افزایش کارایی محصولات متا با چیپست جدید کوالکام

متا احتمالاً از چیپست Snapdragon، AI LLM برای دستگاه‌های پرچمدار جدید استفاده کند و این امکان را برای کاربران دستگاه پرچمدار فراهم می کند تا به ابزار هوش مصنوعی بدون نیاز به اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش تکناک، همچنین علاوه بر دسترسی سریع کاربران به این ابزار هوش مصنوعی، یکی دیگر از مزایای ادغام آن در دستگاه، افزایش کارایی آن است.

کوالکام یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری است که با متا (Meta) در راستای ایجاد دسترسی آسان‌تر به LlaMa2 همکاری می‌کند. این شرکت سازنده SoC در وبلاگ خود اعلام کرد که با این نوآوری هوش مصنوعی را چگونه به کار خواهند گرفت. بر اساس اعلام کوالکام، از سال ۲۰۲۴، پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر LlaMa 2 را بر روی تلفن‌های هوشمند پرچمدار و کامپیوترهای شخصی ارائه خواهند داد.

این بدان معناست که چیپ پرچمدار کوالکام که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، دارای LlaMa 2 خواهد بود. داشتن این نرم‌افزار درون چیپ، به تلفن‌های هوشمند امکان دسترسی مستقیم به این ابزار هوش مصنوعی را بدون نیاز به اتصال به اینترنت می‌دهد. دیگر محصولات فناوری مانند لپتاپ‌ها، هدست‌های VR/AR و حتی خودروهایی که از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند، این ابزار را در سیستم خود یکپارچه خواهند کرد.

مزایای AI LLM در دستگاه های پرچمدار عرضه می شوند

متا و کوالکام در مورد پیاده‌سازی LlaMa 2 بر روی دستگاه‌ها خوش‌بین هستند. بهره‌مندی کاربران از این ادغام هوش مصنوعی، برای چیپست‌های کوالکامی که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، میسر است. با این حال، کاربران احتمالاً تعجب می‌کنند که این ادغام چگونه به درد آنها خواهد خورد و در چه حوزه‌هایی می‌تواند به کار برود.

کوالکام چهار حوزه را مشخص کرده که پیاده‌سازی مبتنی بر LlaMa 2 در آنها مفید خواهد بود. در صدر لیست، کاهش هزینه قرار دارد و این امر به کاهش یا حذف هزینه‌های ابری هر پرس‌وجو کمک خواهد کرد. از آنجایی که LlaMa 2 بر روی چیپ‌های Snapdragon جدید اجرا می‌شود، نیازی به اجرای خدمات هوش مصنوعی ابری نخواهد بود، بنابراین هزینه کاهش می‌یابد.

مزیت بعدی در لیست، قابلیت اعتماد و عملکرد است، زیرا مدل هوش مصنوعی در هر جایی قابل اجرا خواهد بود. این امر نیاز به سرورهای ابری ناپایدار و هرگونه مشکلات شبکه را از بین می‌برد. کوالکام همچنین افتخار می‌کند که با یکپارچه‌سازی LlaMa 2 در پردازنده‌های جدید خود، کاربران نیازی به اتصال به اینترنت برای دسترسی به این ابزار ندارند.

با این یکپارچه‌سازی، کاربران نباید از اینکه داده‌هایشان به هر سرور ابری برسد نگران باشند زیرا تمامی عملیات بر روی دستگاه انجام می‌شود. به همین دلیل، AI LLM روی دستگاه‌های پرچمدار تضمین می‌کند که عملیات آن خصوصی و امن است. آخرین مزیت این یکپارچه‌سازی، به گفته کوالکام، شخصی‌سازی است.

بدون از دست دادن حریم خصوصی کاربر، این ابزار هوش مصنوعی داخلی، قادر خواهد بود به نیازهای کاربران به طور موثر پاسخ دهد. هوش مصنوعی در حال شکل دادن به آینده اینترنت است و این حرکت از سوی متا و کوالکام، ابزارهای پایه را برای کاربران به راحتی قابل دسترسی می‌کند. تا سال آینده، شما بر روی دستگاه پرچمدار خود با پردازنده Snapdragon، برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را دریافت خواهید کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.