چرا هرکس به‌شکلی متفاوت پیر می شود؟

دانشمندان در حال تحقیق هستند که چگونه جهش های ژنتیکی در هر سلول بدن انسان به پیری و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط مانند سرطان کمک می کند. هدف مطالعه آنها با استفاده از فناوری های توالی یابی پیشرفته تعیین این است که آیا میزان جهش ها در افراد متفاوت است و چگونه این تغییرات ممکن است طول عمر و خطر ابتلا به بیماری را پیش بینی کند. تحقیق آنها بخشی از یک تلاش بزرگتر برای درک تغییرات ژنتیکی در طول عمر انسان است

چرا هرکس به شکلی منحصر‌‌به‌فرد پیر می‌شود؟ محققان امیدوارند به این سوال پاسخ دهند و به ابعاد پنهان این موضوع پی ببرند.

به گزارش تک‌ناک، در طول زندگی ما، تغییراتی در DNA به نام جهش ژنتیکی، در هر سلول سالم بدن رخ می دهد. مدت ها تصور می‌شد که این جهش‌ها دلیل مهمی برای پیری بدن ما هستند.

اما مشخص نیست که در برخی از افراد با افزایش سن، این جهش‌ها سریع‌تر یا آهسته‌تر رخ می‌دهند و اینکه آیا این تفاوت‌ها ممکن است مدت زندگی ما و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با پیری مانند سرطان را پیش‌بینی کند.

جاناتان شوگ و گیلاد اورونی که رهبران این مطالعه بودند، با کمک مالی 3.5 میلیون دلاری پروژه تحقیقاتی از موسسه ملی بهداشت (NIH)، به دنبال پاسخ به این سؤالات مهم هستند.

شوگ و اورونی همراه با گروه دیگری از همکاران، از فناوری‌های جدید توالی‌یابی در تعداد زیادی از افراد استفاده خواهند کرد تا بفهمند چگونه جهش‌هایی که در طول عمر ایجاد می‌شوند، ممکن است با خطر بیماری‌های مرتبط با پیری مانند سرطان مرتبط باشند.

شوگ گفت: این مطالعه به ما کمک می‌کند پیری سالم را درک کنیم و عوامل پیش‌بینی‌کننده‌ی جدیدی برای بیماری‌های مرتبط با پیری تعریف کنیم. پتانسیل این مطالعه به ما امکان می دهد تا با مداخلات بالینی زودتر و مناسب‌تر از بیماری های مرتبط با پیری جلوگیری کنیم.

اورونی گفت: در مورد اینکه چگونه جهش DNA بر فرآیندهای اساسی پیری تأثیر می‌گذارند، تاکنون چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است، زیرا اخیراً فناوری‌هایی برای تشخیص این تغییرات در DNA در دسترس قرار گرفته‌اند. مطالعه جهش های مرتبط با افزایش سن در مقیاس بزرگ نشان می دهد که ژنوم ما چگونه به طور پویا در طول زندگی تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.