خودروی برقی Elevate هیوندای با پاهای رباتیک

شرکت هیوندای،با همکاری  استارتاپ Cradle و یک شرکت طراحی صنعتی به نام Sundberg-Ferar، یک خودروی برقی مجهز به پاهای رباتیک به نام Elevate را طراحی کرده‌اند.

شرکت هیوندای،با همکاری  استارتاپ Cradle و یک شرکت طراحی صنعتی به نام Sundberg-Ferar، یک خودروی برقی مجهز به پاهای رباتیک به نام Elevate را طراحی کرده‌اند.

به گزارش تک‌ناک،پروژه Elevate  با هدف توسعه‌ی “وسایل نقلیه‌ی نهایی چندمنظوره” (UMVs) شکل گرفت که طبق گفته‌ی شرکت، می‌توانند هم روی پاها راه بروند و هم مانند خودروهای معمولی حرکت و از مسیرهای ناهموار عبور کنند.

نمونه‌ی اولیه‌ی این “خودروی رباتیک راه رونده” در نمایشگاه CES 2024 در کنار چند رونمایی دیگر، از جمله فناوری سیستم چرخ‌های نسل بعدی e-Cornering با Mobion، ارائه شد.

خودروی برقی هیوندای با پاهای رباتیک که همچنین به “خودروی راه رونده” معروف است، به “پاهای چند مفصلی پیچیده” الهام گرفته از پای ملخ مجهز شده است. این ویژگی به این خودروی رباتیک اجازه می‌دهد از پله‌ها بالا برود، خود را از روی آب‌های جاری بالا بکشد و حتی از شکاف‌ها بپرد.

جان سو، معاون هیوندای، گفت: “افراد دارای معلولیت در سراسر جهان می‌توانند از هیوندای Elevate استفاده کنند که می‌تواند تا درب ورودی خانه‌ی آن‌ها حرکت کند و به صندلی چرخدار را به راحتی داخل این ماشین ببرند.”

آزادی تحرک

بیانیه‌ی شرکت تأکید کرد که با پیشرفت پروژه، تیم Elevate متوجه شد که این نوآوری جدید “با چشم‌انداز شرکت برای آینده‌ای که مردم در آن آزادی تحرک دارند، مطابقت دارد.”

هیوندای اعلام کرد: “Elevate می‌تواند با فراهم کردن دسترسی تیم‌های نجات به مناطقی که در آنها جاده‌های سنتی آسیب دیده‌اند ، در کاوش‌های روستایی، ساخت‌وساز یا حتی امدادرسانی نقش ایفا کند. همچنین می‌تواند با “بالا رفتن” از پله‌های خانه یا ساختمان، مسیر آسان‌تری را برای کاربران صندلی چرخدار فراهم کند.”

آیا تحرک یک حق جهانی است؟

هیوندای به طور ضمنی بیان کرده است که آزادی در حرکت باید به عنوان یک حق جهانی شناخته شود، با توجه به اینکه برخی از افراد حتی در انجام حرکات فیزیکی پایه‌ای با چالش‌هایی مواجه هستند. در پاسخ به این چالش‌ها، شرکت در حال توسعه اسکلت‌های خارجی پوشیدنی H-MEX است که به عنوان دستگاه‌های پزشکی روباتیک برای کمک به افرادی با فلج پایین تنه و سالمندان طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها قادر به پشتیبانی تا 40 کیلوگرم از وزن کاربر هستند و می‌توانند امکان تحرک را برای افرادی که با آسیب‌های نخاعی یا مشکلات عضلانی مواجه هستند، فراهم کنند.

آقای چی، سخنگوی پروژه Elevate هیوندای، تاکید می‌کند: «اگر یک زن سالمند برای رسیدن به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس با مشکل مواجه شود، این ممکن است او را از انجام منظم مراجعات پزشکی باز دارد، که می‌تواند به تدریج منجر به تشدید بیماری‌اش شود.»

تحول مداوم در حرکت

چی می‌گوید: “در آینده، مردم به وسایل نقلیه متنوع‌تر و کاربردی‌تر از صرفاً خرید یک خودرو تمایل خواهند داشت، بنابراین ما باید به‌طور فعال پروژه های حمل‌ونقل را برای آینده، نه گذشته، توسعه دهیم.”

او اضافه کرد: “آزادی می‌تواند به صورت فردی یا جمعی تجربه شود، اما همیشه در تجربه‌ی فرهنگی مشترک ما ریشه دارد.”

بر این تأکید که ضرورت سفر همیشه باقی خواهد ماند، اما روش‌های سفر همچنان به تغییر و تحول ادامه خواهد داد.

این انتخاب تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله آب‌وهوا، محیط‌زیست، پویایی‌های اجتماعی و ملاحظات مالی قرار خواهد گرفت که بر چگونگی نگرش جامعه به تحرک تأثیر می‌گذارد.

هیوندای اهمیت پیش‌بینی و پاسخگویی به این تقاضاهای در حال تکامل را درک می‌کند. چی بیان می‌کند: “نیاز به تحرک ماندگار است، اما آنچه متحول خواهد شد، مالکیت وسایل نقلیه – از افراد به ارائه‌دهندگان خدمات است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.