انتشار تصاویر جدیدترین بمب افکن اتمی آمریکا

، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا دو تصویر جدید از بمب افکن رادارگریز هسته ای B-21 Raider خود را منتشر کرده است.

در تیزری قبل از اولین پرواز خود در اواخر سال جاری، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا دو تصویر جدید از بمب افکن رادارگریز هسته ای B-21 Raider خود را منتشر کرده است که بینش جدیدی از طراحی و قابلیت های این هواپیمای بسیار طبقه بندی شده 692 میلیون دلاری ارائه می دهد.

به گزارش تکناک، در 2 دسامبر 2022، نورثروپ گرومن و نیروی هوایی ایالات متحده به آرامی از هواپیمای فوق سری که روزی جایگزین ناوگان بمب افکن های اتمی آمریکا خواهد شد، رونمایی کرد. در این رویداد ساده اطلاعات زیادی از B-21 ارائه نشد و تنها یک تصویر برای عموم منتشر شد.

اکنون نیروی هوایی دو تصویر دیگر را منتشر کرده است که همزمان با تصویر اول گرفته شده است. یکی از این عکس ها نمای نزدیک از سایبان بمب افکن (bomber : military airplane for attack of ground targets with bombs or other heavy ordnance) و دیگری یک عکس کامل از زاویه بالاتر است. این عکس ها سرنخ هایی در مورد طراحی B-21 در اختیار ما قرار می دهد. اما هنوز اطلاعات آنقدر محکم محافظت می شود که جزئیات طراحی بسیار مخفی است.

بیشتر خوانید:

 

digikala

B-21 Raider با تکیه بر ایده محوری که دولت ایالات متحده آن را “برد بی سابقه” می نامد، طراحی شده است تا بتواند ماموریت های دوربرد را از خاک ایالات متحده بدون نیاز به پایگاه های زیاد و شاید بدون نیاز به سوخت گیری در پرواز انجام دهد. این برد آنقدر طولانی است که به دولت استرالیا توصیه شده است که B-21 را خریداری کند تا از پایگاه های امن در جنوب این کشور برای اهداف دوردست عملیات انجام دهد.

حقایق دیگر در مورد B-21 که نیروی هوایی به آن اعتراف کرده است این است که به غیر از ماموریت های حمله دوربرد، می توان از آن برای ماموریت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) و همچنین برای حمله الکترونیکی، استفاده کرد. این هواپیما همچنین دارای درجه بالایی از استقلال و هوش مصنوعی است که به آن اجازه می دهد بدون خدمه و به عنوان یک سکوی کنترلی برای پهپادها کار کند.

تصاویر جدید تایید می کنند که B-21 تکامل یافته بمب افکن B-2 Spirit است که با پیشرفت های اساسی در فناوری رادارگریز ترکیب شده است. واضح ترین تفاوت رنگ سفید مایل به خاکستری پوشش کامپوزیت جاذب رادار جدید است که نسبت به پوشش قدیمی موثرتر و کمتر شکننده گزارش شده است.

تصویر نزدیک نشان می دهد که پوشش از یک کامپوزیت است که بیشتر بافته شده به نظر می رسد تا مونتاژ شده، با لایه هایی مانند نوار اضافه شده است. این امر به ویژه در اطراف پنجره های کابین خلبان مشهود است که شکل منحنی تری نسبت به B-2 برای پراکندگی بهتر سیگنال های رادار منعکس شده دارند. پوشش اطراف پنجره ها اکنون تمام اتصالات و درزها را برای مخفی کاری بیشتر می پوشاند.

تصویر زاویه بالایی نشان می دهد که پوشش کامپوزیت تا ورودی های موتور امتداد دارد. اتاقک های موتور پایین‌تر هستند و بیشتر با بدنه ترکیب می‌شوند و ورودی‌های آن به جای اشکال هندسی تند و تیز، بیشتر فرم‌دار هستند و بال و بدنه را با هم ترکیب می‌کنند. خود موتور به خوبی از قسمت ورودی به عقب رفته است و این طرز قرار گرفتن احتمالاً باعث کاهش اثر حرارتی موتور می شود.

داخل ورودی هوای موتور چیزی است که قبلاً بخشی از ساختار موتور به نظر می رسید، اما اکنون مشخص شده است که یک پوشش ورودی است که قبل از پرواز قابل جدا شدن است. دم و اگزوز موتور را به وضوح نمی توان دید، اما به نظر می رسد ساختار دم به جای پیکربندی دندانه اره ای متمایز B-2، بیشتر در بال و بدنه یکپارچه شده است، اگرچه نمای آن به اندازه کافی واضح نیست. در پشت موتورها ساختارهای هندسی مسطحی وجود دارد که می‌توانند نوعی پورت یا آرایه‌های آنتن برای ارتباط با ماهواره‌ باشند.

نیروی هوایی قصد دارد حداقل 100 فروند B-21 خریداری کند که انتظار می رود اولین آن در سال 2027 وارد خدمت شود. این هواپیما تا سال 2040 جایگزین بمب افکن های B-1B Lancer و B-2 Spirit و در نهایت در دهه 2050 جایگزین B-52 Stratofortress خواهد شد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.