کسب و کار خود را با Google Workspace گسترش دهید

 این مقاله به نحوه استفاده از Google Workspace در بهبود بهره‌وری و همکاری در سازمان‌ها، به خصوص در شرایط کار از راه دور و همکاری تیمی، می‌پردازد.

به گزارش تکناک، Google Workspace در هسته خود شامل تمام ابزارهای Google است که مطمئنا می شناسید و احتمالاً هر روز از آنها استفاده می کنید. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • Google Meet: تماس های ویدئویی کنفرانسی در تمام دستگاه ها
  • Gmail: ایمیل حرفه ای برای تطبیق با دامنه وب سایت شما
  • Google Drive: فضای ذخیره سازی ابری امن و به اشتراک گذاری فایل برای همه فرمت ها
  • Google Calendar: برنامه ریزی، هماهنگ سازی و موارد دیگر
  • Google Chat: پیام رسان تیم
  • Google Docs، Sheets، Slides: ابزارهای کار آشنا که اجازه ویرایش مشترک به صورت همزمان را در هر دستگاه میدهد.
  • Google Forms: نظرسنجی، پرسشنامه و بازخورد
  • Google Sites: میزبانی وب داخلی (intranet) و موارد دیگر
  • Google Keep: گروه نوشتن چند منظوره، ليست کار ها و موارد ديگر

با یک اشتراک تجاری، ابزارهایی که بالاتر گفتیم برای آسان‌تر کردن همکاری استفاده می‌شوند. برای مثال، شما می‌توانید تماس‌های Google Meet را با 100 شرکت‌کننده و بدون محدودیت تا 60 دقیقه، میزبانی کنید. در این پلتفرم همکاری ایمن نیز بسیار آسان است، زیرا اعضای تیم می‌توانند فایل‌ها را فقط با کسانی که در سازمان شما هستند به اشتراک بگذارند. ضمنا شما در این پلتفرم آدرس ایمیل حرفه ای @yourcompany.com را خواهید داشت.

بوم هوشمند

«بوم هوشمند» که در سال 2021 معرفی شد، مجموعه‌ای از بلوک‌های سازنده تعاملی است که باعث می‌شود ابزارهای Google Workspace با هم بهتر کار کنند. به عنوان مثال، در Google Docs می توانید با تایپ “@”، یک چیپ هوشمند را اضافه کنید که به یک فایل، جلسه یا یک شخص خاص پیوند دارد. در عین حال، ابزارهای خلاصه سازی قدرتمند با استفاده از هوش مصنوعی می توانند یک سند یا گفتگو را خلاصه کرده و به سرعت شما را به اطلاعات اصلی مورد نیازتان برسانند. بوم هوشمند حتی قادر است با ابزارهای شخص ثالث مانند Asana، Atlassian، Figma و Salesforce همکاری کند.

گردش کار خود را به هم متصل کنید

از آن جایی که نیازهای دو سازمان متفاوت خواهد بود، بنابراین Google Workspace  رابط های برنامه نویسی کاربردی را ارائه می دهد تا برنامه های Docs، Sheets و سایر اجزا را به طور دقیق با جریان کار شما سازگار کند. به عنوان مثال، Google Meet Web Add-ons SDK، سطح جدیدی از تعامل و همکاری را به تماس های ویدئویی اضافه می کند. همچنین می توان در Google Workspace Marketplace یکپارچگی های آماده و برنامه های هوش مصنوعی را به طور گسترده پیدا کرد.

یکی از جدیدترین و جذاب ترین افزوده‌ها به Google Workspace، هوش مصنوعی Duet  برای برنامه AppSheet است که به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهد از تجربه چت هدایت‌شده برای ایجاد برنامه‌های تجاری هوشمند بدون نیاز به کدنویسی استفاده کنید. به طور مشابه، در حال حاضر امکان ایجاد خودکار برای Google Chat بدون کد نیز وجود دارد.

