اشتراک گذاری فایل‌ در Google Meet آسان می‌شود

Google Meet یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های تماس تصویری و جلسات آنلاین است که به کاربران اجازه به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، فایل و فیلم را در حین جلسه می‌دهد. آخرین بروزرسانی Google Meet اشتراک گذاری فایل را در هنگام اشتراک گذاری صفحه نمایش با همه افراد حاظر در تماس آسان‌تر می‌کند.

به گزارش تکناک، Google Meet یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های تماس تصویری و جلسات آنلاین است که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود. این سرویس به کاربران امکان برقراری ارتباط تصویری و صوتی با دوستان، همکاران و هر کس دیگری که دارای حساب گوگل است، می‌دهد. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید به‌راحتی جلسات کاری، کنفرانس‌ها، کلاس‌های آموزشی و هر نوع گفتگوی گروهی که نیاز دارید را به‌صورت آنلاین برگزار کنید. در طول زمان، گوگل میت توانسته است محبوبیت بسیاری را به دست آورد. به‌خصوص در دوران کووید-۱۹ که بسیاری از مردم برای ارتباط مجازی و کار از راه دور به این سرویس روی آوردند. این سرویس دارای قابلیت‌های متنوعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تماس‌های تصویری و صوتی، مشارکت در جلسات با چندین شرکت‌کننده، به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، استفاده از چت متنی و تصویری، ضبط جلسات و استفاده از تکنولوژی‌های کدک و رمزگذاری امن اشاره کرد. در ادامه این مقاله شما را با نحوه کار با آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Zoom و Meet در دوران COVID-19 محبوبیت زیادی پیدا کردند و امکان کار کردن از خانه را برای میلیون ها نفر در آن دوران فراهم کردند.

گوگل نیز به سرعت خدمات کنفرانس ویدئویی خود را بهبود بخشید تا اطمینان حاصل کند که کاربران با استفاده از این برنامه جلسات مجازی بهتری را تجربه می کنند. به همین دلیل Google Meet همچنان در دوران پس از همه‌گیری محبوب کاربران باقی مانده است، زیرا Google برای اطمینان از فراموش نشدن Google Meet (video-communication app) به صورت منظم بروزرسانی ارائه می دهد.

اشتراک گذاری Google Meet

با بروز رسانی جدید Google Meet ، منوی Action شناور دکمه اشتراک گذاری را  هنگام اشتراک گذاری صفحه نمایش نشان می دهد. با کلیک کردن بر روی این دکمه، می‌توانید فایلی را که ارائه می‌کنید با شرکت‌کنندگان در تماس، از جمله همه افراد حاضر در فهرست تماس، به اشتراک بگذارید. همه شرکت‌کنندگان جلسه اعلانی با پیوندی به فایل به اشتراک گذاری شده دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، پیوند فایل در کادر چت جلسه به اشتراک گذاشته خواهد شد تا دیگران به سرعت به آن دسترسی داشته باشند.

گوگل میت (نرم افزار و سرویس ارتباط صوتی و تصویری اینترنتی گوگل) همچنین با پیوندهای اشتراک گذاری فایل هوشمندتر می شود. وقتی پیوند فایل Google Drive را برای اشتراک‌گذاری در کادر چت Google Meet جای‌گذاری می‌کنید، به‌طور خودکار یک پیام از جایی که می‌توانید کنترل کنید چه کسی می‌تواند به فایل دسترسی داشته باشد ظاهر می‌شود. همچنین گزینه ای برای پیوست کردن فایل به رویداد تقویم وجود دارد که به همه شرکت کنندگان و دعوت شدگان امکان دسترسی سریع به آن را می دهد.

اشتراک گذاری Google Meet

بروزرسانی اشتراک‌گذاری فایل در Google Meet در همه Google Workspace، G Suite قدیمی و حساب‌های شخصی Google در دسترس هستند. انتشار این بروز رسانی از 9 فوریه آغازمی شود و تا 14 فوریه به پایان می رسد.

سؤالات متداول

۱. گوگل میت چیست؟

Google Meet یک سرویس تماس تصویری و جلسات آنلاین است که توسط گوگل ارائه می‌شود. این سرویس به کاربران امکان برقراری تماس‌های تصویری و صوتی با دوستان، همکاران یا مشارکت در جلسات آنلاین را می‌دهد.

۲. آیا برای استفاده از گوگل میت نیاز به‌حساب گوگل دارم؟

بله برای استفاده از آن نیازمند حساب گوگل (مانند Gmail ) هستید. با استفاده از حساب گوگل خود، می‌توانید به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

۳. آیا استفاده از گوگل میت رایگان است؟

بله استفاده از Google Meet برای کاربران حساب گوگل رایگان است. بااین‌حال، گوگل نسخه‌های تجاری و پرمیومی از آن را نیز ارائه می‌دهد که قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه رایگان دارند.

۴. چه قابلیت‌هایی در گوگل میت وجود دارد؟

این سرویس دارای قابلیت‌هایی مانند تماس‌های تصویری و صوتی، مشارکت در جلسات آنلاین با چندین شرکت‌کننده، به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، استفاده از چت متنی، ضبط جلسات و استفاده از تکنولوژی‌های کدک و رمزگذاری امن است.

۵. چگونه می‌توانیم یک جلسه گوگل میت را برگزار کنیم؟

برای برگزاری یک جلسه شما باید وارد حساب گوگل خود شده و از طریق صفحه اصلی Google Meet یک جلسه جدید را بسازید. سپس می‌توانید لینک جلسه را به دیگران ارسال یا آن‌ها را به‌صورت مستقیم دعوت کنید.

۶. چگونه می‌توانیم به جلسه گوگل میت دعوت شویم؟

برای دعوت شدن به یک جلسه گوگل میت، میزبان جلسه لینک جلسه را برای شما ارسال خواهد کرد. شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک، وارد جلسه شوید.

7. آیا می‌توانیم صدا و تصویر خود را در جلسه گوگل میت ضبط کنیم؟

بله این برنامه به شما امکان ضبط جلسات را می‌دهد. میزبان جلسه می‌تواند جلسه را ضبط کند و سپس فایل ضبط‌شده را به اشتراک بگذارد. درصورتی‌که میزبان شما نیستید، باید از میزبان درخواست ضبط جلسه را بکنید.

8. آیا Google Meet امکان چت متنی در حین جلسات را دارد؟

بله در جلسات گوگل میت می‌توانید از چت متنی برای ارسال پیام‌های متنی به دیگر شرکت‌کنندگان استفاده کنید. با استفاده از چت متنی، می‌توانید سؤالات، پیوندها، یا پیام‌های دیگر را در حین جلسه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.