بهترین گوشی های ضد آب سال 2023

گوشی های ضد آب که از شگفتی‌های فناوری های امروزی هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر برخورد با آب مقاومت کنند.

به گزارش تکناک، در این مقاله به بررسی گوشی های ضد آب می‌پردازیم و بهترین های آن در سال 2023 را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان یک گوشی را ضد آب کرد. پاسخ در گواهی IP گوشی نهفته است، که به عنوان شاخص سطح حفاظت گوشی عمل می کند. رتبه IP از دو عدد تشکیل شده است که عدد اول نشان دهنده مقاومت دستگاه در برابر ذرات جامد مانند گرد و غبار و عدد دوم نشان دهنده مقاومت آن در برابر آب است. هرچه این عدد بیشتر باشد، محافظت هم بیشتر است. در این مطلب، ما گوشی هایی را انتخاب کرده ایم که دارای گواهی IP68 هستند؛ به این معنی که در برابر گرد و غبار و آب بسیار مقاوم هستند.

بیشتر بخوانید:

البته توجه به این نکته مهم است که گواهی IP68 محافظت از گوشی در آب شیرین را برای مدت معینی تضمین می کند. وقتی صحبت از آب شور مانند دریا می شود، ماهیت خورنده نمک می تواند حتی برای گوشی های ضدآب نیز چالش برانگیز باشد. اگر گوشی شما به طور غیرمنتظره ای به اقیانوس افتاد، بسیار مهم است که آن را در اسرع وقت با آب شفاف بشویید و سپس آن را کاملا خشک کنید. انجام این مراحل می تواند به کاهش هرگونه آسیب احتمالی ناشی از قرار گرفتن در معرض آب شور کمک کند.

1-گوشی سامسونگ GALAXY S23

گوشی های ضد آب که از شگفتی‌های فناوری های امروزی هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر برخورد با آب مقاومت کنند.

اگرچه سامسونگ پیشگام گوشی های ضد آب نیست (اعتبار این ویژگی به سونی تعلق می گیرد)، اما زمانی که این قابلیت را در گلکسی S5 معرفی کرد، نقش مهمی در محبوبیت این ویژگی ایفا کرد. سری گلکسی اس 23 که شامل سه مدل است، به سرعت با این ویژگی همراه شدند و هر سه دستگاه دارای گواهی IP68 هستند. علاوه بر این، این گوشی ها هر سه دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و صفحه نمایش آمولد 120 هرتزی هستند که تجربه کاربری فوق العاده روان را تضمین می کند.

یکی از نقاط قوت قابل توجه این دستگاه ها، کیفیت دوربین استثنایی آنهاست. این سه مدل گوشی مجهز به یک ماژول دوربین ساده و در عین حال همه کاره هستند که عملکرد چشمگیر و قابل اعتمادی را در عکاسی ارائه می دهد.

علاوه بر این، رابط کاربری One UI سامسونگ بسیار کاربرپسند است و جذابیت کلی این سه گوشی عالی را بیشتر می‌کند. اگر حتی با یک گلکسی S از نسل قبلی با قیمت مناسب مواجه شدید، در خرید آن تردید نکنید، زیرا ویژگی ضد آب بودن از سال 2014 در گوشی های سامسونگ قرار دارد.

2-گوشی های سری آیفون 13 و 14

وقتی صحبت از گوشی های ضد آب می‌شود، اپل فرآیند گنجاندن این قابلیت در گوشی های خود را در مقایسه با اندروید پیچیده‌تر می‌کند. قانون ساده است: از سال 2016، تمام مدل های جدید اپل دارای گواهی IP68 هستند. با این حال، اپل با اطمینان از اینکه گوشی هایش می توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 5 متری قرار بگیرند، فراتر هم می رود! این مشخصه در مورد آیفون  14sجدید و همچنین تمام آیفون های 13 از جمله نوع مینی صدق می کند.

