این خانه لوکس رنگ آفتاب را نمی بیند! +عکس

شرکت معماری Contaminar Arquitectos رویکردی غیرمتعارف اما از نظر بصری چشمگیر برای حفظ دمای خانه اتخاذ می کند.

به گزارش تکناک، این شرکت ساختمان را با یک نمای بتنی مارپیچی ادغام کرده که آن را در برابر نور خورشید شدید کشور پرتغال محافظت می کند.

ساختمان Quinta do Rei 18 در یک منطقه پر از پستی و بلندی واقع شده است. شکل و طرح آن با توپوگرافی منطقه همخوانی دارد، به علاوه آنها بهره برداری بهینه از نور خورشید و مناظر اطراف استخر شنا را در پشت بام در نظر گرفته اند.

این شرکت معماری در این ارتباط اینگونه توضیح داد: این ویلا در یک منطقه مرتفع با شیب شدید در شهر لیریا واقع شده است. این منطقه در حومه شهر واقع شده و برج مسکونی نمای خوبی به شهر دارد. یکی از امکانات این برج این است که بخش های عمومی ساختمان در طبقات بالا و استخر روی پشت بام قرار دارند تا ساکنین از مناظر 360 درجه اطراف لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

 

 

نمای ساختمان به شکلی است که گویی سنگفرش منظمی را حول یک محور چرخانده و به دور ساختمان کشیده اید. این شرایط شکل تجسمی جدیدتری ایجاد می کند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می دهد و گردش هوا را در مناطق مختلف ساختمان میسر کند.

نما از 18 حلقه بتنی افقی تشکیل شده است که سازه اصلی خانه را در بر می گیرد و شرایط ایجاد بالکن و یک راه پله خارجی را در ساختمان فراهم می کند. این نما باعث می شود حریم خصوصی افراد داخل خانه رعایت شود علاوه بر این باعث می شود بالکن ها در سایه قرار داشته باشند و تهویه هوا به خوبی انجام شود.

برای متعادل کردن استفاده آزادانه از بتن اکسپوز در ساختمان، دکوراسیون داخلی از مواد گرم تر مانند چوب بهره میبرد. این شرایط شامل یک طبقه زیرزمین نیز است که میزبان پارکینگ برای پورشه کلاسیک مالک، به‌علاوه یک اتاق خشک‌شویی و یک انبار است.

اتاق خواب ها و برخی از حمام ها در طبقه اول قرار دارند، در حالی که طبقه دوم میزبان آشپزخانه، اتاق نشیمن و غذاخوری و اتاق خواب دیگری است. طبقه سوم و بالاتر به عنوان یک منطقه تفریحی در نظر گرفته شده است. این شامل یک باشگاه ورزشی خانگی، یک کتابخانه کوچک، و دسترسی به یک تراس چند طبقه روی پشت بام با استخر شنا است.

اگر چه Quinta do Rei 18 را با توجه به استفاده زیاد از بتن که تولید کننده CO2 است نمی توان خانه ای پایدار نامید، با این وجود نمای سایه دار آن اعتبار زیست محیطی آن را تقویت می کند. علاوه بر این پنل های خورشیدی روی پشت بام آن باعث کاهش وابستگی ساختمان به شبکه برق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.