یکی از حوزه‌هایی که گوگل قبلاً در آن موقعیت خوبی برای استفاده از هوش مصنوعی داشت، محل کار بود. با استفاده از هوش مصنوعی Duet، برنامه‌های Workspace مانند Gmail، Google Docs و Sheets قادر به گنجاندن هوش مصنوعی در خود شده‌اند تا پیشنهاد های بی شماری در گسترش کسب و کار شما بدهند.

هوش مصنوعی Duet قادر است وظایف قابل تحسینی را در هر برنامه‌ای که در آن موجود است، انجام دهد. به عنوان مثال، پیچیدگی Google Sheets با هوش مصنوعی Duet به راحتی آسان می شود و براساس نیاز شما، پروژه‌ها را برای شما ساختاردهی و تکمیل می‌کند. مثلا فرض کنید کسب و کاری در زمینه غذای سگ دارید، فقط با فعال کردن هوش مصنوعی Duet و نوشتن فهرست مشتریان و حيوانات خانگي، آن صفحات با برنامه ای برای کمک به شما در تکمیل این ایده پر محتوا، تکمیل می شوند.

در Google Meet، هوش مصنوعی Duet  حتی می‌تواند تصاویر پس زمینه‌ای را ایجاد کند تا به شما در برقراری ارتباط با افراد کمک کند. فقط کافیست آیکون هوش مصنوعی Duet را در برنامه‌هایی مانند Gmail، Docs، Sheets و Slides جستجو کنید تا به آخرین پیشروی‌های هوش مصنوعی گوگل دسترسی پیدا کنید.

گفتنی است که هوش مصنوعی Duet در حال حاضر محدود به برخی آزمایش‌کنندگان قابل اعتماد است، اگرچه گوگل قصد دارد این ویژگی را در ماه‌های آینده برای عموم مردم ارائه کند.

نوآوری های فضای کاری در Google Workspace

با تمام موارد گفته شده در این مطلب متوجه می شویم که گوگل قصد دارد با Google Workspace، دائماً راه‌های جدیدی را برای بهره‌وری حداکثری کار شما بهبود ‌بخشد و به سازمان شما اجازه ‌دهد تا با محیط‌های کاری امروزی در حال تغییر، سازگار شود.

Google Workspace دسترسی آسانی دارد و از 6 دلار در ماه شروع می‌شود. قیمت به تعداد کاربرانی که قصد ورود به این پلتفرم را دارند، بستگی دارد. در حال حاضر، سه طرح Starter، Standard و Plus در دسترس است. قیمت طرح Starter برای هر کاربر 6 دلار در ماه است. این طرح شامل ابزارهای اولیه لازم برای شروع کار است. این طرح ظرفیت برگزاری جلسات ویدئویی تا 100 نفر، 30 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تجمعی برای هر کاربر و پشتیبانی استاندارد است.

طرح Standard در چندین حوزه کلیدی موثر است. جلسات ویدئویی در این طرح می تواند تا حداکثر 150 نفر باشد و فضای ذخیره‌سازی برای هر کاربر، 2 ترابایت است. این طرح با قیمت 12 دلار در ماه برای هر کاربر عرضه می‌شود.

بالاترین سطح که سطح Plus است، شامل تا 500 نفر جلسات ویدئویی و 5 ترابایت فضای ذخیره‌سازی برای هر کاربر است. علاوه بر این، کنترل‌ها و مدیریت امنیت در این طرح در مقایسه با دو طرح قبلی بهبود یافته است و حتی در این طرح، مدیریت نقطه پایان نیز شامل می‌شود. این طرح با قیمت 18 دلار در ماه برای هر کاربر عرضه می‌شود.

در کل، Google Workspace پایه ای را برای رشد کسب و کارها به گونه‌ای که همکاری و بهره‌وری را ترویج می‌دهد، فراهم می‌کند. با نوآوری‌های در حوزه هوش مصنوعی و ویژگی‌های مناسب تعداد بالاتر کاربران، اکوسیستم Google به طور پیوسته در حال بهبود است. با طرح هایی که از 6 دلار شروع می شوند، به نظر می رسد این پلتفرم برای گسترش بهره وری کسب و کار با ارزش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.