چگونه از روابط عمومی مدرن برای کسب اعتبار استفاده کنیم؟

با پیشرفت های روز افزون دنیا در عصر دیجیتال، روابط عمومی مدرن می تواند به عنوان بهترین ابزار برای شرکت‌ها در جهت به رسمیت شناخته شدن برند یا نام تجاری آن‌ها در سطح جهانی مطرح شود.

با پیشرفت های روز افزون دنیا در عصر دیجیتال، روابط عمومی مدرن می تواند به عنوان بهترین ابزار برای شرکت‌ها در جهت به رسمیت شناخته شدن برند یا نام تجاری آن‌ها در سطح جهانی مطرح شود.

به گزارش تکناک، 30 سال پیش، اگر از نحوه کار یک آژانس روابط عمومی سنتی آگاه بودید، بازاریاب‌ها را می‌دیدید که نسخه‌هایی را به رسانه‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی، مجلات و روزنامه‌ها ارسال می‌کردند تا برند مشتری خود را معرفی کنند.

در آن زمان، اعتبار برند با تعداد مخاطبان این نشریات سنتی و رسانه‌ها سنجیده می‌شد، این روند مشتریان را راضی کرده و اختیارات صنعتی موثقی را برای ارائه کار در دسترس آژانس‌های روابط عمومی قرار می‎داد.

برای مثال هدف نهایی حضور در نیویورک تایمز برای کسب حداکثر اعتبار برند بود. نیویورک تایمز غول همه نشریات بود که شرکت ها را معروف می‌کرد. اگر آن‌ها شما را به نمایش می‌گذاشتند، شما دیگر موفق شده بودید. استارتاپ شما رسماً سر به فلک می‌کشید.

در کنار آن رسانه های اجتماعی آمدند و دیگر هیچ چیز مثل قبل نشد. با پیشرفت عصر دیجیتالی شدن، روابط عمومی مدرن به عنوان بهترین ابزار جدید برای شرکت‌ها در جهت به رسمیت شناخته شدن نام تجاری آن‌ها ظاهر می‌شود. از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، بازاریابی ایمیلی و سئو گرفته تا PPC، اکنون غیرقابل اندازه‌گیری اند و فرصت‌های ارائه شده در این روش‌های تعاملی بسیار زیاد است.

آژانس های روابط عمومی آینده نگر درک می‌کنند که آنچه اهمیت دارد تسلط بر مطبوعات دیجیتال با پوشش رسانه ای است و نه صرفاً تمرکز بر یک غول و همانطور که روابط عمومی دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، فرصت های بی نهایتی به طور مداوم برای بازاریابان ارائه می‌شود تا آن‌ها را در اختیار بگیرند و از آن‌ها بهره ببرند. در اینجا دو پایه اساسی روابط عمومی مدرن را با هم مرور می کنیم:

در برگیری تمامی روش های تعامل

در چشم انداز رسانه‌های دیجیتال امروزی، مدیران عامل، رهبران و بازاریابان می‌دانند که کمیت به اندازه کیفیت درک شده مهم است. از این رو، تعداد اشاره‌های مطبوعاتی که دریافت می‌کنید به همان اندازه یا حتی بیشتر از چهره شدن در یک نشریه برجسته حائز اهمیت است. به زبان ساده، رویکرد دیجیتالی اول در روابط عمومی مدرن، هیچ موقعیتی را از دست نمی‌دهد و هر فرصتی را حیاتی تلقی می‌کند.

هنر تعامل تفاوت اصلی بین روابط عمومی سنتی و مدرن است. این به طور کامل بازی ارتباطی بین برندها و نشریات را متحول کرد. شرکت ها از تعداد معدودی مراکز توزیع در گذشته، امروزه با کانال‌های متعددی روبرو هستند که در آن فرصت‌ها برای اعتباردهی به نام تجاری غنی است.

در حالی که برخی از روش‌های تعامل با ارزش تر از سایرین هستند، هر یک نقش مهمی در ایجاد و جایگاه یک برند دارند. از این رو، صرف نظر از تأثیرگذاری انتشار، دیگر دریافت یک مقاله در ماه کافی نیست. هرچه روش‌های تعامل بیشتری پوشش داده شوند، استراتژی اعتباردهی به برند مؤثرتر است.

