شرکت پورشه امروز از نسخه ارتقایافته 911 GT3 R ویژه تیمهای مشتری و خودروی مسابقهای کاملاً جدید 911 Cup برای فصل مسابقات ۲۰۲۶ رونمایی کرد.
به گزارش تکناک، نسل جدید 911 GT3 R با اصلاحات جزئی اما مؤثر در بخش آیرودینامیک، سیستم تعلیق و جزئیات فنی، به دنبال هندلینگ متعادلتر و قابلیت کنترل بهتر بهویژه برای رانندگان نیمهحرفهای است. این مدل که بر اساس بیش از ۵۰۰ حضور واقعی در مسابقات توسعه یافته است، اکنون با قیمت پایه ۵۷۳ هزار یورو (بدون مالیات کشور مقصد و آپشنهای سفارشی) در اختیار تیمهای مشتری قرار میگیرد.




از مهمترین تغییرات این نسخه میتوان به نصب دریچههای هوا (Louvres) روی گلگیرهای جلو برای بهبود جریان هوا، اصلاح هندسه تعلیق دوبل جناغی با اثر ضد شیرجه دماغه هنگام ترمزگیری و نصب فلاپ چهار میلیمتری Gurney روی باله عقبی اشاره کرد. بهروزرسانی سیستم خنککاری فرمان هیدرولیکی، استفاده از یاتاقانهای سرامیکی، مجاری هوای مستقل برای خنککاری شفتهای انتقال قدرت و سیستم تهویه بهینه کابین نیز از دیگر تغییرات مهم هستند.
علاوه بر این، چندین پکیج اختیاری پیشین – شامل بسته حسگر، پکیج استقامتی، کیت اتصال به پیتلین و سیستم دوربین – اکنون بهصورت استاندارد عرضه میشوند. موتور شش سیلندر تخت ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی با توان حداکثر ۴۱۶ کیلووات (۵۶۵ اسب بخار) حفظ شده و امکان ارتقای مدلهای فعلی نسل ۹۹۲ از طریق کیت ۴۱٬۵۰۰ یورویی فراهم است.
این خودرو پیشتر در مسابقه ۱۲ ساعته اسپا-فرانکوشامپ دوم شد و عملکرد موفقی در شرایط رقابتی واقعی ثبت کرد.
خودروی مسابقهای جدید 911 Cup پورشه که جانشین مدل قبلی در مسابقات یکبرند پورشه از جمله Porsche Mobil 1 Supercup و سریهای Carrera Cup خواهد شد، از فصل ۲۰۲۶ وارد پیستها میشود. این خودرو با تکیه بر پلتفرم 992.2، قدرت پیشرانه شش سیلندر تخت ۴.۰ لیتری تنفس طبیعی خود را به ۳۸۲ کیلووات (۵۲۰ اسب بخار) رسانده و بهبودهایی در آیرودینامیک، ترمز، ارگونومی کابین و سیستمهای الکترونیکی دریافت کرده است. قیمت پایه این مدل ۲۶۹ هزار یورو (بدون مالیات کشور مقصد) اعلام شده است.



طراحی بخش جلویی به سبک نسل جدید 911 GT3 با اسپویلر سهتکه و حذف چراغهای روز برای کاهش آسیب در برخوردها انجام شده است. گلگیرهای جدید با خروجی هوا، کف آیرودینامیکی و تیغههای هدایتکننده هوا در پشت چرخهای جلو باعث چسبندگی بیشتر محور جلو شدهاند. بخش عقبی با باله گردنقویی بازطراحیشده و استفاده گسترده از فیبرکربن بازیافتی، ضمن کاهش هزینه قطعات یدکی، به پایداری زیستمحیطی نیز کمک میکند.
ترمزهای ارتقایافته با دیسکهای ۳۸۰ میلیمتری در جلو، سیستم ABS مسابقهای بوش M5 و کلاچ مسابقهای چهارصفحهای جدید، دوام و عملکرد بالاتری ارائه میدهند. در کابین، فرمان چندمنظوره جدید با کنترلرهای مرکزی برای تنظیم ABS و کنترل کشش، پنل مرکزی بازطراحیشده با قابلیت تنظیمات بیشتر بدون نیاز به لپتاپ، و بهبود ارگونومی و ایمنی راننده به چشم میخورد.
از نظر الکترونیک، سیستم TPMS جدید، GPS قدرتمندتر، قابلیت اندازهگیری زمان در مسیر پیتلین و سیستم خاموشی خودکار موتور در توقفهای پیت، از جمله امکانات تازه هستند.
شرکت پورشه با همکاری Michelin نسل جدید تایرهای اختصاصی این خودرو را در پیستهایی مانند مونزا، لائوزیترینگ و ویساش آزمایش کرده است.
شرکت پورشه با معرفی نسخه ارتقایافته 911 GT3 R و خودروی مسابقهای جدید 911 Cup، بار دیگر جایگاه خود را بهعنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروهای مسابقهای تثبیت کرد. هر دو مدل با ترکیب تجربه موفق گذشته، فناوریهای نوین و تمرکز بر نیاز تیمهای مشتری، آماده رقابت در فصل ۲۰۲۶ و فراتر از آن هستند.