همه چیز در مورد ویندوز 12

درحال حاضر نسخه بعدی ویندوز در دست ساخت است و اگرچه هنوز نامی ندارد، اما بسیاری از افراد از آن به عنوان ویندوز 12 و به عنوان جانشین ویندوز 11 یاد می کنند.

به گزارش تکناک، شایعات بسیاری در مورد آنچه که نسخه بعدی ویندوز قرار است شامل شود، وجود دارد و ما در این مقاله همه چیزهایی را که تاکنون فهمیده ایم را برای شما گردآوری کرده ایم.

به خاطر داشته باشید که ما هنوز نمی دانیم که مایکروسافت چگونه قصد دارد نسخه اصلی بعدی ویندوز را به بازار عرضه کند. ما نمی دانیم که آیا واقعاً ویندوز 12 نامیده می شود یا به عنوان یک به روز رسانی برای ویندوز 11 عرضه می شود. شاید این ویندوز نسخه 11.1 یا چیزی انتزاعی تر مانند Windows Aurora باشد.همچنین ما زمان انتشار قطعی این ویندوز را نمی دانیم.

انتشار و در دسترس بودن

انتظار می رود نسخه اصلی بعدی ویندوز در نیمه دوم سال 2024 یعنی سه سال پس از عرضه اولین نسخه ویندوز 11، عرضه شود. دلیل این امر این است که مایکروسافت در حال بازگشت به چرخه توسعه سه ساله نسخه های اصلی پلتفرم ویندوز است و قصد دارد هر چند ماه یک بار، نسخه داخلی ویندوز را با ویژگی های جدید به روز کند.

مایکروسافت در حال حاضر این کار را با ویندوز 11 از طریق یک به روز رسانی انجام می دهد. هر چند ماه یک بار، به‌روزرسانی جدید با تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های باکیفیت، برای عموم ارسال می‌شود. ویندوز 11 قبلاً دو مورد از این به‌روزرسانی‌ها را در سال 2023 داشته است که آخرین به‌روزرسانی در ژوئن امسال ارسال شد.

منابع مطلع می گویند که مایکروسافت قرار است در هنگام راه اندازی ویندوز 12 همین کار را انجام دهد و به مدت سه سال به ارائه ویژگی های جدید و به روز رسانی های با کیفیت ادامه دهد تا زمانی که ویندوز 13 در سال 2027 عرضه شود.

سخت افزار مورد نیاز

ما هنوز نمی دانیم که سیستم مورد نیاز ویندوز 12 چه خواهد بود. هنگامی که ویندوز 11 راه اندازی شد، مایکروسافت سیستم مورد نیاز را به طور قابل توجهی ارتقا داد که این مسئله منجر شد اکثر رایانه های ویندوز 10 موجود برای ویندوز 11 ارتقا یابند.

سیستم مورد نیاز ویندوز 11 نیاز به رایانه ای دارد که از نسل هشتم اینتل یا سری AMD Ryzen 2000 و پردازنده های بالاتر استفاده می کند. همچنین این ویندوز به TPM و حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد. یکی از گزارش‌ها ادعا می‌کند که مایکروسافت ممکن است نیاز رم را از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت با ویندوز 12 افزایش دهد.

ممکن است در ویندوز جدید شاهد باشیم که برخی از ویژگی‌ها (عمدتاً مبتنی بر هوش مصنوعی) محدود به رایانه‌های شخصی جدیدتر با ژیپست های گرافیکی NPU یا GPU باشند تا بتوانند پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه را انجام دهند، زیرا گفته می‌شود نسخه بعدی ویندوز به شدت بر قابلیت‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد و همه رایانه‌های شخصی قادر نخواهند بود این عملکرد را بدون یک سخت‌افزار اختصاصی انجام دهند.

رابط کاربری و ویژگی های جدید

همانطور که اغلب در مورد نسخه جدید ویندوز اتفاق می افتد، انتظار می رود مایکروسافت یک رابط دسکتاپ به روز شده را همراه با انتشار ویندوز 12 معرفی کند. سال گذشته، در طول سخنرانی اصلی مایکروسافت Ignite 2022، این کمپانی رابط کاربری جدیدی را نشان داد که قبلاً هرگز دیده نشده بود، و منابع می‌گویند که این یک نمونه اولیه از رابط کاربری است که در ویندوز 12 عرضه خواهد شد.