باید پذیرفت همه چیز با محتوای منسجم، مرتبط و هوشیارانه شروع می‌شود. در انتشار یک مقاله، هدف اصلی هر روابط عمومی هدف قرار دادن مخاطبان درست و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها برای اقدام است.

این اقدام شامل موارد زیر می شود:

1-کلیک بر روی محتوای دیجیتال

2-وارد شدن به هدایت کننده بازاریابی

3-تماشای محتوای ویدیویی برند

4-کلیک بر روی لینک مربوطه از طریق سئوی ارگانیک

5-تعامل در رسانه‌های اجتماعی

6-کلیک بر روی پیوند وابسته

ارائه ارزش از طریق محتوای سود محور

اشتباه نکنید: فقط به این دلیل که روابط عمومی مدرن برابری اهمیت کمیت و کیفیت را به رسمیت می‌شناسد به این معنی نیست که یک شرکت می‌تواند با محتوای ضعیف قسر در برود. در نهایت، اصل موضوع در مورد کیفیت محتوای شما است. به خاطر داشته باشید که انبوه اطلاعاتی که از طیف وسیعی از کانال ها به مصرف کنندگان داده می‌شود، می‌تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین، باعث می‌شود آن‌ها این مقالات را بر اساس آنچه برایشان مهم است فیلتر کنند و در طول این فرآیند، شما نمی‌خواهید پارازیتی باشید که مصرف کنندگان آن را حذف می‌کنند.

به این فکر کنید که انگار به دنبال یک تلویزیون هوشمند جدید هستید. شما در گوگل برای جدیدترین محصول جستجو می‌کنید و انتخاب های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شوند. مصرف‌کنندگانی که در روز زمان ندارند به احتمال زیاد به صفحه یک نتایج جستجو می‌چسبند و فقط روی چند پیوند کلیک می‌کنند که فکر می‌کنند ارزشمندترین اطلاعات را بر اساس عنوان و توضیحات متا ارائه می‌دهند. درست تر آن است که فقط مقاله واقعی را مطالعه کنید، آن‌ها فقط یک یا دو قسمت از محتوایی را انتخاب می‌کنند که فکر می‌کنند بهترین اطلاعات را به آن‌ها می‌دهد. از مشخصات محصول گرفته تا مزایای مورد نظر، این مصرف‌کنندگان فوراً انتخاب ها را به آن دسته که با نیازشان همخوانی دارند محدود می‌کنند. این یک روند ثابت حذف است تا زمانی که به بهترین موارد برسند.

ارائه محتوای ارزشمند برای معرفی یک برند نیز به همین صورت است. شما از کلمات کلیدی مناسب برای سئو بهینه استفاده می‌کنید و مطمئن می‌شوید که عنوان مورد استفاده، مصرف‌کنندگان را به سوی راه حلی که نیاز دارند هدایت می‌کند. شما محتوایی را ارائه می‌دهید که مزایایی را که آن‌ها می‌توانند دریافت کنند را ترویج می‌کند و مهمتر از همه، شما به سؤال ضمنی آن‌ها پاسخ می‌دهید که چرا من به این محصول یا خدمات نیاز دارم؟

به خاطر داشته باشید که همیشه روی مصرف‌کنندگان تمرکز کنید. بگذارید بدانند چه مزایایی از این محصولات یا خدمات به دست خواهند آورد. به آن‌ها ارزشی بدهید که نیاز دارند و در صورت شک، خود را جای آن‌ها بگذارید و به اطلاعاتی که بیشتر به شما کمک می‌کند فکر کنید. در نهایت، روابط عمومی مدرن یک اقدام جدی برای ایجاد تعادل مناسب بین حداکثر روش‌های تعامل و ارائه محتوای ارزشمند است. اگر این دو پایه را محکم بنا کنید، برند شما در چشم انداز دیجیتال امروزی رشد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.