‌بروزرسانی اندروید 13  به گوشی‌های نوکیا رسید

نوکیا 13 اندروید

نوکیا بروزرسانی اندروید 13  را برخی از تلفن‌های همراه هوشمند خود را تأیید کرده است.

به گزارش تکناک، نوکیا XR20 5G، 5G G50 ، نوکیا G11+، نوکیا X20 5G ونوکیا X10 5G مدل هایی هستند که این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

به گفته نوکیا، تلفن های همراه فوق اولین گوشی هایی تایید شده دریافت بروزرسانی اندروید 13 هستند. همچنین در لیست Android Enterprise گوگل، دریافت اندروید 13 توسط این پنج گوشی نوکیا جدید تایید شده‌است.

اندروید 13 در لیست سیستم عامل های تایید شده Nokia XR20 5G، Nokia G50 5G، Nokia G11 Plus، Nokia X20 5G و Nokia X10 5G قرار دارد. با این حال، اگرچه جدیدترین تلفن های همراه مانند Nokia X30 5G و Nokia G60 5G در این لیست قرار دارند، اما هنوز از اندروید 13 پشتیبانی نمی کنند.

هدف این 5 دستگاه پشتیبانی از مشتریان سازمانی است. تنها مورد تایید شده برای مصرف کنندگان شروع آزمایش بتای اندروید 13 برای نوکیا X20 5G است.

راه اندازی باشگاه صنعتی متاورس توسط NOKIA BELL

متاورس  روند جدید فناوری در صنعت است. برخلاف سایر فناوری‌های پیشین، بزرگترین برندها در حال کار بر روی متاورس هستند. برندهایی امثال متا، اپل، سامسونگ و دیگران همگی در حال کار بر روی دستگاه‌هایی برای توسعه متاورس هستند. نوکیا نیز مانند سایرین روی فناوری متاورس کار می کند.

این شرکت اخیراً باشگاه صنعتی متاورس NOKIA BELL را تأسیس کرده است. این باشگاه در حال بررسی برنامه ریزی شرکتی و تجربه نوآوری دیجیتال است. باشگاه صنعتی متاورس NOKIA BELL یک همکاری بین این باشگاه و سایر شرکا، مانند شرکت‌های اتاق بازرگانی فنلاند و شانگهای، ABB، Kone، Haier و غیره است.

به گفته NOKIA BELL، این باشگاه به آرامی خدمات ارتباطی معمولی را به یک راه حل شبکه در سطح سازمانی گسترش خواهد داد. نوکیا می گوید این مساله یک اکوسیستم همکاری باز ایجاد خواهد کرد. با این کار، راه حل های یکپارچه دیجیتالی برای کاربران نهایی سازمانی ارائه می شود. NOKIA BELL همچنین پیشرفت خود را در کار بر روی یک شبکه 5G محلی نشان می دهد. این فرایند شامل استقرار و اجرای سریع پلاگین، بهره برداری و نگهداری حداقلی در فضای ابری است. آزمایشگاه صنعتی متاورس نیز نشان‌دهنده ایده های زیادی شامل پلتفرم دیجیتال خودکار ابری NDAC، برنامه های صنعتی AR/VR است که بر روی محاسبات لبه MXIE و اجرا برنامه کلاستر NTC می شود.

علاوه بر متاورس ، نوکیا یکی از بازیگران اصلی در پیشرفت این شبکه ارتباطی جدید است. در راه‌اندازی 5G، نوکیا در کنار هواوی و اریکسون یکی از بازیگران اصلی بود. اکنون، این شرکت در حال کار بر روی شبکه 6G است. کنفرانس توسعه جهانی ۲۰۲۲ شبکه ۶G در حال برگزاری است. این کنفرانس بر روی چشم انداز 6G تمرکز دارد. عنوان این رویداد “به تصویر کشیدن چشم انداز و پیشروی در کنار هم” است. شرکت NOKIA BELL Labs یک سخنرانی کلیدی با عنوان “6G، پیش بینی آینده” ارائه کرده‌است.

این سخنرانی بر روند کلیدی 6G متمرکز است زیرا دنیای واقعی را با دنیای دیجیتال مرتبط می کند. اول از همه، 6G یک تقویت کننده قوی برای عصر متاورس آینده خواهد بود. این برنامه از برنامه های متاورس متمرکز بر فناوری اتصالات، پشتیبانی می کند. در واقع هسته 6G شامل دو حوزه اصلی می‌شود. این دو اصل شامل نحوه تقویت مهارت‌های انسان ها و نحوه کنترل دنیای فیزیکی اطراف خود با ایجاد یکپارچگی مناسب بین دنیای فیزیکی و دیجیتال می‌شود. به منظور کمک به عصر متاورس آینده، 6G استانداردهایی را از نظر اصول طراحی فنی ارائه کرده است.

استانداردهای طراحی

  • پایداری: این استاندارد به انرژی مصرفی در واحد بیت، که نیازمند افزایش بهره وری انرژی خواهد بود، می‌پردازد. همچنین، انتشار کربن آن باید به حداقل برسد.
  • فراگیری دیجیتال: 6G باید پوشش کامل را تضمین کند. برای رسیدن به این هدف، نیاز به یکپارچه سازی سیستم های ارتباطی زمین، هوا، فضا و حتی آب وجود خواهد داشت. این برای اطمینان از رسیدن سیگنال های 6G به هر نقطه از زمین است.
  • امنیت و حریم خصوصی: این جنبه در سیستم های جدید 6G بسیار مهم است. تعداد زیادی دستگاه در حوزه های متفاوتی به این شبکه متصل خواهند شد. کاربرد گسترده فناوری هوش مصنوعی و همچنین چندین رابط باز خواهند داشت. همه این جنبه‌ها سیستم را برای شنود داده ها باز می کند. وجود فضا‌های ابری ترکیبی مختلف، منبع باز و تجهیزات فروشندگان مختلف خطرات امنیتی بالقوه ای را به همراه خواهد داشت.

لایه های شبکه 6G

با نگاهی به ساختار شبکه 6G، می توان سیستم 6G آینده را از نظر شناخت بالا، اتوماسیون، تخصصی و سفارشی سازی بررسی کرد. همچنین می‌توان شبکه را از سه لایه نگاه کرد:

  • اولین لایه، لایه زیرساخت است. ایده اجرای عملکردهای مختلف شبکه بر روی پلتفرم‌های ابری به رشد خود ادامه خواهد داد.
  • لایه دوم، لایه عملکرد شبکه است. با توجه به استانداردهای مختلف سناریوهای برنامه، قابلیت‌های شبکه متفاوتی برای برآوردن نیازهای KPI برنامه‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • لایه سوم، لایه برنامه است. در انتقال و پردازش داده ها ریسک وجود دارد. با این حال، در آینده یک شبکه جدید همه این موارد را تامین خواهد کرد.

نوکیا مدعی است که با استفاده از شش روند کلیدی فناوری، مشکلات 6G را حل خواهد کرد. وی با استفاده از فناوری منشور، فناوری رابط هوایی هوش مصنوعی، فناوری ادغام synarsthesia و شبکه بی‌نهایت، از امنیت و اعتبار شبکه اطمینان حاصل خواهدکرد. نوکیا خواهان انجام تحقیقات بیشتر در مورد باند فرکانس طلایی 7 تا 20 گیگاهرتز توسط صنعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.