یوتیوب موزیک جایگزین گوگل پادکست می شود

در آینده، یوتیوب موزیک به عنوان یک برنامه و سرویس پادکست انحصاری گوگل عمل خواهد کرد و گوگل پادکست در سال ۲۰۲۴ از بین خواهد رفت.

به گزارش تکناک، به عنوان بخشی از این تغییر، پادکست‌های YouTube Music تعدادی به‌روزرسانی از جمله در دسترس بودن کامل جهانی تا قبل از پایان سال 2023را دریافت می‌کنند.

یکی از مزایای بزرگ گوگل پادکست، سادگی و در دسترس بودن گسترده آن در اندروید از طریق برنامه جستجوی گوگل بود.

یک “ابزار مهاجرت ساده” وجود دارد که اشتراکات فعلی شما را از گوگل پادکست منتقل می‌کند. قابل ذکر است، این قابلیت در YouTube Music برای افزودن پادکست از طریق فیدهای RSS، “از جمله نمایش هایی که در حال حاضر توسط YouTube میزبانی نمی شوند” وجود خواهد داشت.

گوگل همچنین گزینه صدور خارج از یوتیوب موزیک را از طریق “فایل OPML اشتراکات برنامه‌هایشان” ارائه خواهد داد که با سایر پلیرهای پادکست کار خواهد کرد.

در بخش پادکست‌های سازندگان، یوتیوب به جای نیاز به نسخه ویدیویی، امکان بارگذاری فید RSS را فراهم خواهد کرد.

در گام بعدی در هفته‌ها و ماه‌های آینده، گوگل «بازخورد جمع‌آوری می‌کند تا فرآیند انتقال از گوگل پادکست به یوتیوب موزیک را تا حد امکان ساده و آسان کند.

هنگامی که احساس کردیم ابزارهای مهاجرت آماده هستند، آنها را همراه با دستورالعمل های روشن در مورد نحوه کارشان منتشر خواهیم کرد.

در کوتاه مدت، پادکست گوگل به کار خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر، هیچ تغییری رخ نداده است و طرفداران همچنان به یوتیوب، یوتیوب موزیک و گوگل پادکست دسترسی خواهند داشت.

یوتیوب اعلام کرد: ما متعهد هستیم تا در ارتباط با تغییرات آینده با کاربران و پادکست‌ها به صورت شفاف ارتباط برقرار کنیم و در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره این فرایند در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بطور کلی، در سال ۲۰۲۴، گوگل قصد دارد “سرمایه‌گذاری خود را در تجربه پادکست در یوتیوب موزیک افزایش دهد و این بستر با قابلیت‌های منحصر به فرد یوتیوب در زمینه ارتباطات جامعه‌ای، کشف و تغییرات صوتی/تصویری، بهترین مقصد کلی برای طرفداران و سازندگان پادکست تبدیل کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.