از نظر عملکرد، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس تراشه A16 Bionic را معرفی می کنند. در حالی که آیفون 14 تراشه A15 نسل قبل را حفظ کرده است. این ارتقاء منجر به افزایش قابل توجه قدرت این گوشی می شود. علاوه بر این، برخی از پیشرفت های هیجان انگیز در بخش دوربین وجود دارد. قابل ذکر است که آیفون پرو و ​​پرو مکس با معرفی قابلیت جزیره پویا، تغییر قابل توجهی در ظاهر این گوشی ها ایجاد کردند که جایگزینی به شکل قرص در ناچ بالای صفحه نمایش است. اگرچه گوشی های آیفون 14 دستگاه‌های بسیار خوبی هستند، اما تفاوت بسیار کمی با آیفون 13 دارند. بنابراین، اگر به ویژگی‌های چندان جدیدی نیاز ندارید و می‌خواهید بودجه کمتری پرداخت کنید، بهتر است به جای آن یکی از مدل‌های آیفون 13 را در نظر بگیرید.

آیفون SE 2020 همچنان یک انتخاب مناسب در میان گوشی های ضد آب است. این نسخه که در سال 2020 منتشر شد، وارث شاسی آیفون 8 است که قبلاً دارای قابلیت ضد آب بود. در نتیجه، شما با خرید آیفون SE یک گوشی هوشمند جمع و جور با صفحه نمایش 4.7 اینچی دریافت می کنید که در مقابل آب نیز مقاوم است. با وجود اندازه کوچکتر، عملکرد این گوشی به خطر نمی افتد.

این گوشی مجهز به پردازنده A13 Bionic است که قدرتی برابر با آیفون 11 ارائه می دهد، در حالی که با قیمت پایین در دسترس است. در اصل این گوشی یک گزینه فوق العاده برای خرید است که تعادل خوبی بین کیفیت و بودجه پایین ارائه می دهد.

3-گوشی های سری گوگل پیکسل 7

گوگل سنت خود را در ارائه ویژگی های ضد آب در گوشی های هوشمند پیکسل رده بالا خود حفظ کرده است و آخرین نسل پیکسل 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای گواهی IP68 است. با این حال، گوشی های پیکسل‌ نه تنها به دلیل مقاومت در برابر آب، بلکه به دلیل طراحی منحصر به فرد و فریبنده، ساخت بی‌عیب و نقص و از همه مهم‌تر دوربین‌های استثنایی‌شان که از بهترین‌های بازار هستند، متمایز هستند.

گوگل با معرفی Tensor G2 از این فرصت استفاده کرده و پردازنده داخلی خود را تقویت کرده است. در حالی که ممکن است عملکرد با چیپ های اسنپدراگون سطح بالا مطابقت نداشته باشد، اما تجربه کاربری کلی این گوشی ها همچنان عالی باقی می ماند، به خصوص زمانی که با سیستم عامل اندروید 13 همراه شود.

در زمینه عکاسی دستگاه های پیکسل بار دیگر می درخشند. گوگل به لطف پیشرفت های الگوریتمی چشمگیر خود، کاربران را با قابلیت های قابل توجه ثبت تصاویر، به ویژه در شرایط کم نور، شگفت زده کرده است. عملکرد نرم افزار “Super Res Zoom” تجربه عکاسی را در این گوشی ها بیشتر افزایش داده است و قابلیت های زوم فوق العاده ای را ممکن می سازد.

علاوه بر این، شایان ذکر است که مدل‌های پیکسل 6 به عنوان گوشی‌های ضدآب نیز عالی هستند و گواهی IP68 را ارائه می‌کنند. این دستگاه ها یک جایگزین عالی با قیمت پایین تر ارائه می دهند و آنها را به انتخابی جذاب تبدیل می کنند.

4-گوشی ASUS ZENFONE 9

Zenfone 9 ثابت کرده است که یک دستگاه جمع و جور و کاربرپسند است که به راحتی در یک دست جا می گیرد و بدون زحمت در شلوار جین قرار می گیرد. علیرغم اندازه کوچکش، این گوشی از قدرت قابل توجهی برخوردار است و دارای گواهی IP68، LED اعلان و حتی جک هدفون است که این ویژگی در گوشی های جمع و جور نادر است.

