدپذیر، ساختمان های سبز و سیستم های حمل و نقل هوشمند خواهد بود.

هافن سیتی- آلمان

هافن سیتی یک پروژه شهر هوشمند است که در محل یک بندر سابق در هامبورگ در حال توسعه است. این شهر شامل فضاهای مسکونی، تجاری و فرهنگی و مرکز نوآوری و فناوری خواهد بود.

مکعب- عربستان سعودی

مکعب یک پروژه شهر هوشمند است که در عربستان سعودی در حال ساخت است. این شهر مرکز نوآوری و فناوری خواهد بود و شامل فضاهای مسکونی، تجاری و سرگرمی می شود.

تلوسا – آمریکا

تلوسا یک پروژه شهر هوشمند است که در ایالات متحده در حال برنامه ریزی است. این شهر بر پایداری تمرکز خواهد داشت و شامل منابع انرژی تجدیدپذیر، ساختمان های سبز و سیستم های حمل و نقل هوشمند می شود.

The Line– عربستان سعودی

شهری بدون کربن که با انرژی پاک کار می کند، The Line شهری خطی به طول 170 کیلومتر است و میزبان یک میلیون نفر خواهد بود. این شهر هیچ خودرویی نخواهد داشت و به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر انرژی می گیرد.

در پایان، جهان شاهد موجی از پروژه های شهر هوشمند آینده نگرانه است که نوید تغییر چشم انداز شهری را می دهد. این شهرها بر پایداری، نوآوری و فناوری تمرکز خواهند داشت و کیفیت زندگی بالایی را برای ساکنان خود ارائه خواهند داد. همانطور که سیاره ما در حال تکامل است، دیدن اینکه این مفاهیم شهر هوشمند چگونه شهرهای آینده را شکل خواهند داد، هیجان انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.