این 8 عادت باعث طول عمر شما می شود

محققان می گویند که 8 عادت سبک زندگی سالم وجود دارد که اگر افراد تا میانسالی آنها را رعایت کنند، می توانند به طور قابل توجهی به طول عمر خود در مقایسه با افرادی که هیچ یک یا فقط تعداد کمی از این عادات را اتخاذ می کنند، اضافه کنند.

به گزارش تکناک، بر اساس یک مطالعه جدید، فعالیت بدنی، رهایی از اعتیاد به مواد افیونی، سیگار نکشیدن، مدیریت استرس، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن الکل، رعایت خواب خوب و داشتن روابط اجتماعی مثبت، 8 کلید اصلی برای داشتن زندگی طولانی تر هستند.

اگرچه این تحقیق مقدماتی در نظر گرفته می‌شود، اما یافته‌های به دست آمده از آن  نشان می‌دهد که مردان و زنانی که به همه این 8 عادت سالم پایبند هستند، می‌توانند انتظار داشته باشند که نسبت به افرادی که هیچ یک از این عادت‌ها را ندارند، به طور قابل‌توجهی طولانی‌تر، یعنی بیش از دو دهه بیشتر، زندگی کنند.

نگوین که نویسنده اصلی این مطالعه است، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما واقعاً از اینکه چقدر می توان با پیروی از یک، دو، سه یا همه این 8 عامل سبک زندگی، بیشتر عمر کرد، شگفت زده شدیم.

نگوین افزود: یافته‌های تحقیق ما نشان می‌دهد که اتخاذ یک سبک زندگی سالم هم برای سلامت عمومی و هم برای سلامت شخصی مهم است. هر چه زودتر این کار انجام شود، بهتر است، اما حتی اگر فقط یک تغییر کوچک در دهه 40، 50 یا 60 سالگی خود ایجاد کنید، باز هم مفید است.

چگونه عادات سالم می توانند طول عمر را افزایش دهند؟

برای این مطالعه، محققان به دنبال تخمین خطر مرگ و میر و طول عمر مرتبط با برخی از عوامل سبک زندگی با بررسی داده های بیش از 700هزار کهنه سرباز آمریکایی بودند.

اطلاعات مورد استفاده شامل سوابق پزشکی و پرسشنامه‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های 2011 تا 2019 برای بزرگسالان 40 تا 99 ساله بود. داده‌های سال‌های جمع‌آوری‌شده نشان داد که 33375 نفر در طول این مطالعه جان خود را از دست دادند.

در این مطالعه نشان داده شد که فعالیت بدنی کم، مصرف مواد افیونی و استعمال دخانیات بیشترین تأثیر را بر طول عمر افراد دارند. این سه عامل با 30 تا 45 درصد خطر مرگ بیشتر در طول دوره مطالعه مرتبط بودند.

استرس زیاد، نوشیدن زیاد الکل، رژیم غذایی نامناسب و خواب نامناسب هر کدام با حدود 20 درصد خطر بیشتر مرگ مرتبط بودند، در حالی که فقدان روابط اجتماعی مثبت با افزایش 5 درصدی خطر مرگ مرتبط بود.

در همین حال، افرادی که ترکیبی از 8 عادت سبک زندگی سالم داشتند، 13 درصد کاهش خطر مرگ داشتند. در همه موارد، هم مردان و هم زنانی که تا سن 40 سالگی 8 عادت سبک زندگی را اتخاذ کرده اند، به ترتیب 23.7 یا 22.6 سال امید به زندگی داشتند.

اگرچه این مطالعه مشاهده‌ای بود و دلیل چیزی را ثابت نکرد، اما محققان گفتند این یافته‌ها از نظریه‌های موجود درمورد سبک زندگی سالم پشتیبانی می‌کند. اتخاذ سبک زندگی سالم به عنوان راهی موثر برای رسیدگی به علل ریشه‌ای بیماری‌های مزمن و کاهش هزینه‌های درمانی مرتبط با آن بیماری ‌ها، همواره توسط پزشکان توصیه می شود.

سبک زندگی سالم رویکردی پیشگیرانه دارد و هدف آن رسیدگی به عاداتی است که به جلوگیری از بروز بیماری های مزمن در عین بهبود نتایج سلامتی، کاهش هزینه های درمانی و بهبود رضایت بیمار کمک کند.

نگوین در بیانیه خبری گفت: سبک زندگی به جای درمان علائم بیماری های مزمن، علل زمینه ای بیماری های مزمن را درمان می کند. انتخاب سبک زندگی سالم یک راه موثر برای کاهش هزینه های درمانی هنگفت ناشی از داروهای تجویزی و جراحی می باشد.

افزودن عادات سالم بیشتر به زندگی

نگوین در بیانیه خبری گفت: برای اتخاذ یک سبک زندگی سالم هرگز دیر نیست. اگرچه افرادی که در مراحل میانی زندگی عادات سالم بیشتری را به زندگی خود اضافه می کنند، کمتر شاهد افزایش امید به زندگی هستند، اما اتخاذ عادات سالم‌تر در دوران پیری همچنان می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید.

اگرچه اتخاذ عادات جدید یا شروع یک روال جدید اغلب دشوار است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که راه‌های آزمایش شده و واقعی برای کمک به حفظ یک عادت جدید سالم وجود دارد.

روش اول ایجاد یک هدف هوشمندانه است که به معنای هدف یا عادت خاص، قابل اندازه‌گیری، دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. سایر روش‌های مفید عبارتند از درخواست حمایت از دوستان و خانواده، پیگیری پیشرفت خود و دادن پاداش به خود.

یکی دیگر از راهبردهای مفید برای اتخاذ عادات جدید، انباشتن عادت نام دارد. انباشتن عادت زمانی رخ می دهد که یک عادت جدید را در کاری که از قبل به طور منظم انجام می دادید، بگنجانید یا اینکه کلا یک عادت جدید به عادت ای خود اضافه کنید. به عنوان مثال: اگر می‌خواهید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید، به غذاهای مغذی فکر کنید که می‌توانید در وعده های غذایی خود بگنجانید.

چیزی که باید همواره یادتان باشد این است که در این روند باید صبور باشید. تحقیقات نشان می‌دهد هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد تا فرد عادت جدیدی را ایجاد کند. در این صورت مهم است که دلسرد نشوید و به جای آن روی عادتی که برای شما بهتر است، تمرکز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.