طرح جدید مایکروسافت برای مقابله با شبیه سازهای ایکس باکس

مایکروسافت اعلام کرد ممنوعیت استفاده از شبیه سازهای ایکس باکس سری X|S را آغاز کرده است.

به گزارش تکناک، با استفاده از دسترسی توسعه‌دهنده کنسول ایکس باکس سری X|S، می‌توانید برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث را بدون استفاده از فروشگاه مایکروسافت بر روی کنسول خود نصب کنید.

برخی کاربران با استفاده از این روش، شبیه‌سازها را بر روی کنسول‌های خود نصب کرده‌اند و این امکان را برایشان فراهم کرده است تا بازی‌های کلاسیک از نسل‌های قبلی کنسول را تجربه کنند.

افرادی شبیه‌سازهای پلی‌استیشن 1، شبیه‌سازهای گیم‌کیوب و غیره را بر روی کنسول‌های Xbox خود نصب کرده‌اند و نتایج بسیار خوبی به دست آورده‌اند.

استفاده از کنسول در حالت توسعه‌دهنده دارای نقاط ضعفی است. به همین دلیل، کاربران این برنامه‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند به حالت کارخانه برگردند، که این حالت به طور پیش‌فرض بر روی کنسول شما تنظیم شده است. در آوریل ۲۰۲۳، مایکروسافت اجرای برنامه‌های UWP نصب شده به‌صورت جانبی در حالت خرده‌فروشی را مسدود کرد، اما تیمی از توسعه‌دهندگان به تازگی یک راه حل بدون نیاز به آن پیدا کردند. با این حال، مایکروسافت راضی نیست.

طبق گزارش اعضای جامعه، مایکروسافت در حال حاضر برای استفاده از این راه‌حل‌های جایگزین، تعلیق‌های موقت و در برخی موارد، ممنوعیت‌های کامل را اعمال می‌کند. تاکنون، مایکروسافت اجازه اجرای شبیه‌سازهای نصب شده به‌صورت جانبی در حالت توسعه‌دهنده را ممنوع نکرده است (زیرا به‌طور معمول توسعه‌دهندگان نیاز به نصب برنامه‌ها به‌صورت جانبی دارند)، اما احتمالاً مایکروسافت تحت فشار نینتندو، سونی و صاحبان حقوق دیگر درباره این تکنولوژی قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر، شبیه سازهای ایکس باکس به دلیل قدرتمند شدن سخت‌افزارهای کامپیوتری و به عنوان یک راه برای حفظ بازی‌ها و از بین بردن DRM، در میان کاربران شهرت و جا افتاده‌اند. اخیراً یوبی‌سافت به دلیل بستن حساب‌های غیرفعال یوبی‌سافت که هنوز بازی‌هایی به آنها متصل بود، مورد انتقاد قرار گرفت اما این شرکت این اتهام را رد کرده است. استیم نیز نمی‌توانست شبیه‌ساز Dolphin برای بازی‌های Wii و GameCube را در پلتفرم خود لیست کند که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شد.

شبیه‌سازها برای بازی‌ها در یک منطقه قانونی مبهم قرار دارند. به طور کلی، این تکنولوژی ممنوع نشده است و تحت یک بررسی قانونی دقیق قرار نگرفته است. به عنوان مثال، نینتندو و مایکروسافت هر دو از تکنولوژی شبیه‌سازی در برنامه‌های سازگار با بازی‌های گذشته خود استفاده می‌کنند. اما نینتندو به دنبال سایت‌هایی است که ROMها را میزبانی می‌کنند و این ROMها توسط شبیه‌سازها برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌شوند. همچنین، ROMها به طور کلی غیرقانونی نیستند، تا زمانی که نسخه اصلی محتوا را داشته باشید و در حقیقت “تغییر نسخه” را انجام دهید. با این حال، تغییر نسخه در برخی مناطق غیرقانونی است، بنابراین قبل از تلاش برای شبیه‌سازی، همیشه قوانین محلی خود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.