Zenfone 9 با صفحه نمایش خیره کننده AMOLED 5.9 اینچی خود که با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​ 120 هرتز کار می کند، تجربه بصری همه جانبه ای را ارائه می دهد. علاوه بر این، این گوشی علیرغم فرم جمع و جور خود، عملکرد قابل توجهی را ارائه می دهد.

پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 انیمیشن های این گوشی را هدایت می کند. این گوشی همراه با 8 گیگابایت رم، قابلیت های بازی فوق العاده ای را تضمین می کند. در کمال تعجب، این گوشی جمع و جور از نظر عمر باتری نیز عالی است.

با این حال، تنها اشکال در این گوشی، عملکرد دوربین Zenfone 9 است. این دستگاه که به یک سنسور دوگانه در پشت مجهز شده است، کیفیت تصویر قابل توجهی را به دست نمی آورد که این مسئله با توجه به قیمت آن، ناامید کننده است.

با این وجود، Zenfone 9 به طور کلی یک گوشی ستودنی است. به خصوص برای افرادی که گوشی های کوچکتر را ترجیح می دهند و به دنبال جایگزین هایی برای اپل هستند. با وجود عملکرد ضعیف دوربین، این گوشی همچنان یکی از بهترین گزینه های موجود است.

هر آنچه که باید در مورد گوشی های ضد آب بدانید

وقتی صحبت از گوشی های ضد آب و گواهی های مربوطه می‌شود، باید چند نکته را در نظر بگیرید. روش اصلی محافظت از گوشی ها در برابر آب، نصب مهر و موم برای جلوگیری از ورود آب از شکاف های کوچک است. با این حال، یک عامل مهم دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود وآن طبقه بندی IP است.

این طبقه بندی، مقاومت دستگاه ها را در برابر گرد و غبار و آب اندازه گیری می کند. IP از دو عدد تشکیل شده است که عدد اول نشان دهنده مقاومت در برابر گرد و غبار و عدد دوم نشان دهنده مقاومت در برابر آب است. هر چه این اعداد بیشتر باشد، میزان حفاظت نیز بیشتر است.

اکثر گوشی های ضد آب موجود در بازار، دارای گواهی IP68 هستند. این بدان معنی است که آنها در برابر غوطه ور شدن در آب بیش از 1 متر به مدت حداقل 30 دقیقه و حداکثر تا یک ساعت محافظت می شوند. این رقم، سطح خوبی از محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض تصادفی آب است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که گواهی IP68 محافظت گوشی های ضد آب در برابر آب دریا را تضمین نمی کند. آب دریا به دلیل محتوای نمکی که دارد، خورنده است و حتی پس از خشک شدن گوشی می تواند رسوبات نمکی را بر روی گوشی باقی بگذارد. اگرچه دستگاه‌های دارای گواهی IP68 عموماً قوی هستند، اما به‌طور خاص برای مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض آب شور طراحی نشده‌اند. اگر به گوشی نیاز دارید که در آب شور هم مشکلی نداشته باشد، مدل‌های خاصی مانند برخی محصولات Crosscall در دسترس هستند.

اگر گوشی (smartphone : handheld mobile telephone/computer) شما به طور تصادفی در آب دریا فرو رفت، نترسید. بهترین اقدام این است که در اسرع وقت آن را به طور کامل با آب تمیز بشویید. این کار می تواند به کاهش خوردگی و آسیب احتمالی کمک کند.

درست است که گوشی های ضد آب ممکن است بتوانند در برابر آب مقاومت کند، اما برای استفاده عمدی زیر آب در نظر گرفته نشده است. آب بندی در درجه اول به منظور محافظت در برابر حوادث است، نه عکاسی در زیر آب یا ماندن در آب به طولانی مدت است.

 

5 دیدگاه برای “بهترین گوشی های ضد آب سال 2023

  1. Whiteshadow گفته:

    تو زمینه ضدآبی هیچ گوشی به پای برند سونی نمی‌رسه توجه داشته باشید اکثر جوانان ژاپنی فرهنگ استفاده از تلفن هوشمند در حمام دارند که منجر به طراحی منحصربفرد گوشی های برندسونی در این زمینه شده که البته بخاطر قیمت پایه بالا که دیگر ارزانتر از هزار دلار گوشی تولید نمیکنه وارد کشورمون نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.