کاهش درآمد، ماینرهای بیتکوین را تهدید می کند

ماینرهای بیتکوین

طبق گزارش محقق Kaiko ، در آینده نزدیک احتمالاً فشار فروش بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال رخ خواهد داد، زیرا ماینرهای بیت‌کوین با دارایی‌های بزرگ دیجیتال کاهش شدید درآمد را تجربه خواهند کرد.

به گزارش تکناک , و به نقل از بلومبرگ،منبع اصلی درآمد شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال مانند Marathon Digital، Riot Platforms و Cipher Mining به طور چشمگیری با یک به‌روزرسانی کد بیت‌کوین در اواخر آوریل کاهش یافت.

این به‌روزرسانی‌ها که هاوینگ نامیده می‌شوند، در بلاک چین از قبل برنامه‌ریزی می‌شوند تا پاداش استخراج (مقدار ثابتی از بیت‌کوین که برای اعتبارسنجی داده‌های تراکنش به استخراج‌کنندگان پاداش داده می‌شود) هر چهار سال به نصف کاهش یابد. آخرین هاوینگ، که چهارمین هاوینگ از سال ۲۰۱۲ بود، تولید روزانه را از ۹۰۰ توکن به ۴۵۰ کاهش داد، که باعث از دست رفتن حدود ۱۰ میلیارد دلار درآمد سالانه بر اساس قیمت آن زمان شد.

ماینرهای بیت‌کوین توانستند بخشی از این زیان را با کسب درآمد بیشتر از کارمزدهای تراکنش جبران کنند، که منبع دیگر درآمد آنها به جز پاداش استخراج است. با راه‌اندازی برخی از میم کوین ها بر روی بیت‌کوین پس از هاوینگ، کارمزدها به دلیل عجله کاربران برای پرداخت بیشتر به ماینرها جهت اولویت‌دهی به تراکنش‌های خود، به شدت افزایش یافت. با این حال، این کارمزدها با کاهش هیجان میم‌کوین‌ها به شدت کاهش یافت.

کایکو در گزارشی در روز دوشنبه گفت: «اگر ماینرها مجبور به فروش حتی کسری از دارایی‌های خود در ماه آینده شوند، تأثیر منفی بر بازارها خواهد داشت. فعالیت معاملاتی معمولاً کند می شود و نقدینگی در طول ماه های تابستان بسیار کم خواهد شد.

در حالی که ماینرهای بیت کوین بیشتر ذخایر خود را در بحبوحه آخرین سقوط کریپتو در سال 2022 فروختند، اما در دو سال گذشته با جهش شدید در بازار دارایی های دیجیتال، بیشتر ذخایر خود را حفظ کرده‌اند. طبق گزارش کایکو، دو مورد از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت‌کوین عمومی Marathon و Riot به ترتیب ۱۷۶۳۱ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۱.۱ میلیارد دلار و ۸۸۷۲ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دارند.

بیت کوین در روز دوشنبه حدود 2 درصد افزایش یافت و به حدود 62,730 دلار رسید و از بالاترین رقم تاریخی 74,000 دلاری که در ماه مارس به آن رسیده بود، حدود 15 درصد کاهش داشت. سهام ماراتون تغییر کمی در حدود 17.05 دلار داشت و امسال 27 درصد کاهش یافت. Riot نیز بدون تغییر در 9.46 دلار بود و سهام از ابتدای سال 2024 حدود 40 درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.