معرفی بهترین دوربین های گوشی 2023

آیا چیزی مهم تر از دوربین های گوشی در آن‌ها وجود دارد؟ به نظر می رسد که دوربین، برای کاربران یک عامل بیش از حد ارزشمند است و جای تعجب هم ندارد.

به گزارش تکناک،  اخیرا عکاسی با موبایل به سرعت زیاد شده است و در این دنیای بصری، هیچ چیز بهتر از ثبت و به نمایش گذاشتن لحظات معنادار در یک عکس واضح و رنگارنگ نیست.

ما در این مطلب ما بهترین دوربین های گوشی را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:

Google Pixel 7 Pro

  • آیا چیزی مهم تر از دوربین های گوشی در آن‌ها وجود دارد؟ به نظر می رسد که دوربین، برای کاربران یک عامل بیش از حد ارزشمند است و جای تعجب هم ندارد.
  • گوشی های پیکسل گوگل از همان ابتدا به دلیل توانایی عکاسی خود مورد احترام بوده اند و آخرین پرچمدار این برند هم این سنت خوب را با شکوه حفظ می کند. پیکسل 7 پرو دارای دوربین پشتی سه گانه است که توسط یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 رهبری می‌شود و با لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور زوم تله فوتو 48 مگاپیکسلی که دارای زوم اپتیکال 5 برابری است، تکمیل می‌شود. در این گوشی یک دوربین (camera : optical device for recording or transmitting photographic images or videos) سلفی 10.8 مگاپیکسلی فوق عریض در جلو با دیافراگم f/2.2 وجود دارد.
  • گرفتن عکس با این گوشی در حالت خودکار بسیار راحت است و نیازی به تنظیم سطوح ISO یا نوردهی برای گرفتن یک عکس عالی ندارد. به زبان ساده، این گوشی به نظر می رسد که می دانید با دوربین چه کار می کند. با استفاده از سنسور اصلی، رنگ‌ها بدون تسلیم شدن در برابر اشباع بیش از حد که اغلب مشخصه عکس‌های رقبایی مانند سامسونگ است، حالت زنده و واقعی می گیرند. بعلاوه، تصاویر جزئیات زیادی را بدون شارپ شدن بیش از حد مصنوعی، حفظ می کنند. عکاسی در نور کم با حالت Night Sight بهتر از همیشه است، که به سرعت عمل می‌کند تا رنگ و جزئیات را به عکس‌های گرفته شده پس از تاریکی بکشد.
  • از همان سنسور برای گرفتن عکس با زوم 2 برابر نیز می توان استفاده کرد، اما اگر می خواهید بیشتر زوم کنید، می توانید روی تله فوتو حساب کنید که زوم 5 برابری ارائه می دهد و دقیقا همین مسئله تفاوت اصلی سخت افزاری بین این مدل پرو و ​​پیکسل 7 استاندارد است. تله فوتو، جزئیات فوق‌العاده‌ای را در 5 برابر زوم حفظ می‌کند و با استفاده از Super Res Zoom اگر می‌خواهید هنوز به سوژه‌تان نزدیک‌تر شوید، می‌توانید آن را با بزرگ‌نمایی بیشتر جلو ببرید.
  • لنز فوق عریض، لایه دیگری به تطبیق پذیری اضافه می کند، زیرا میدان دید 126 درجه جلوه ای نزدیک به حالت fisheye ایجاد می کند. اگرچه این قابلیت امکان عکاسی ماکرو را فراهم می کند، اما نتایج به دست آمده کاملاً مطابق انتظارات نبود. دوربین سلفی نیز بسیار دقیق است و گزینه‌ای برای گرفتن عکس‌های فوق عریض از دوربین جلو خوب است. با این حال، عملکرد شبانه دوربین جلو در حد استاندارد سیستم دوربین عقب نیست.
  • علاوه بر سخت‌افزار چشمگیر، این گوشی هوشمند به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های نرم‌افزار انحصاری Pixel مانند Photo Unblur را نیز می‌دهد که به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را پس از گرفتن، ویرایش کنید. این نرم افزار بسیار خوب عمل می کند و به بسته نوع گوشی پیکسل، ویژگی هایی ارائه می دهد که آن را از رقبا متمایز می کند. به غیر از یک دوربین عالی، این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگ و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت است. عمر باتری این گوشی می تواند برای برخی از کاربران کمی ناامید کننده باشد.
  • Samsung Galaxy S23 Ultra
