مایکروسافت شخصیت‌های هوش مصنوعی را به Xbox می‌آورد

مایکروسافت با Inworld AI همکاری می‌کند تا ابزارهای توسعه بازی‌های ایکس باکس را برای ساخت شخصیت‌های هوش مصنوعی مولد و داستان‌ها و سایر امکانات ایجاد کند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در همکاری مشترک با Inworld AI قصد دارد ابزارهای Xbox را توسعه دهد. این ابزارها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا شخصیت‌ها و داستان‌ها و مأموریت‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنند.

این همکاری چندساله شامل سیستم دستیار طراحی هوش مصنوعی (AI design copilot) است که توسعه‌دهندگان Xbox (video game console by Microsoft) می‌توانند از آن برای ایجاد اسکریپت‌ها، گزینه‌های گفت‌وگو، خطوط مأموریت و سایر جزئیات استفاده کنند.

The Verge می‌نویسد که هیان زانگ، مدیر‌کل هوش مصنوعی بازی در ایکس باکس، می‌گوید: «در Xbox ، اعتقاد داریم که خالقان با ابزارهای بهتر، می‌توانند بازی‌های تحسن‌برانگیزی طراحی کنند.» این همکاری شامل این حوزه‌هاست:

  • تخصص Inworld در کار با مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای طراحی شخصیت
  • راهکارهای پیشرفته‌ی هوش مصنوعی مبتنی‌بر فضای ابری مایکروسافت از‌جمله سرویس Azure OpenAI
  • بینش‌های فنی Microsoft Research درباره‌ی آینده‌ی بازی
  • قوت‌های Team Xbox در ایجاد انقلاب در ابزارهای سازنده دردسترس و مسئولانه برای تمام توسعه‌دهندگان

مجموعه ابزارهای چندپلتفرمی هوش مصنوعی شامل دستیار طراحی هوش مصنوعی برای اسکریپت‌ها و گفت‌وگو و موتور شخصیت هوش مصنوعی است که می‌تواند در بازی‌ها یکپارچه و برای تولید پویای داستان‌ها و مأموریت‌ها و گفت‌وگوها استفاده شود.

 

Inworld مشغول کار روی NPC‌های هوش مصنوعی است که به سؤالات بازیکنان واکنش نشان می‌دهند؛ تقریباً مانند پاسخ ChatGPT یا Bing Chat. این NPC‌های هوش مصنوعی می‌توانند با صداهای منحصر‌به‌فرد پاسخ دهند و شامل گفت‌وگوی پیچیده یا داستان‌های شخصی پویا در بازی باشند. فناوری Inworld برای روایت هم استفاده می‌شود؛ به‌طوری‌که همراهان در بازی‌های نقش‌آفرینی از بالا به پایین می‌توانند درباره‌ی گروه‌های دشمنان یا بازیکنان پیش رویشان هشدار دهند.

ایلیا گلفنبین، مدیر‌عامل Inworld AI می‌گوید:

هوش مصنوعی به‌مدت طولانی بخشی اساسی از توسعه‌ی بازی بوده است و کاربردهای آن از هوش مصنوعی دشمن تا تولید فرایندی متغیر می‌شود. ظهور مدل‌های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد، فرصت‌های جدیدی برای روایت داستان و جذب شخصیت‌ها در بازی‌ها فراهم کرده است.

مایکروسافت این ابزار را به‌عنوان ابزاری اختیاری برای توسعه‌دهندگان بازی‌های Xbox ارائه می‌دهد؛ بنابراین، به خودشان بستگی دارد که درباره‌ی سطح هوش مصنوعی مولد در عناوین آینده تصمیم بگیرند. Embark Studios، توسعه‌دهنده‌ی The Finals، اخیراً مجبور شد از استفاده از صداهای تولید‌شده با هوش مصنوعی دفاع کند. این شرکت در بیانیه‌ای به IGN گفت: «ساخت بازی بدون بازیگران هدف نهایی نیست.»

مایکروسافت ابزارهای خود را به‌عنوان دستیار معرفی می‌کند؛ تقریباً مانند نحوه‌ی معرفی سیستم Copilot برای Microsoft 365 و Windows. زانگ می‌گوید:

می‌خواهیم به توسعه‌دهندگان کمک کنیم تا دیدگاه‌های خود را درک کنند، چیزهای جدید را امتحان کنند، مرزهای بازی امروز را پشت‌سر بگذارند و برای بهبود گیم‌پلی، اتصال بازیکن و… را آزمایش کنند. با استودیوهای Xbox و استودیوهای شخص ثالث همکاری خواهیم کرد تا ابزارهایی را توسعه دهیم که نیازهایشان را برآورده کنند و الهام‌بخش ایده‌های جدیدی برای بازی‌های آینده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.