افشای جزییات گوشی جدید Xperia Pro-I II سونی

به نظر می رسد که سونی در حال آماده سازی برای عرضه جانشین مورد انتظار گوشی Xperia Pro-I است که انتظار می رود نام Xperia Pro-I II را بگیرد.  

به گزارش تکناک، سونی اخیراً گوشی هوشمند Xperia 1 V را به بازار جهانی معرفی کرده است، که جانشین پرچمدار Xperia 1 IV است. دوربین این گوشی جدید که به آخرین حسگرهای تراکمی Exmor T سونی مجهز  شده است ، قابلیت های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

اخیرا،توسط  افشاگری به نام  Sumahodigest رندرهایی از گوشی مورد انتظار Sony Xperia Pro-I II به بیرون درز کرده است. تصاویر فاش شده حضور دو دوربین برجسته را نشان می‌دهند که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تجهیز دستگاه به دو سنسور 1.0 اینچی ایجاد می‌کند. این درحالی است که  نسل قبلی یعنی Xperia Pro-I از یک سنسور برای دوربین اصلی استفاده می کرد.

علاوه بر این ، شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه Sony (Japanese multinational conglomerate corporation) در حال برنامه ریزی برای عرضه یک گوشی هوشمند آینده مجهز به “حسگر پیکسل انباشته ترانزیستور دو لایه” است که از اندازه سنسور نوع 1.0 اینچی پیشی می گیرد. این همان فناوری است که سونی اخیراً در تلفن هوشمند Xperia 1 V معرفی کرده است و نام آن را سنسور Exmor T Stacked گذاشته است.

علاوه بر این ها ، شایعاتی در حال گردش است که سونی قصد دارد یک گوشی هوشمند با یک “حسگر پیکسل دو لایه ترانزیستوری” را عرضه کند که اندازه  حسگرآن از حسگر 1.0 اینچی  که در حال حاضر عملکرد تحسین برانگیزی داشته  است، بیشتر خواهد بود. این همان تکنولوژی است که سونی اخیراً در گوشی هوشمند Xperia 1 V رونمایی کرد، و آن را حسگر تراکمی Exmor T نامید.

سونی با جدا کردن فتودیود و ترانزیستور، قرار دادن آنها بر روی لایه‌های جداگانه‌ای که در کنار هم قرار گرفته‌اند، رویکرد منحصر به فردی را اجرا کرده است. این طراحی نوآورانه امکان تنظیم مستقل اندازه هر جزء را فراهم می کند که منجر به بهبود قابل توجهی در جذب نور و کاهش سطح نویز می شود. سونی ادعا می کند که سنسور دوربین جدید می تواند عملکرد دو برابر بهتر در شرایط نور کم نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد.

در حالی که مشخص نیست که آیا این سنسور پیشرفته در Xperia Pro-I II آینده وجود خواهد داشت یا خیر، این احتمال کنجکاوی را در بین علاقه مندان برانگیخته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.