امکان استفاده خودروهای مرسدس بنز از ایستگاه های سوپرشارژر تسلا

مرسدس بنز تصمیم دارد از سال 2024، آداپتورهایی را برای دسترسی به ایستگاه های سوپرشارژر تسلا به مشتریان خود ارائه دهد.

به گزارش تکناک، مرسدس بنز جدیدترین خودروسازی است که متعهد به استفاده از رابط های اتصال شارژ خودروی الکتریکی تسلا برای وسایل نقلیه خود شده است و شرکت ایلان ماسک را یک گام دیگر به تسلط کامل در حوزه شارژ خودروی الکتریکی نزدیکتر می کند.

این خودروساز آلمانی با ارائه این آداپتورها این امکان را برای مشتریان خود فراهم  می کنند که از دوشاخه و پریز استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS)  این شرکت استفاده کنند.

این شرکت به فورد، جنرال موتورز، ولوو، پولستار و ریویان در پذیرفتن رابط اتصال تسلا، که به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد شارژ واقعی در آمریکای شمالی و اروپا است، می‌پیوندد. مرسدس همچنین اولین خودروساز آلمانی است که از تسلا استفاده می کند و فولکس واگن و بی ام و را تحت فشار قرار می دهد تا از آن پیروی کنند. فولکس‌واگن، همراه با هیوندای، کیا و استلانتیس، قبلاً تایید کرده بود که در حال مذاکره با شرکت ماسک برای پذیرش NACS است.

مرسدس همچنین اعلام کرد که قصد دارد شبکه ایستگاه های شارژ خودروهای برقی خود را در آمریکای شمالی به 400 هاب با بیش از 2500 شارژر پرقدرت گسترش دهد. که همچنین شامل رابط های اتصال NACS تسلا نیز خواهد شد. این شرکت قصد دارد 2 هزار هاب با 10 هزار شارژر در سراسر جهان نصب کند.

مرسدس اوایل سال جاری اعلام کرد که با شرکت های خورشیدی ChargePoint و MN8، برای نصب شارژر در شهرهای کلیدی و در امتداد بزرگراه‌های اصلی همکاری می‌کند. اولین ایستگاه ها که برای دارندگان خودرو های الکتریکی مرسدس و غیر مرسدس قابل دسترسی خواهند بود، قرار است در سه ماهه چهارم سال 2023 افتتاح شوند.

شبکه سوپرشارژر تسلا به طور گسترده ای از بسیاری از ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی شخص ثالث به عنوان ایستگاه برتر شناخته می شود، چراکه اکثر آنها دارای دوشاخه های سیستم شارژ ترکیبی (CCS) و استاندارد شارژ کمتر CHAdeMO هستند.

این شرکت می گوید 45هزار جایگاه سوپرشارژر در سراسر جهان دارد که 12هزار جایگاه در ایالات متحده واقع شده است. به گفته وزارت انرژی، تسلا نزدیک به 2000 ایستگاه شارژ سریع DC و همچنین تقریباً 5هزار شارژر سطح 2 را در ایالات متحده اداره می کند. این در حالی است که سایر ایستگاه‌های شارژ EV با اشکالات نرم‌افزاری، کابل‌های فرسوده و شارژرهای شکسته دست و پنجه نرم می‌کردند، تسلا می‌گوید سوپرشارژرهایش تقریباً از نظر قابلیت اطمینان کامل هستند.

سوپرشارژرهای تسلا، سال‌ها در انحصار دارندگان تسلا بودند اما زمانی که این شرکت شروع به ارائه دسترسی به خودروهای الکتریکی غیر تسلا در اروپا کرد، این موضوع تغییر کرد. سال گذشته، دولت بایدن اعلام کرد که تسلا شروع به انجام همین کار در ایالات متحده برای برای شارژ خودروهای الکتریکی خواهد کرد.

برخلاف اروپا، سوپرشارژرهای تسلا در ایالات متحده از یک رابط اختصاصی استفاده می‌کنند. این مزیت رقابتی تسلا بود و آن را از سایر خودروسازان متمایز می‌کرد. کانکتور NACS کوچکتر از کانکتورهای CCS است که احتمال خرابی آن را کاهش می دهد. برای اینکه وسایل نقلیه غیر تسلا به شارژرها دسترسی داشته باشند، این شرکت دستگاهی به نام مجیک داک نصب کرد که در آن یک آداپتور CCS روی رابط اتصال به کار میرود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.