گام بلند بایدو برای رقابت با بارد و بینگ

بایدو غول فناوری چینی اعلام کرد چت ربات هوش مصنوعی خود به نام “AI Mate” را در محصول جستجوی آنلاین پرچمدار خود ادغام خواهد کرد.

به گزارش تکناک، با هجوم کاربران برای آزمایش وب سایت هایی با ادغام هوش مصنوعی و به ویژه آنهایی که دارای ربات های چت هستند، شرکت ها برای به روز رسانی خدمات خود به تکاپو افتاده اند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، غول اینترنت و هوش مصنوعی چینی بایدو اکنون به شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت پیوسته است و چت ربات “AI Mate” را در محصول جستجوی آنلاین پرچمدار خود ادغام خواهد کرد.

AI Mate توسط Ernie Bot، جایگزینی برای ChatGPT OpenAI که توسط بایدو در ماه مارس معرفی شد، پشتیبانی می‌شود و در حال حاضر در مرحله بتا است.

AI Mate که به دلیل کمبود فاحش منابع خارج از چین محدود شده است، تلاش می کند تا پاسخ های خود را با منابع معتبر پشتیبانی کند و در عوض به منابع داخلی مراجعه کند.

وقتی از شرکت‌های آمریکایی پرسیده شد که کدام شرکت‌های آمریکایی ربات‌های ChatGPT را توسعه داده‌اند، AI Mate ، شرکت های Google، Replika، Character.ai و Baidu را فهرست کرد. پاسخی که از پست‌های وبلاگ و مقاله‌های شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار چینی و PCOnline گرفته شده است، به عنوان منابع رسانه‌ای معتبر شناخته نمی‌شوند.

بینگ مایکروسافت، در بحبوحه تجدید حیات مبتنی بر OpenAI، تلاش قابل ستایشی را برای همین سوال انجام داد و شرکت های برجسته ای مانند Meta Platforms (فیسبوک سابق)، گوگل، مایکروسافت و اسنپ را فهرست کرد و پاسخ خود را با ارجاعاتی از منابع متعدد پشتیبانی کرد. از جمله کانال و وب سایت خبری تجارت کابلی آمریکایی CNBC و سایت رسمی مایکل بنت، سناتور ایالات متحده از کلرادو.

به نظر می رسد استفاده از AI Mate به عنوان تلاشی در فناوری که بسیار به منابع و داده ها متکی است یک حرکت و خوب فکر باشد. کاربران می توانند از طریق جعبه بازخوردی که AI Mate در هنگام باز کردن در اختیار کاربر قرار می دهد، به شرکت سازنده اطلاع دهند و بازخورد برای بهبود آن فراهم کنند.

بایدو غول فناوری چینی اعلام کرد چت ربات هوش مصنوعی خود به نام "AI Mate" را در محصول جستجوی آنلاین پرچمدار خود ادغام خواهد کرد.

ساوت چاینا مورنینگ پست در طول بررسی این ویژگی های تازه معرفی شده، تمایلی به پاسخگویی به سوالات سیاسی نداشت. AI Mate در پاسخ به سوالی که برای ارزیابی رهبران ایالت چین مطرح شد، پاسخ داد: محتوا قوانینی را نقض می کند که به آنها پاسخ نمی دهد.

بینگ چت تصمیم گرفت تا برداشتی مشابه و در عین حال دیپلماتیک داشته باشد و گفت که نمی‌تواند نظری در مورد این موضوع ارائه کند که یک مدل زبان هوش مصنوعی است در حالی که همچنان گزارش‌هایی از CNN و نیویورک تایمز ارائه می‌دهد.

خوش بینی در میان قوانین سخت تر

علیرغم این موانع جزئی و قوانین جدیدی که توسط اداره فضای سایبری چین وضع شده است و به شرکت‌های چینی ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی مولد مانند بایدو AI Mate تاکید می کند که از ارزش‌های سوسیالیستی کشور حمایت کنند و از تولید محتوای حاکی از براندازی رژیم یا اخلال در نظم اقتصادی یا اجتماعی خودداری می‌کند، شرکت های فناوری در چین به توانایی های خود اطمینان دارند.

لیو چینگ فنگ، بنیانگذار و رئیس غول فناوری iFlytek، گفت که مدل زبان بزرگ آنها (LLM)، SparkDesk، در حال پیشی گرفتن از ChatGPT در بازار زبان چینی تا اکتبر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.