  • آخرین پرچمدار سامسونگ در همه زمینه ها عالی است، اما دوربین همچنان ستاره این گوشی است. چهار دوربین در پشت این گوشی قرار دارند، از جمله یک سنسور لید با وضوح باورنکردنی 200 مگاپیکسل. در کنار آن دو سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی وجود دارد که یکی از آنها زوم اپتیکال 10 برابری و دیگری 3 برابری ارائه می دهد و سپس یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض وجود دارد که در کل دوربین خوبی را برای این تلفن رقم میزند.
  • ما متوجه شدیم که نتایج در مقایسه با پرچمدار قبلی سامسونگ، دوربین ای گوشی چندان هم انقلابی نیستند و تصاویر کمی اغراق آمیز به نظر می رسند، مثلا رنگ‌هایی مانند سبز و آبی بیش از حد به چشم می خورند، اما بسیاری از کاربران با این مسئله مشکلی ندارند.
  • به طور پیش فرض، تصاویر گرفته شده با سنسور اصلی به 12 مگاپیکسل متصل می شوند و در واقع این فرمت خیلی مناسب است. با این حال، اگر مایل به ثبت تصاویر خام 200 مگاپیکسلی هستید، این کار را با حالت Pro دوربین انجام دهید. عکاسی در شب هم با این گوشی خوب به نظر می رسد.
  • یکی از ایرادات اصلی دوربین، تاخیر شاتر آن است. برای مثال، اگر با  این گوشی از چهره‌های متحرک در یک کنسرت عکس بگیرید، به دلیل نوردهی طولانی غیرضروری، تار به نظر می‌رسند. دوربین سلفی این گوشی هم عکس‌های با جزئیات خوبی تولید می‌کند، اما بهتر است با این دوربین یک عکس فوق عریض بگیریم تا گروه بزرگ‌تری از افراد را در کادر داشته باشیم.
  • Google Pixel 6a
  • گوشی مقرون به صرفه گوگل در سال 2022، Pixel 6a هنوز هم از کیفیت خوبی برخوردار است و قیمت آن وسوسه انگیزتر از همیشه است. این گوشی دارای سیستم دوربین دوگانه پشتی با سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی است، در حالی که یک سنسور 8 مگاپیکسلی در جلو وجود دارد.
  • این حسگرها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که عکس‌های شما مملو از جزئیات باشد، اما در حقیقت نرم‌افزار این گوشی است که بی نظیر است. چیپست کارآمد Tensor به سرعت تصاویر گرفته شده در شرایط سخت، مانند تصاویر گرفته شده در شب یا حتی در زیر آب را بهبود می بخشد و صراحتاً ثبت یک عکس بد با وجود این چیپست کار سختی است. در این گوشی شما به ویژگی‌های دقیق دوربین های پیکسل مانند Real Tone (برای ثبت دقیق رنگ پوست) و Magic Eraser (که به شما امکان می‌دهد اشیاء ناخواسته را پاک کنید) نیز دسترسی دارید، بنابراین حتی اگر این گوشی نسبت به اکثر دستگاه‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر باشد اما بدون شک یک پیکسل واقعی است.
  • با این حال، سنسور تله فوتو در این گوشی وجود ندارد. بنابراین برای نزدیک‌تر شدن به سوژه خود، کاملاً به زوم دیجیتال دوربین اصلی متکی هستید. دوربین این گوشی تا زوم 2 برابر نسبتاً خوب کار می کند، اما بیشتر از آن نتایج زیاد جالبی را ارائه نمی کند.
  • کیفیت فیلمبرداری این گوشی خوب است، اگرچه گوشی پس از ده دقیقه ضبط با حالت 4K داغ می شود. Pixel 6a نسبت به قیمتش یک گوشی هوشمند استثنایی است. حتی فراتر از دوربین مناسب، نرم‌افزار عالی ، طراحی زیبا و عمر باتری خوب این گوشی بسیار چشمگیر هستند.
  • Xiaomi 13 Pro
  • نه یک عدد، بلکه سه لنز 50 مگاپیکسلی در مجموعه دوربین سه گانه پشتی این گوشی وجود دارد و همانطور که می توانید تصور کنید، این ویژگی دوربین این گوشی را به یکی از بهترین دوربین های تلفن همراه برای عکاسی موبایلی تبدیل میکند، همچنین ویژگی های خوبی در گوشی های جدید شیاومی از نظر تصویر برداری دیده می شود که این گوشی را به تلفنی خاص تبدیل کرده است.