رابط کاربری این ویندوز با دکمه‌های سیستمی مانند سینی سیستم، نوار جستجو و نماد هواشناسی، به بالای صفحه منتقل شده‌اند و تنها برنامه‌های پین شده و در حال اجرا در یک نوار مانند که داک در پایین صفحه قرار دارند، بسیار متفاوت با آنچه در ویندوز 11 داریم خواهد بود.

مشخص نیست که آیا این رابط کاربری جدید فقط برای دستگاه‌های لمسی و 2 در 1 در دسترس خواهد بود یا برای همه رایانه‌های شخصی دارای ویندوز 12 اعمال خواهد شد.

دیگر به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های رابط کاربری که در دست ساخت هستند، شامل قفل جدید و صفحه ورود به سیستم با بهینه‌سازی لمسی‌تر، مرکز اعلان‌های جدید که می‌تواند اعلان‌ها را بر اساس شخص و برنامه گروه‌بندی کند و قابلیت پین کردن ویجت‌ها به طور مستقیم بر روی آن‌ها هستند.

همچنین برنامه‌هایی برای معرفی یک ویژگی جدید در تصویر پس زمینه پویا وجود دارد که از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه دو بعدی استفاده می‌کند. زمانی که نشانگر را روی تصویر قرار می‌دهید، یا اگر دستگاه شما تبلت یا دو بعدی باشد، جلوه‌ای با عمق کمتر ایجاد کند.

مایکروسافت قبلاً گفته است که نسخه بعدی ویندوز بر تجربیات هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد و ما قبلاً برخی از عملکردهای اولیه را در این بخش در ویندوز 11 آغاز کرده ایم. تاکنون ویندوز 11 از جلوه های دوربین و میکروفون هوش مصنوعی پشتیبانی می کرده است که توسط یک واحد پردازش (NPU) عصبی اختصاصی، فعال شده است.

انتظار می‌رود عملکرهای ویندوز 12 گسترش یابد، از جمله توانایی ویندوز برای تجزیه و تحلیل محتوای روی نمایشگر و ارائه درخواست‌های متنی برای شروع سریع پروژه‌ها یا برنامه‌ها بر اساس اطلاعاتی که مشاهده می‌شوند. همچنین ممکن است ویندوز بتواند اشیاء و متن را در تصاویر شناسایی کند و به کاربر این امکان را بدهد که به راحتی آن موارد را برش داده و در جای دیگری جایگذاری کند. برخی از ویژگی های هوش مصنوعی برای عملکرد به سخت افزار اختصاصی نیاز دارند.

همچنین مایکروسافت در حال آوردن AI Copilot به ویندوز 11 است که از محاسبات ابری برای پردازش یک مدل زبان بزرگ استفاده می کند که می تواند به سؤالات و پرس و جوهای پیچیده پاسخ دهد و همچنین محتوای روی صفحه را تجزیه و تحلیل کند و مفید باشد.

همچنین مایکروسافت در حال کار بر روی یک به روز رسانی پلتفرم بزرگ است که احتمالاً در کنار ویندوز دسکتاپ وجود خواهد داشت. این تلاش، Windows CorePC نامیده می شود و جانشین سیستم عامل Windows Core است که یک پلتفرم مدرن بود که ویندوز 10X در آن مبتنی بود.

CorePC مشابه Core OS است، با این تفاوت که بر روی حفظ پشتیبانی از برنامه‌های قدیمی win32 در نسخه‌هایی که ممکن است مورد نیاز باشد تمرکز می‌کند. هنوز هم تمام اهداف پلتفرمی مشابه ویندوز 10X را دارد.

در کاغذ، CorePC ویندوز vNext واقعی است، زیرا این اولین بار است که با تغییرات معنادار به سیستم عامل به عنوان یک پلتفرم، طراحی شده‌اند تا سیستم عامل را به روز رسانی کنند و اجازه دهند با رقبای مدرن خود مانند Android و iPadOS رقابت کنند. انتظار می‌رود CorePC در سال 2024 بر روی کامپیوترهای جدیدی که با آن پیش‌بارگیری شده‌اند، عرضه شود.

احتمالاً این نسخه جدید ویندوز به عنوان یک ارتقاء برای کامپیوترهای دارای ویندوز قبلی در دسترس قرار نخواهد گرفت، به دلیل اینکه تغییرات این پلتفرم به گونه‌ای متفاوت هستند که قابل تصور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.