گوشی های سری Redmi Note 9 دیگر آپدیت نمی شوند

شیائومی اخیرا لیست گوشی های هوشمند خود در مرحله آخر پشتیبانی (EOS) را اعلام کرده است و خبر بد اینکه گوشی های هوشمند Redmi Note 9 دیگر آپدیت نخواهند شد.

به گزارش تکناک، این بار پنج مدل از گوشی های این شرکت با نام Xiaomi Mi Note 10 Lite و همچنین Redmi Note 9 Pro، Redmi Note 9SRedmi Note 9S Pro و Redmi Note 9S Pro Max در این لیست قرار گرفته اند.

قرار گرفتن در لیست EOS به معنی عدم ارائه هیچ‌گونه به‌روزرسانی از جمله رابط MIUI، اندروید و امنیتی برای این گوشی‌های هوشمند است.

بیشتر بخوانید:

 

این مسأله موجب نگرانی می‌شود، زیرا بدون به‌روزرسانی، این دستگاه‌ها‌ ممکن است در برابر نقض‌های امنیتی و سایر مسائل آسیب‌پذیر شوند.

به طور کلی، زمانی که یک گوشی هوشمند (smartphone : handheld mobile telephone/computer) در لیست EOS قرار می‌گیرد، شرکت به منظور به حداقل رساندن خطر مشکلات امنیتی به کاربران جایگزینی آن با یک مدل جدیدتر را توصیه می‌کند. لازم به ذکر است با عدم ارائه ویژگی های جدید و رفع اشکال منجر به اختلال در تجربه کاربر می‌شود.

شرکت ها اغلب یک جدول زمانی از پیش تعیین شده برای ارائه به‌روزرسانی و پشتیبانی از محصولات خود تعیین می کنند. و هنگامی که این جدول زمانی منقضی می‌شود، ممکن است دیگر امکان ارائه به روز رسانی های لازم وجود ندارد.

به این ترتیب، کاربران گوشی های هوشمند باید پیگیر وضعیت EOS دستگاه خود باشند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند. اگر دستگاهی به مرحله EOS خود نزدیک می شود، با ارتقاء به مدل جدیدتر یا کاوش گزینه های دیگر می‌توان از به‌روز بودن داده‌ها و ایمنی اطلاعات اطمینان حاصل کرد.

استفاده از دستگاه های قدیمی می تواند داده های شخصی و تجربه کاربر را به خطر بیندازد. پیگیری به‌روزرسانی‌ها برای محافظت و استفاده حداکثری از دستگاه‌ها اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.