  • سنسور اصلی فوق‌العاده است و جلوه بوکه نوری معتبری را ارائه می‌کند که باعث می‌شود عکس‌ها بیشتر شبیه دوربین‌های DSLR به نظر برسند تا فقط یک گوشی هوشمند. تله فوتو با زوم 3.2 برابری نقطه قوت دیگر دوربین این گوشی است. می توانید از آن به عنوان دوربین ماکرو استفاده کنید. به غیر از حالت شب، که در آن پردازش تصاویر به طور قابل درکی کمی بیشتر طول می کشد، در سایر موارد بازخورد آن آنی است.
  • دوربین سلفی که دارای رزولوشن 32 مگاپیکسلی است، چه برای عکس‌های انفرادی و چه برای عکس‌های گروهی، بسیار توانمند است، زیرا می‌تواند فریم را برای قرار دادن سوژه‌های بیشتر، گسترش دهد.
  • به غیر از دوربین عالی، شیائومی 13 پرو دارای عمر باتری فوق العاده، شارژ سریع و سخت افزاری با کیفیت بالا است. البته این گوشی می‌تواند گاهی باگ داشته باشد و کمی هم گران باشد، اما همچنان یک گوشی هوشمند بسیار خوب است که نشان‌دهنده پیشرفت قوی نسبت به نسخه‌های قبلی خود است.
  • Vivo X90 Pro
  • ویوو X90 پرو همان سنسور اصلی 1 اینچی شیائومی 13 پرو را ارائه می دهد. در این گوشی یک سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی با  2xاپتیکال (معروف به لنز پرتره) و یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض همراه است، در حالی که دوربین سلفی دارای وضوح 32 مگاپیکسلی است.
  • واترمارک روی عکس‌ها و حالت زیبایی برای عکس‌های پرتره دو گزینه پیش‌فرض دوربین این گوشی هستند که توصیه می‌کنیم در اسرع وقت آنها را غیرفعال کنید.
  • قابلیت Zero Shutter Lag در زمانی که نور خوب است عکس‌های آنی می‌گیرد تا شما لحظه‌ای عالی را از دست ندهید. این سنسور به قدری با کیفیت است که افکت عمق میدان طبیعی به عکس های شما جلوه ای حرفه ای می دهد. دوربین پرتره نیز عالی است، اما افکت بوکه آن مسلماً به جای اینکه کاملاً طبیعی باشد، از نرم افزار کمک می گیرد.
  • یکی دیگر از نقاط قوت سیستم دوربین این گوشی، حالت شب است. این گوشی می تواند عکس های بسیار سریع بگیرد و نور را از صحنه های به ظاهر غیرممکن تاریک بگیرد. همچنین حالت عکاسی نجومی نتایج بهتری را نسبت به رقبا در هنگام عکاسی از آسمان شب می دهد، و بسیاری از حالت های مفید دیگر در بالای این حالت ها (از جمله Auto HDR و Zeiss Natural Color) وجود دارد که شما را کاملا راضی می کنند.
  • بزرگترین عیب در مورد دوربین X90 Pro این است که زوم اپتیکال فقط 2 برابر است. با این حال، باید گفت که علاوه بر دوربین و شارژ سریع فوق‌العاده آن ، X90 Pro فروش بالایی دارد.
  • Honor Magic 5 Pro
  • آنر مجیک 5 پرو دارای تنظیمات دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی است و ما آن را پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی می دانیم. این گوشی شامل یک لنز فوق عریض 122 درجه و یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 3.5 برابری، تطبیق پذیری بسیار زیادی را به شما می دهد و می توانید از هر یک از این سنسورها تصاویری با وضوح بالا و عالی دریافت کنید.
  • بدون توجه به نور، شما تصاویر خوبی از این دوربین دریافت خواهید کرد که تا حدی به دلیل فناوری فیوژن آنر است که عکس‌برداری از لنزهای مختلف را برای ایجاد نتیجه نهایی با یکدیگر ترکیب می‌کند. با این حال، گاهی اوقات این مسئله می تواند منجر به ناهماهنگی هایی در برخی جزئیات تصویر شود، جایی که بافت های ظریف تر، مانند مو یا برگ، به درستی از یکدیگر تشخیص داده نمی شوند.
  • همچنین نتایج عجیبی از ویژگی زوم 100 برابری به دست می آید، جایی که تصاویر از طریق منظره یاب خوب به نظر می‌رسند اما زمانی که به عنوان عکس ثابت گرفته می‌شوند، غیرقابل استفاده هستند.
  • با این وجود، دوربین این تلفن همراه از قویترین دوربین های گوشی به شمار می رود که در آستانه رسیدن به رده گوشی های Xiaomi 13 Pro و Vivo X90 Pro است. با پیشرفت هایی در صفحه نمایش و طراحی، بدون شک این گوشی هوشمند با وجود نرم افزار کمی ضعیفش، انتخاب خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.