بزرگترین توربین بادی جهان آغاز به کار کرد

توربین بادی غول‌پیکر Three Gorges Energy با ظرفیت 16 مگاوات به عنوان بزرگ‌ ترین توربین بادی دریایی جهان، اکنون به شبکه برق متصل شده است.

به گزارش تکناک، این غول بزرگ انرژی پاک با نام MingYang Smart Energy MySE 16-260  با دارا بودن قطر روتور شگفت‌انگیز 260 متر، برای حدود 36  هزار خانه در چین انرژی تامین می‌کند.

این توربین بادی با ارتفاع برج 152 متری، دارای اتاق موتور و ژنراتور و وزنی حدود 385 تن است. هر یک از سه تیغه‌های این توربین بادی به طول 123 متری، وزنی برابر با 54 تن دارند و به محور ژنراتور متصل می‌شوند. با این تکنولوژی برجسته، Three Gorges Energy توانسته است نیاز‌های انرژی‌ای چین را با استفاده از منابع تجدیدپذیر بهبود بخشد.

هر بار که تیغه توربین‌ها یک دور کامل انجام می‌دهند، تقریباً 50 هزار متر مربع از هوا را زیر و رو می‌کنند. (این معادل هفت زمین فوتبال در واحدهای غیر رسمی بین‌المللی است.) همچنین، حدود 34.2 کیلووات ساعت انرژی به سیستم برق چین فرستاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این توربین‌ها سالانه حدود 66 گیگاوات ساعت انرژی تولید کنند.

این توربین‌ها در مزرعه بادی فراساحلی فوجیان در تنگه تایوان نصب شده‌اند و از اثر تونل‌های باد طبیعی در این منطقه بهره می‌برند. طبق گزارش Three Gorges Group، این مکان در سطح 7 منطقه بادگیر قرار دارد و در بیش از 200 روز در سال بادهای با سرعت بیش از 51 کیلومتر در ساعت را تجربه می‌کند.

در واقع، این منطقه مستعد طوفان است، بنابراین این توربین عظیم فرصتی برای اثبات توانایی خود در برابر عناصر جوی دارد. این توربین برای مقاومت در برابر باد تا 287 کیلومتر در ساعت طراحی شده است که حاشیه امنیتی را نسبت به خشن ترین شرایطی هوایی که تا به حال در غرب اقیانوس آرام شمال ثبت شده است )طوفان Tip در سال 1979 با بادهای پایداری به سرعت 260 کیلومتر بر ساعت( باقی می گذارد.

توربین‌های بادی فراساحلی همچنان در مسیر رشد و توسعه‌ قرار دارند. شرکت کشتی‌سازی دولتی چین در ماه ژانویه، در حال ساخت یک توربین با ظرفیت 18 مگاوات بود و احتمالاً در آینده روزی توربین‌های با ظرفیت 20 مگاواتی نیز وجود داشته باشند.

هر قدر مساحت دایره ای که تیغه های توربین با چرخش خود طی میکنند بزرگتر باشد انرژی بیشتری تولید میشود، بنابراین توربین بزرگتر به معنی توربین بهتر است و شرکت های انرژی به دنبال استفاده از روش های نوین علم مهندسی برای تولید توربین های کارآمد تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.