محبوب ترین گوشی ها برای عکاسی معرفی شدند

مطالعه اخیر SimpleGhar نشان می دهد که اپل محبوب ترین برند دستگاه های عکاسی است و این حتی شامل گوشی های هوشمند و دوربین های حرفه ای مستقل هم می شود.

به گزارش تکناک، SimpleGhar برای شناسایی محبوب‌ترین دوربین‌های عکاسی بین دستگاه‌های دوربین و گوشی‌های دوربین‌دار، بیش از 470 میلیون عکس را بررسی کرد. برای دستیابی به این تعداد عکس، این مطالعه از سایت Flickr استفاده کرد.

Flickr در واقع یک پلتفرم است که در آن عکاسان به مخاطبان خود می‌گویند از چه تجهیزات دوربینی استفاده می‌کنند. آن‌ها این کار را با نمایش عکس‌های برتری که با تجهیزات خود گرفته‌اند، انجام می‌دهند. بخش مهم این است که عکاسان Flickr تمایل دارند تنظیمات خود را با اشتراک‌گذاری متادیتای فایل‌های عکس خود به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل SimpleGhar اطلاعاتی که مربوط به دستگاه دوربین استفاده شده توسط عکاس را تفکیک می‌کند و نتایج دقیقی را به دست می‌آورد. این نتایج بر اساس تحلیل اطلاعات در 100 کشور پرجمعیت جهان، دستگاه‌های دوربین گوشی های موبایلی را که بیشترین ترجیح را دارند، نمایش می‌دهد.

آیفون 11 محبوب‌ترین تلفن هوشمند

مطالعه اخیر SimpleGhar نشان می دهد که اپل محبوب ترین برند دستگاه های عکاسی است و این حتی شامل گوشی های هوشمند و دوربین های حرفه ای مستقل هم می شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد، تمرکز  فقط روی دستگاه‌های دوربین گوشی موبایل نبود و شامل دوربین های عکاسی حرفه ای مستقل هم می شد. اما یکی از یافته‌های کلیدی این مطالعه این است که آیفون ۱۱ اپل محبوب‌ترین گوشی دوربین بر اساس عکسهای موجود در فلیکر است.

به طور دقیق،13 میلیون و 212 هزار و 135 عکس دارای برچسب آیفون 11 در Flickr است. در مقایسه، آیفون 14 پرو مکس، به عنوان آخرین مدل آیفون، دارای یک میلیون و 894 هزار و 379 برچسب است. این یک تفاوت بزرگ است و نکته قابل توجه این است که آیفون 11 اکنون یک مدل چهار ساله است.

آیفون 11 اپل با دوربین دوگانه در پشت عرضه شد. هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی یک دوربین عریض F/1.8 با OIS است، در حالی  که دوربین ثانویه یک سنسور فوق عریض F/2.4 است. این مشخصات ممکن است چشمگیر به نظر نرسند، اما برای تبدیل گوشی به محبوب ترین گوشی برای عکاسی کافی هستند.

سایر تلفن های محبوب برای عکاسی

طبق این مطالعه، آیفون های اپل بر عکاسی گوشی های هوشمند در Flickr غالب هستند. در میان تمام عکس‌هایی که تیم تجزیه و تحلیل کرد، مدل‌های اپل از نظر محبوبیت در 24 جایگاه برتر جدول قرار گرفتند. در مقایسه، گلکسی اس 21 اولترا جایگاه 25 را به خود اختصاص داد که اولین بار است که یک دستگاه غیر اپل را در نمودار می بینیم.

پس از آن گوگل پیکسل 6 پرو قرار دارد که به نظر می رسد بیست و ششمین دستگاه دوربین محبوب فلیکر باشد. جالب اینجاست که هیچ نشانی از سونی اکسپریاس در لیست 30 گوشی برتر وجود ندارد. ما حتی دستگاه هایی از Honor، Oppo و Xiaomi را در لیست نداریم.

محبوب ترین تلفن های دوربین دار بر اساس کشور

این مطالعه نیز به بررسی عمیق تر گوشی های دوربین دار پرطرفدار بر اساس کشورها پرداخت. در اینجا برجسته ترین نکات این دسته را می بینید.

  • آیفون 12 پرو مکس در ایالات متحده پرطرفدارترین است.
  • آیفون 11 در چین پرطرفدارترین است.
  • آیفون 13 پرو مکس در هند پرطرفدارترین گوشی دوربین دار است.
  • آیفون 13 پرو در ژاپن پرطرفدارترین است.

دوباره مشاهده می کنیم که اپل به عنوان محبوب ترین گوشی دوربین دار در برخی از بزرگترین بازارهای مصرف کننده در جهان حکمفرما است. بجز این، مدل هایی از آیفون 7 تا آخرین آیفون 14 پرو در 62 کشور از 87 کشور برترین دستگاه را تشکیل دادند. دوباره، آیفون 11 محبوب تر از همه است.

از طرف دیگر، گوشی هایی از برندهای دیگر مانند سامسونگ و گوگل، کمی در نمودار ظاهر می شوند.

محبوب ترین دوربین عکاسی

در خصوص دوربین عکاسی ، بر اساس این مطالعه، Canon EOS 5D Mark IV محبوب ترین دوربین عکاسی است. این دوربین
11 میلیون و 761 هزار و 586 برچسب در فلیکر دارد. از طرف دیگر، سونی با مدل A7 III در رتبه دوم قرار دارد که 9 میلیون و 94 هزار و 495 برچسب در فلیکر دارد.

نیکون، یکی دیگر از برندهای بزرگ دوربین، با D750 خود در رتبه چهارم قرار دارد. این دوربین دارای 7 میلیون و 948 هزار و418 برچسب در فلیکر است. بقیه رتبه‌ ها اکثراً توسط Canon گرفته شده است، در حالی که نیکون و سونی یک جایگاه دیگر در لیست 10 برتر دارند.

1 دیدگاه برای “محبوب ترین گوشی ها برای عکاسی معرفی شدند

  1. دانا گفته:

    به نظرم بقیه کمپانی ها اعلام ورشکستگی کنن اپل اجازه قدرت نمایی نمی‌ده ، پرچم دارهای سامسونگ اصلا خوب نمی‌فروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.